Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید محدث (مدیرکل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت تسهیلات اشتغال زایی جوانان بیان داشت: طبق قانون قرار بود، از ردیف ۰.۲۷ درصد از مالیات ارزش افزوده، اعتباری در اختیار وزارت ورزش و جوانان برای هزینه‌کرددر راستای اشتغال جوانان و تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی قرار گیرد که تاکنون این اعتبار تخصیص نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار بود که تسهیلات ۰.۲۷ درصد از مالیات ارزش افزوده به وزارت جوانان برای حوزه اشتغال تخصیص داده شود که هنوز تخصیص داده نشده است و به همین خاطر اعطای وام با مشکل مواجه شده است، امیدواریم که هر چه زودتر این اعتبار تخصیص یابد و بتوانیم به سمن‌های حوزه کارآفرینی اعطای تسهیلات داشته باشیم تا در جهت کارآفرینی جوانان گام برداریم.

محدث تصریح کرد: در همین خصوص تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق کارآفرینی امید و وزارت ورزش و جوانان در حوزه اشتغال‌زایی، اشتغال‌آفرینی و جوانان امضا شده است تا به سمن‌هایی که در حوزه جوانان کارآفرینی می‌کنند تا سقف ۱۰۰ میلیون تسهیلات ارائه شود که کرمزدش ۴ درصد و قرض الحسنه است.

وی در رابطه با آمار جوانان کارتن‌خواب و کم شدن فاصله بین اعتیاد و کارتن‌خوابی و نبود گزارش‌های دقیق در این رابطه بیان داشت: اختلاف آمار اعلامی دستگاه‌ها به مراجعی باز می‌گردد که این آمارها را ارائه می‌کنند به طور مثال در حوزه آسیب‌های اجتماعی چند مرجع هستند که می‌توانند در این خصوص اظهارنظر کنند مثل وزارت بهداشت که منبع آمارش تعداد مراجعه به مراکز درمانی است.

محدث افزود: طبیعتا جنس آماری که وزارت بهداشت و نیروی انتظامی اعلام می‌کند باهم متفاوت است. نیروی انتظامی آمار خود را بر اساس میزان دستگیری‌ها اعلام می‌کند؛ یعنی کسانی که بر اثر یک آسیب اجتماعی بازداشت شده‌اند که ممکن است فرد دائم الخمر باشد یا اعتیاد به مواد مخدر موجب دستگیری وی شده باشد؛ چون منبع آمارها متفاوت است آمار دقیق بیرون نمی‌آید، هر چند که به نظرم باید یک تجمیع در دستگاه‌هایی که آمار ارائه می‌دهند به وجود بیاید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این آمارها به طور مستقیم در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار می‌گیرد یا خیر، گفت: این آمارها در اختیار وزارتخانه است، اما محرمانه است و آمارهای عمومی نیست. تمامی آمارهای حوزه آسیب‌های اجتماعی به تفکیک وجود دارد. از طلاق تا اعتیاد، دزدی‌ و شرب خمر و حتی آسیب‌های نوپدیداجتماعی نیز که بر اثر فضای مجازی به وجود می‌آیند نیز در این آمارها وجود دارند.

محدث خاطرنشان کرد: به شخصه معتقد هستم که مسائل اقتصاد می‌تواند تشدید کننده معضلات اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی باشد.در یک استان ممکن است دلایل گوناگونی برای آسیب‌های اجتماعی وجود داشته باشد، اما قطعا دلایل اقتصادی، شتاب بیشتری به آسیب‌های اجتماعی می‌دهد و ممکن است دلیل اصلی نباشد، اما قطعا یکی از مهم ترین دلایل است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضایی در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا با رئیس و معاونان دانشگاه آزاد همدان، اظهار کرد: مرکز مطالعات و پژوهش‌ها از دوره چهارم شورا پایه‌گذاری شد.

وی به نقش مهم دانشگاه‌ها و به ویژه دانشگاه آزاد در روند پژوهشی و مطالعاتی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد همدان نقش مؤثری در شکل‌گیری و تداوم مرکز پژوهش‌ها ایفا کرده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: اساتید دانشگاه آزاد همدان همواره در کارگروه‌های تخصصی زیرمجموعه مرکز پژوهش‌ها نقش برجسته و اثرگذاری داشته و دارند.

رضایی خواستار تعامل و همکاری بیشتر دانشگاه آزاد همدان با شهرداری و مدیریت شهری شد و افزود: امید است به واسطه افزایش همکاری در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی، شاهد نقش برجسته‌تر و مؤثرتر این دانشگاه در طرح‌های توسعه شهری و مطالعات و پژوهش‌های مربوط به این حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه در بودجه سال جاری شهرداری حدود ۵۰ میلیارد تومان در حوزه مطالعات و پژوهش، پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: امید است دانشگاه آزاد نیز با ارائه مطالعات و طرح‌های اثرگذار در این بخش ورود کند.

شهابی‌نیا: انتظار داریم دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش‌های شهری، نقش فعال‌تری ایفا کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با بیان حرکت دانشگاه‌ها به سمت نسل چهارم که منجر به ایفای نقش فعالانه دانشگاه‌ها در ارائه خدمات اجتماعی، توسعه منطقه‌ای، مشارکت منطقه‌ای، نوآوری منطقه‌ای و کارآفرینی دانشگاهی و مشارکت اجتماعی است، اظهار کرد: دانشگاه نسل چهارم به دنبال تحقق اهداف آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی در سایه عمل به مسئولیت اجتماعی است.

سعید شهابی‌نیا با تأکید بر اینکه در حوزه آموزش در کشور مشکل داریم، ادامه داد: آموزش‌های لازم به دانشجویان و اساتید در خصوص نحوه و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه نمی‌شود، در مقابل انتظار قدم نهادن استاد و دانشجو در حوزه دانش‌بنیانی را داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: شهرداری‌ها گستره مأموریتی و خدماتی بالایی دارند، به تناسب نیز نیازهای بیشتری به پژوهش در حوزه‌های مختلف دارند، که این امر سبب شده است شهرداری همدان نسبت به سایر دستگاه‌ها بودجه بیشتری را به امر پژوهش اختصاص دهد.

رویکرد دانشگاه ارتباط اجتماعی با جامعه و شهر است

غلامرضا خاکساری نیز با بیان اینکه رویکرد دانشگاه ارتباط اجتماعی با جامعه، سایر دانشگاه‌ها و شهر است، اظهار کرد: برگزاری این جلسه به منظور ارتباط بیشتر با مجموعه شهری است.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال، گفت: با توجه به شعار سال و تأکید بر مشارکت مردم، دانشگاه آزاد اسلامی نیز یکی از نمادهای مشارکت مردمی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان بیان کرد: در همه زمینه‌ها در بسیاری از نقاط دنیا تمام امورات شهری به دست شهرداری‌ها بوده و امید است برگزاری اینگونه جلسات آغازی بر ارتباط و تعامل بیشتر دانشگاه با مدیریت شهری باشد.

خاکساری با بیان اینکه با توجه به ظرفیت دانشگاه و طبق سند تحول به دنبال مسئله محوری و حل مسئله هستیم، افزود: مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان نیز این مهم را به خوبی درک کرده و با انجام کارهای پژوهشی اقدام به شناسایی ضعف‌ها کرده است.

وی تصریح کرد: مرکز پژوهش‌هی شورای شهر با استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی و بهره‌گیری از پژوهش‌های انجام شده، امکان کمک به مدیریت شهری و حل ضعف‌های شناسایی شده را دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد اجتماعی تأثیرگذار در شهر بوده و نگاه ویژه به این دانشگاه لازم است.

کد خبر 6089861

دیگر خبرها

  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد