Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@08:10:02 GMT

کدام دو پيامبر با هم پسرخاله هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۵۵۴۰۱

کدام دو پيامبر با هم پسرخاله هستند؟

خبرگزاري آريا -
روايت زندگينامه پيامبران از جمله رويداد هاي خواندني و شنيدني است که بارها مطالعه کرده ايم
بعد از هبوط آدم و حوا و پديدار شدن نسل انسان در زمين، معبود الهي به منظور راهنمايي و هدايت بشيريت پيامبراني از ميان آنها برگزيد تا به وسيله وحي حقايقي را بر انسان ها روشن گردانند. حقيقتي پنهان که با پي بردن به راز و رمز آن، پرده از خلقت آفرينش و حکمت هاي الهي برداشته مي شود و هميشه داستان هايي خواندني و دانستني هاي جالبي را براي انسان امروزي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روايت زندگينامه پيامبران از جمله رويداد هاي خواندني و شنيدني است که بارها مطالعه کرده ايم. به همين منظور شما مي توانيد نسبت قوم و خويشي دو پيامبر الهي را در اينجا بخوانيد.
حضرت يحيي بن زکريا (ع) و عيسي ابن مريم (ع)، از جمله پيامبراني هستند که تولد هرکدامشان معجزه اي الهي براي عصر خود بود. از ولادت حضرت يحيي بن زکريا در دوره پيري و کهولت زکريا و همسرش اليصابات گرفته تا ميلاد حضرت عيسي که بدون وجود پدري، پاي به اين جهان گذاشت.
براساس اين گزارش و مطالعات تاريخي که وجود دارد، فقط کتاب انجيل است که به شکل کامل شرح ولادت حضرت يحيي و زندگينامه اين پيامبر را تشريح کرده است.
اليصابات نازا بود و نمي‌توانست فرزندي براي زکريّا بياورد. زماني که نوبت بخور معبد اورشليم به زکريا رسيد، او از خداوند خواست تا وارثي صالح به خانواده اش عطا شود. در همين هنگام جبرئيل بر او نازل شد و بشارت داد که از او و زوجه‌اش اليصابات فرزندي به نام «يحيي» پديد خواهد آمد. زکريّا از کلام فرشته متعجب شد، زيرا با توجه به کهولت سن خودش و اليصابات اين مسئله را غيرممکن مي پنداشت. اما فرشته گفت که «اين براي پروردگار تو آسان است». زکريّا به نشانه اين بشارت تا سه روز نمي‌توانست سخن بگويد؛ و پس از سه روز هنگامي که نام فرزند را از او پرسيدند، زکريّا تخته‌اي خواست تا اسم يحيي را (که در آن زمان اسمي بي‌سابقه و کاملاً جديد بود) بر آن بنويسد و در همان لحظه دوباره قدرت تکلم خود را بازيافت.
طبق آنچه در انجيل، از زکريّا ياد شده است، او از فرزندان ابيّا و زوجه‌اش اليصابات از نسل هارون بود. اليصابات دختر عموي مريم بود و شش ماه زودتر از مريم، باردار شد و بر اساس انجيل لوقا، هنگامي که مريم عيسي را حامله بود، نزد اليصابات رفت و اليصابات گفت: «از آن لحظه‌اي که آمدي جنين در شکم من به حرکت درآمد». روايت قرآني ولادت يحيي تفاوت چنداني با روايت انجيل ندارد، جز اين که قرآن اسمي از اليصابات زوجه زکريا نمي‌برد. »
پس از اعجاز بارداري اليصابات همسر زکريا در پيري و پيامبر زاده اي از نسل زکريا، ميلاد حضرت عيسي از دختري که در معبد اورشليم خدمت مي کرد و هيچ همسري نداشت، معجزه اي الهي بود.
عمران (پدر مريم) پيش از ولادت دخترش از دنيا رفته بود. مادر مريم، دخترش را به معبد آورد تا به کاهنان آنجا که زکريا‌ نيز‌ جزء آنان بود بسپارد. کاهنان راجع به کفالت مريم با يکديگر گفتگو و نزاع کردند. تا آنکه بنا را برقرعه نام«زکريا» براي به کفالت گرفتن مريم شمارده شد. (آيه 44 سوره آل عمران)
زکريا کفالت مريم را به‌ عهده‌ گرفت و او هم بـه خدمت معبد مشغول بود تا هنگامي که به سن بلوغ رسيد. آن وقت زکريا براي مريم مکاني پوشيده برپا کرد تا مريم دور از چشم‌ ديگران‌ در ميان آن مشغول عبادت خداوند شود. غير از زکريا کس ديگري به آنجا داخل نمي‌شد.
هر وقت زکريا وارد محراب مريم مي‌شد، غذاي آماده در محراب او مي‌ديد. روزي از او پرسيد: اي مريم!اين روزي‌ از‌ کجاست؟ مريم‌ گفت: «از نزد خدايي است که‌ بدون‌ حساب‌ به هرکس خواهد روزي بخشد.» (آيه 37 سوره آل عمران)
تا زماني که روزي حضرت مريم از خويشاوند ان خود کناره گرفت و به اذن پروردگار فرزندي به دنيا آورد به نام «عيسي». پس از ميلاد حضرت عيسي، مريم مادر او که روزه سکوت گرفته بود به همراه فرزند خود در ميان مردم آمد تا حقانيت و معجزه الهي را به همگان نشان دهد. از اين روي حضرت عيسي در بين مردمان جاهل آن زمان به سخن درآمد و گفت: «من بنده خاص خدايم که‌ مرا‌ کتاب آسماني و شرف نبوت‌ عطا‌ فرموده، هرکجا که باشم مرا مبارک (مايه رحمت الهي) گردانيده و تا زنده‌انم به نماز و زکات سفارش نموده و همچنين به «نيکوکاري با مادر» توصيه فـرموده و مرا‌ ستمکار‌ و شقي نگردانيده است. روز‌ ولادت‌ و مرگ و همچنين روزي که برانگيخته شوم، سلام و درود حق بر من است» (27 تا 33 مريم)
منبع: yjc.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری بسیار غم‌انگیز حامد بهداد برای مریم + عکس

حامد بهداد جدیدا یک استوری غم‌انگیز منتشر کرده که خیلی سریع هم بین کاربران دست به دست شده. عادل تبریزی کارگردان فیلم گیج‌گاه در اینستاگرامش ماجرایی را باز که بعد از آن حامد بهداد هم به آن واکنش نشان داد. 

تبریزی ماجرا را این گونه بیان کرد: «دختری به نام "مریم" از اصفهان که عاشق حامد بهداد و فیلم گیج‌گاه بود در زمان اکران، با پیجش برای فیلم سنگ تمام گذاشت و دلسوز فیلم بود سرطان امانش نداد، روحش شاد».

بهداد هم در واکنش به این موضوع نوشت: «بسیار از شنیدن این خبر ناراحت شدم؛ از مریم ممنونم که با عشق و محبتش منو مارو یاری می‌داد. از روح عزیزش متشکر و امیدوارم در زیباترین شکل ممکن خداوند دگر باره او را بیافریند.»

منبع: برترین‌ها

tags # حامد بهداد سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • رکورد مهم عیسی آل‌کثیر در جام‌حذفی
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • عکس| استوری غم انگیز حامد بهداد برای یک دختر
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • استوری بسیار غم‌انگیز حامد بهداد برای مریم + عکس
  • عیسی در روز تلخ بهترین گلزن فصل پرسپولیس شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی