Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@17:22:06 GMT

۵ کلید شگفت انگیز برای کاهش سطح تری گلیسیرید

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۵۸۰۴۷

۵ کلید شگفت انگیز برای کاهش سطح تری گلیسیرید

رکنا: برای کاهش تری گلیسیرید نیاز است برخی مواد غذایی در وعده صبحانه مصرف شود.

تری گلیسیرید نوعی چربی است که با آنچه می خورید ارتباط دارد و می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

به گزارش  steptohealth سطح بالای این نوع چربی خطر ابتلا به آترواسکلروز را بالا برده و مانع گردش خون سالم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تری گلیسیرید بالا نشانه های واضحی ندارد و در واقع یک وضعیت نامرئی است که سلامت شما را بدون این که متوجه شوید تحت تاثیر قرار می دهد.

برای کاهش سطح تری گلیسیرید باید از مهمترین وعده غذایی روز شروع کنید؛ یعنی صبحانه.

در اینجا ۵ کلید شگفت انگیز برای کاهش سطح تری گلیسیرید در وعده صبحانه معرفی شده است:

روغن زیتون: برای کاهش و تنظیم تری گلیسیرید شما نیاز به مصرف چربی های سالم دارید. بهترین گزینه در این میان مصرف روغن زیتون است. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در این روغن به حذف تری گلیسیرید بیش از حد مضر از خون شما کمک می کند و منجر به حفظ سلامت شریان ها و کبد می شود.

توت ها: یک اشتباه رایج که بسیاری از مردم آن را مرتکب می شوند، مصرف بیش از حد میوه ها برای کاهش سطح تری گلیسیرید است. این در حالی است که فروکتوز موجود در میوه ها خود می تواند عامل افزایش سطح تری گلیسیرید شود. بنابراین فقط سعی نکنید در طول روز مقادیر زیادی میوه بخورید. میوه ها را درست انتخاب کنید و آنها را به خوبی با هم ترکیب کنید. مصرف میوه های خشک مانند کشمش و خرما به میزان زیاد به مبتلایان به تری گلیسیرید بالا توصیه نمی شود. در عوض توت فرنگی، زغال اخته، گیلاس و تمشک برای کاهش این نوع چربی مفید هستند. زیرا فروکتوز کم و ویتامین ث بالایی دارند.

جوی دو سر: جو پادشاه دانه ها و بهترین دوست قلب Heart شما است. مصرف جوی دو سر به شما کمک می کند تا سطح کلسترول و تری گلیسیرید را به طور موثری تنظیم کنید و شاهد از دست دادن وزن و تقویت انرژی باشید. بتاگلوتان موجود در جو منجر به متابولیسم بهینه کلسترول و تری گلیسیرید می شود.

ترکیبی از آووکادو و هندوانه: هندوانه حاوی فروکتوز کمی است اما بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی را در خود حای داده است. با مصرف هندوانه به همراه نیمی از آووکادو مزایای زیادی به دست می آورید. آووکادو نیز سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است. با مصرف همزمان این دو میوه مقادیر زیادی فیبر، پتاسیم، منیزیم و ویتامین ث به بدن خود می رسانید و شاهد کاهش سطح تری گلیسیرید خواهید بود.

ترکیب سیب و گردو: یک ترکیب عالی دیگر، مصرف همزمان سیب سبز با گردو است. این ترکیب ساده و خوشمزه از قلب شما محافظت می کند. سیب دارای آنتی اکسیدان ها، فیبر و پکتین است که همگی از مبارزان تری گلیسیرید بالا محسوب می شوند. گردو نیز غنی از چربی های غیر اشباع، اسید فولیک، ویتامین ای، منیزیم و ... است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۸۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در آغاز هفته بیست‌ویکم لیگ امارات، امروز (جمعه) اتحاد کلبا به مصاف النصر رفت و در شرایطی که ۲ بر صفر از حریف خود جلو بود، در نهایت به تساوی ۲-۲ رضایت داد. اتحاد کلبا با این نتیجه ۲۱ امتیازی شد و در رده دهم جدول قرار گرفت. نکته مهم این بازی درخشش دوباره مهدی قایدی بود که طی هفته‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی در ترکیب تیمش داشته است.

درخشش ادامه‌دار باشو در امارات

به گزارش فوتبال ۳۶۰، مهدی قایدی در جریان دیدار امروز اتحاد کلبا مقابل النصر در دقیقه ۱۰ گل نخست تیمش را به‌ثمر رساند و یکی از بهترین‌های تیمش بود. او با این گل، به آمار ۹ گل زده در لیگ امارات رسید و با دادن ۵ پاس گل در این فصل، موثرترین بازیکن اتحاد کلبا محسوب می‌شود. او با تاثیر گذاشتن روی ۱۴ تیمش، چهارمین بازی موثر لیگ امارات است و تنها فابیو لیما با ۱۸، عمر خریبین ۱۶ و نیکولاس خیمنز با ۱۵ تاثیر بالاتر از او قرار دارند. نکته مهم این نفرات حضورشان در تیم‌های بالانشین است و قایدی در تیمی چون اتحاد کلبا توانسته این آمار عالی را ثبت کتد.

قایدی در ۷ بازی اخیر اتحاد کلبا ۳ بار گل زده و ۴ پاس گل هم ارسال کرده و در فرم بسیار خوبی به سر می‌برد. در هفته‌های اخیر شایعات زیادی در خصوص آینده او به گوش می‌رسد ولی ستاره ایرانی با این عملکرد می‌تواند آماده یک انتقال جذاب در نقل‌وانتقالات تابستانی باشد.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899926

دیگر خبرها

  • درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید