Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@17:10:06 GMT

سه شنبه شب ، سریالی با موضوع چهارشنبه سوری

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۵۷۷۱۱

سه شنبه شب ، سریالی با موضوع چهارشنبه سوری

سیروس کهوری نژاد بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره آخرین فعالیت هایش گفت: در حال بازی در سریال "سه شنبه شب" به کارگردانی سید صادق پروین آشتیانی و تهیه کنندگی مهدی عبادی هستم که 70 در صد آن در تهران فیلمبرداری شده و 30 درصد باقی مانده تا 8 اسفند به پایان می رسد که قبل از نوروز به احتمال زیاد از شبکه یک پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا افزود: در این مجموعه بازیگرانی چون بهزاد فراهانی، علیرضا جلالی تبار، محمد فیلی، آشا محرابی، رز رضوی و ایمان صفا نقش آفرینی می کنند. موضوع این سریال به قلم حسن عطارها و درباره شب چهارشنبه سوری است. اتفاقی در این شب می افتد که زندگی شخصی دگرگون می شود و بعد از چندین سال افرادی که باعث آن اتفاق بوده اند از خارج از کشور می آیند و یکی از آن ها سعی می کند این اتفاق را کنار هم بچیند و به افراد دیگر بفهماند که حادثه ای که در چهارشنبه سوری رقم زدند چه تاثیراتی در زندگی اش داشته است.

بازیگر "مختارنامه" درباره نمایش "میرمحنا" که این روزها روی صحنه دارد اظهار کرد: نمایش میر محنا درباره شخصیت تاریخی به نام میر محنای بندر ریگی است. این شخصیت در دوران کریم خان زند در بندر ریگی بوشهر زندگی می کرده است. در آن زمان بوشهر تحت استعمار هلند بوده و پدر میر محنا میر ناصر بندر ریگی حاکم این بندر بوده است و تفکر استعمار ستیزی داشته است در مقابل بیگانگانی مثل هلندی ها می ایستد و کشتی های آنها را غارت کرده و با یک تفکر عیارگونه همه آن ها را برای مستمندان، رعیت و هم‌ولایتی هایش پس می داده است.

کهوری نژاد ادامه داد: در واقع در برابر برده داری که استعمار هلند در آن زمان در بوشهر و بندر ریگی ایجاد کرده بوده است ایستادگی می کند و در نهایت مجبور می شود به لحاظ تفکر بیگانه ستیزی با پدرش مقابله کند که در این بین پدرش کشته شده و خودش حاکم بندر ریگی می شود. پس از گذشت پروسه ای هلندی ها را از بوشهر بیرون رانده و به 100 سال استعمار هلند خاتمه می دهد.

وی درباره بازیگران نمایش "میرمحنا" و مکان اجرای آن بیان کرد: جلیل فرجاد، حمید ابراهیمی، حدیثه تهرانی، تینا رحمانی پور در کنار 18 بازیگر دیگر و 10 بازیگر فرم هستند که انجام یک سری از امور را برعهده دارند. این روزها در تماشاخانه سرو نمایش در ساعت 19:15 روی صحنه می رود و کارگردانی و نویسندگی آن را برعهده دارم. صحنه های موجود در نمایش میرمحنا براساس آیین های جنوب و در قالب طراحی در کنار ساحل دریا است،و اجرای این نمایش تا 10 اسفند ماه ادامه دارد.

این کارگردان خاطرنشان کرد: استقبال خوبی از این نمایش شده است و سالن ممللو از مخاطب است به نحوی که برخی از مخاطبان ایستاده نمایش را تماشا می کنند. همچنین هنرمندان متعددی در این مدت به دیدن میر محنا آمده اند. گوهر خیراندیش، قاسم زارع، مصطفی زمانی، مرجانه گلچین، ناصر آقایی، صادق صفایی، آرش میراحمدی، رضا بنفشه خواه و بسیاری از کارگردانان و مستندسازان برای دیدن نمایش "میر محنا" تا کنون به تماشاخانه سرو آمده اند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم

بله، درست حدس زدید کسی که در این روزگار بر روی سریالی مهر ممنوعیت بزند مصداق همان چیزهایی است که میرشکاک گفت. آن هم سریالی که خیلی ها دیده اند. بسیاری از رسانه های ایرانی درباره آن نوشته اند و به تیتر یکِ چندین و چند روزنامه اصلاح طلب و اصولگرا تبدیل شده. سریالی که اگر هم کسی ندیده باشد حتما با این حرف های خنده آورنده ترغیب می شود که ببیند. سریالی که یافتن آن قطعا از یافتن سریال های داخلی راحت تر است. سریالی که از همه سریال هایی که ما ساخته ایم چند سر و گردن بالاتر است. سریالی که البته آشکارا به تحریف تاریخ پرداخته. از همه جالب تر این که کشوری که خودش از حیث نظری و تئوریک پایگاه داعش محسوب می شود این سریال را ساخته و هنرمندانه رگ و ریشه داعش را به ایرانی ها ربط داده. حالا شما برو با داعش در سوریه و عراق بجنگ. بازی را آن کسی می برد که رسانه را می فهمد و با زیرکی و ظرافت ایدئولوژی اش را تبلیغ می کند. و تو هنوز فکر می کنی با زدن و بستن و ممنوع کردن و توقیف و پلمپ می توانی کاری از پیش ببری. بچرخ تا دنیا هم بچرخد و به زودی به تو بفهماند یک من ماست چه قدر کره دارد. هرچند تو اگر خردک عقل و فهمی داشتی باید خیلی زودتر از این ها می فهمیدی که نفهمیدی. حقا که یوسفعلی درست گفت.

همین سریال خوش ساخت مغرضانه و تحریف گر، امسال ماه رمضان به مراتب از سریال های فاخر و نیمه فاخر تلویزیون شما بیشتر دیده شد. گواهش هم این که الان هیچکس فیلم ها و سریال های مناسبتی و غیرمناسبتی شما را در همین ماه رمضانی که گذشت به خاطر نمی آورد اما هرجا که می روی بحث سریال حشاشین داغ است. و باز بد نیست حضراتِ عشقِ ممنوعیت بدانند که این سریال با همه عیب و ایرادهایش چه شور و شوقی را در مخاطب ایرانی برانگیخته تا از حسن صباح و اسماعیلیان و سلجوقیان بیشتر بداند. سری به کتاب فروشی ها بزنید و بپرسید در این ایام چه مقدار مردم به آن ها مراجعه کرده اند و کتاب هایی در این موضوعات خواسته اند. شما از کلمه شبهه می هراسید چرا که فکر می کنید شبهه افکنی یعنی برباد دادن چیزی که شما آن را مطلق و بی عیب می دانید اما خیر و برکاتی که در شبهه افکنی است را نمی توانید درک کنید. نمی توانید چون همه عمر مطلق اندیش بوده اید و خود را مبرا از هر عیب و ایرادی دانسته اید. گمان برده اید حق به تمامی در اختیار شماست و هرکه چون شما نیندیشد راه ضلالت و گمراهی را می پیماید. درست به همین دلیل حق پنداری است که نه تنها نتوانسته اید برای تبلیغ آن چه مدعی آن هستید کاری از پیش ببرید بلکه هرگاه خواسته اید به زعم خود باطلی را معدوم نمایید شده اید مبلغ تمام قد آن. الان هم فکر می کنید با تحکم و ممنوع اعلام کردن سریال حشاشین کار این سریال ضاله تمام است و ضربه محکمی بر پیکر استعمار وارد آورده اید. طیب الله. بتازید و بر گرده دریا تازیانه فرود آورید که زمین و زمان تحت سیطره شماست تا کور شود هرآن که نتوان دید.

چه تکاپوی رقت انگیزی است باد را بندی زمین کردن

یا به سودای کشتن خورشید اسب میدان جنگ زین کردن

حکم کردن به خاک تا نرود هرگز از ملک خویشتن بیرون

آتش و آب را به دستوری راهی سرزمین چین کردن

بر هوا بخیه و به سندان مشت می زنند و به خویش می بالند

گویی از روز اول خلقت بوده تقدیرشان چنین کردن

عقل و تدبیر اکتسابی نیست، گرگ هرگز پلنگ می نشود

گرچه در اوج صخره بنشیند طعمه ماه را کمین کردن.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901544

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • نگارش داستان امام قلی خان قهرمان مبارزه با استعمار در خلیج فارس
  • چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم
  • ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن
  • سرو مشروبات الکلی در سریال «هفت سر اژدها» جنجال‌برانگیز شد
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • روایتی از خلیج فارس با عکس‌هایی از مستند «دریای پارس»/ عکس
  • وزش باد نسبتا شدید فردا و پس فردا در قم
  • سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت