Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@04:58:13 GMT

لحظه‌های پراضطراب 102 مسافردرآسمان مشهد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۵۶۱۶۲

لحظه‌های پراضطراب 102 مسافردرآسمان مشهد

جمعه شب، درست چند دقیقه قبل از فرود هواپیمای فوکر 100 شرکت قشم ایر در باند فرودگاه مشهد، خلبان در آسمان متوجه بروز نقص فنی در سیستم چرخ‌ها شد و بلافاصله موضوع را به برج مراقبت اطلاع داد و خواستار فرود اضطراری شد. سرانجام خلبان «رسول عزیزی» موفق شد با وجود باز نشدن یکی از سه چرخ هواپیما، غول آهنی را با 102 سرنشین در باند فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سلامت بنشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران آنلاین / تصاویرثبت شده ازطریق گوشی‌های شاهدان حادثه نشان می‌دهد این حادثه ساعت 18:30 دقیقه جمعه شب (27 بهمن) رخ داده و چرخ هواپیمای فوکر 100 هنگام فرود همزمان با جرقه‌ای قفل شده وآتش گرفته است. اما پس از توقف هواپیما در باند، نیروهای آماده و مستقر بسرعت آتش را خاموش کردند. پس از این فرود پر اضطراب، باند فرودگاه برای ساعاتی تعطیل شد تا حادثه دیگری رخ ندهد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری دیروزدراین باره به خبرنگار گروه حوادث «ایران» گفت: «خوشبختانه اتفاقی برای مسافران نیفتاده است و گزارش‌های اولیه دریافتی از قشم ایر حاکی است این شرکت مسافران بعدی هواپیما را با پرواز جایگزین راهی کرده است.»
«رضا جعفرزاده» توضیح داد: «پس از آنکه خلبان به فرودگاه مشهد اعلام وضعیت اضطراری کرد، عوامل فرودگاهی وظیفه پیدا کردند شرایط و تجهیزات لازم را برای فرود آماده کنند تا در صورت بروز حادثه حداقل خسارت را شاهد باشیم.»
وی تأکید کرد:«با درایت خلبان پروازوفرود موفق، 93 مسافر بزرگسال، 4 مسافر زیر 12 سال و 5 خدمه پرواز به سلامتی از هواپیما خارج شدند. اما آنچه مهم است کم و کیف و علت نقص فنی است که توسط تیم‌های کارشناسی در حال بررسی است و بزودی نیزنتایج اعلام خواهد شد.»
«عباس مصیبی» مدیر روابط عمومی شرکت قشم ایر نیز به خبرنگار گروه حوادث «ایران» گفت: «هنگام فرود یکی از سه چرخ هواپیما در سمت چپ با نقص فنی مواجه بود که خوشبختانه هواپیما با تلاش و مهارت خلبان رسول عزیزی با موفقیت فرود آمد و به سرنشینان نیز آسیبی نرسید.»
وی اضافه کرد: «بلافاصله پس از توقف هواپیما و هدایت مسافران به سمت ترمینال، تیم‌های فنی شرکت و سازمان هواپیمایی به بررسی دلایل بروز نقص فنی پرداختند.»
«محمدباقر قاسم زاده»- مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی- نیز با اشاره به مهارت خلبان در فرود هواپیما گفت: «هواپیمای پرواز تهران - مشهد به‌دلیل باز نشدن چرخ‌ هواپیما، دچار نقص شده بود که هنگام فرود از باند خارج شد اما خوشبختانه تمامی مسافران درسلامت پیاده شدند.»

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چطور خسارت وسایل آسیب دیده در هواپیمارو بگیریم؟

چنانچه بار در هواپیما دچار مشکل شود، شما می‌توانید موضوع را با کارکنان فرودگاه در میان بگذارید. تنها در این صورت امکان دریافت خسارت ناشی از آسیب به چمدان‌ها فراهم است. در این مقاله در‌مورد این موضوع اطلاعاتی ارائه خواهیم داد.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر، قسمت بستن چمدان‌ها است. سوال مهمی که در مورد بار در هواپیما وجود دارد، این است که در صورت آسیب دیدن چمدان و محتویات درون آن، چگونه باید برای دریافت خسارت اقدام کنیم؟ در این مقاله سعی داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم. چنانچه آگاهی از این موضوع برای شما نیز جذاب است، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دلایل وارد شدن آسیب به بار در هواپیما

بار در هواپیما، به دلایل متفاوتی دچار آسیب می‌شود. بخشی از عواملی که موجب ایجاد آسیب در بار هواپیما می‌شود، عبارت است از :

1-بسته بندی نادرست: چنانچه بار در هواپیما به درستی بسته بندی نشده باشد یا توزیع وزن آن به صورت غیر استاندارد باشد، ممکن است هنگام حمل و نقل دچار آسیب شود.

2-عملکرد نادرست دستگاه‌های باربری: اگر دستگاه‌های باربری فرودگاه به درستی عمل نکنند، یا تنظیم آنها دچار مشکل شود، امکان حرکت نادرست بار و ایجاد آسیب در آن بسیار خواهد بود.

3-عوامل محیطی نامناسب: ممکن است بار در هواپیما به دلیل عوامل محیطی نامناسب، آسیب ببیند. منظور از عوامل محیطی آسیب زا، دمای بسیار بالا یا پایین، رطوبت بالا، فشار هوا و بسیاری دیگر است.

خطای انسانی: خطای انسانی نظیر بارگذاری نادرست، عدم توجه به دستورات امنیتی یا عدم آموزش صحیح کارکنان فرودگاه، ممکن است سبب ایجاد آسیب به بار در هواپیما شود. با توجه به پیچیدگی حمل و نقل هوایی، مسئولان فرودگاه باید تمام این عوامل را در نظر بگیرند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از وقوع این نوع مشکلات انجام دهند.

استفاده از بیمه مسافرتی در صورت ایجاد آسیب به بار در هواپیما

به این نکته توجه کنید که فرودگاه‌ها، به عنوان یکی از پرتردد‌ترین مکان‌ها شناخته می‌شوند. به همین دلیل احتمال ایجاد آسیب در بار هواپیما بسیار بالا خواهد بود. بهترین راه‌حلی که در مورد این موضوع وجود دارد، استفاده از بیمه مسافرتی است. در واقع اساس کار بیمه مسافرتی، جبران خسارات ناشی از حوادث در سفر است. اما مشکل اینجاست که شرکت‌های هواپیمایی، اغلب سفرهای خارجی را بیمه می‌کنند. در سفرهای خارجی لازم است به شرکت هواپیمایی مورد نظر مراجعه نمایید و موضوع را با پرسنل مشغول بکار در آن مرکز در میان بگذارید. افراد مشغول بکار در شرکت‌های هواپیمایی یا شرکت‌های گردشگری، دارای تجربه زیادی در این زمینه هستند و می‌توانند شما را به درستی راهنمایی کنند.

پیگیری آسیب به بار در هواپیما در سفرهای داخلی

جهت پیگیری بار در هواپیما در سفرهای داخلی، لازم است به شرکت‌های هواپیمایی مورد نظر مراجعه کرده و کارکنان این مرکز را در جریان آسیب به وجود آمده در بار خود قرار دهید. هر شرکت هواپیمایی، دارای قوانین و مقررات ویژه‌ای در این زمینه است. اما به صورت کلی جبران خسارت ناشی از بارهای گم شده، بر اساس وزن چمدان جبران خواهد شد. برخی به اشتباه فکر می‌کنند که شرکت‌های هواپیمایی میزان خسارت را بر اساس نوع و ارزش بار مشخص می‌کنند، اما اینطور نیست.

ایجاد آسیب به وسایل با ارزش

نکته بسیار مهمی که هنگام بستن چمدان‌ها قبل از سفر باید به آن دقت کرد، عدم حمل وسایل با ارزش با استفاده از هواپیما است. توصیه می‌شود، قبل از رزرو بلیط پرواز، شرایط و قوانین مربوط به حمل بار در هواپیما را با دقت مطالعه کنید. در واقع شرکت‌های گردشگری هیچگونه مسئولیتی را در زمینه مفقود شدن وسایل با ارزش مسافر، بر عهده نمی‌گیرند. به همین دلیل بهتر است وسایل ذی‌قیمت خود را در ساک دستی قرار داده و آن را با خود به داخل هواپیما بیاورید. حداکثر وزن بار مجاز در داخل هواپیما 7 کیلوگرم است. چنانچه وزن بار با ارزش شما کمتر از این مقدار است، بهتر است آن را در داخل کیف دستی خود قرار دهید.

در صورت ایجاد آسیب در چمدان باید چه کنیم؟

چنانچه بار در هواپیما دچار آسیب شود، لازم است به شرکت هواپیمایی مورد نظر مراجعه کرده و موضوع را با پرسنل مشغول بکار در آن مرکز در میان بگذارید. شرکت‌های هواپیمایی، با بکارگیری نیروهای متخصص و آموزش دیده، میزان خسارت وارد شده در بار را به درستی تشخیص می‌دهند. این نیروهای متخصص، پرونده‌ای متناسب با صدمه ایجاد شده در بار تشکیل می‌دهند. این افراد مسافران را از زمان دقیق دریافت غرامت آگاه خواهند کرد.

اما در برخی موارد، به صورت کلی بار هواپیما به مقصد نمی‌رسد. در این صورت باید این مورد در سیستم پیگیری بارهای مفقوده ثبت شود. این سیستم به صورت بین المللی فعالیت می‌کند و چنانچه چمدانی با مشخصات ارائه شده در فرودگاه‌های سراسر دنیا پیدا شود، پرسنل فرودگاه شما را مطلع خواهند کرد. بعد از پیدا شدن چمدان، شما می‌توانید به فرودگاه مورد نظر مراجعه کرده و چمدان خود را تحویل بگیرید.

چگونه از بروز خسارت به بار در هواپیما جلوگیری کنیم؟

در این بخش به ذکر نکاتی می‌پردازیم که توجه به آنها موجب جلوگیری از ایجاد صدمه به بار در هواپیما می‌شود. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم، بسته بندی صحیح بار است. مطمئن شوید که بار شما به درستی بسته بندی شده است و آماده حمل در هواپیما است. از جعبه‌های مقاوم و مناسب استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به بسته بندی بار را رعایت کرده‌اید. مدیریت وزن بار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. حتما قبل از بستن چمدان‌ها، از میزان بار مجاز در هواپیما آگاهی پیدا کنید. به این نکته توجه کنید که میزان بار مجاز در هواپیما به نوع پرواز شما بستگی دارد.

وب‌سایت بوکینگ به عنوان یکی از مطرح‌ترین وب‌سایت‌های گردشگری کشور شناخته می‌شود. این وب‌سایت در زمینه رزرو بهترین هتل‌های داخلی و خارجی و همچنین رزرو بلیط هواپیما فعالیت می‌کند. چنانچه قصد رزرو تشریفات فرودگاهی را دارید، می‌توانید به این وب‌سایت مراجعه کرده و خرید خود را به صورت آگاهانه انجام دهید. از اینکه ما را تا انتهای مطلب همراهی کردید، بسیار سپاسگزاریم.

سوالات متداول

1-در صورت مفقود شدن بار در هواپیما باید چه اقدامی انجام داد؟ چنانچه چمدان شما در فرودگاه مفقود شده باشد، باید کارکنان مشغول بکار در فرودگاه را در جریان موضوع قرار دهید.

2-چگونه خسارات ناشی از آسیب به بار با ارزش را از شرکت هواپیمایی دریافت کنیم؟ به این نکته دقت کنید که شرکت‌های هواپیمایی، خسارات اینچنینی را بر اساس وزن بار جبران خواهند کرد نه ارزش بار.

3-اگر بار در هواپیما آسیب دید، چگونه می‌توانیم برای دریافت خسارت اقدام کنیم؟ در صورت وقوع چنین حادثه‌ای، لازم است ابتدا به شرکت هواپیمایی مورد نظر مراجعه کنید و شکایت خود را مطرح کنید.

 

دیگر خبرها

  • حادثه‌ای دیگر برای بوئینگ آمریکا
  • آماده باش کارکنان پلیس فرودگاه و راه آهن کشور در نوروز
  • آماده باش پلیس فرودگاه و راه آهن در ایام نوروز
  • هنگام سفر با هواپیما و قطار چه نکاتی باید رعایت شود؟
  • آماده باش پلیس فرودگاه و راه آهن در نوروز
  • تسطیح باند فرودگاه شهید باکری ارومیه
  • مکاتبه وزارت راه برای پرداخت قسط اول فاز توسعه فرودگاه امام/پروازها به سوریه برقرار است
  • چطور خسارت وسایل آسیب دیده در هواپیمارو بگیریم؟
  • همان همیشگی/ قطعه چسبیده به بال بوئینگ ۷۳۷ حین پرواز جدا شد!
  • افتتاح پروژه های عمرانی فرودگاه شهید هاشمی نژاد - مشهد