Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صداو سیما، مرکز خراسان رضوی ، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در آستانه سال نو شمسی تنظیف گنبد طلای حرم مطهر امام رضا(ع)  به همت خادمان آغاز شده است و تا ابتدای هفته آینده ادامه دارد.

سید خلیل منبتی افزود: کار شست و شوی گنبد طلا بسیار ظریف و حساس است زیرا برای جلوگیری از ریزش آب طلای گنبد نیاز به مهارت دارد از این رو گروه خاصی از خدام که همه آنان از افراد زبده و قدیمی در این حوزه هستند کار شست و شوی گنبد طلا را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: شست و شوی گنبد طلا حرم مطهر رضوی سالانه سه یا چهار مرتبه انجام می شود که یکی از این دفعات در  ایام پایانی سال است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت:هر سال یک ماه مانده به عید نوروز خانه تکانی در حرم مطهر رضوی با تنظیف گنبد طلا، مناره ها، گلدسته ها، صحنها و رواقها و دیگر  بخشهای حرم مطهر  در  وسعت یک میلیون مترمربع آغاز می شود.

منبتی با گرامیداشت یاد "عمو اسدالله"از پیرغلامان اهل بیت(ع) که همیشه کار نظافت و شست و شوی گنبد حرم رضوی را انجام می داد و امسال به علت کهولت سن درگذشت افزود: اکنون شاگردان وی کار تنظیف را انجام می دهند.

گنبد طلای حرم مطهر امام رضا(ع) دارای 2 پوشش است، پوشش نخستین سقفی است که از زیر(داخل حرم) دیده می‌ شود و مقرنس کاری  و پوشش دوم بر فراز پوشش نخستین نهاده و از خارج با آجرهای طلا پوشانده شده است و در معرض دید قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!

تعداد بازدید : 904 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 5982 کانال یازده تلویزیون اسرائیل از دستگیری یک اسرائیلی به جرم جاسوسی برای ایران خبر داد. آن گونه که این شبکه گزارش کرد یک راننده کامیون نظامی در طول سفرهای خود در حین انجام وظیفه، ده‌ها گردان پدافند گنبد آهنین را مستند کرده و اطلاعات این سامانه‌ها از جمله عکس ها و مکان آنها را در فیس بوک برای یک مقام ایرانی که به عنوان یک زن اغواگر ظاهر شده، ارسال کرده است. حالا صهیونیست‌‎ها متوجه به این جاسوسی مخرب شده‌اند و او را دستگیر کرده‌اند. این دستگیری چند روز پس از انهدام دست‌کم یک سامانه گنبد آهنین توسط حزب الله لبنان انجام شد. گزارش شبکه یازده اسرائیل در این زمینه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • ژیم صهیونیستی سر عقل بیاید و دچار اشتباه دیگری نشود
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد