Web Analytics Made Easy - Statcounter

 امیر قدیمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت این صنف در آستانه تعطیلات نوروز گفت: از قدیم این روزها متعلق به صنف لباس فروش و پارچه فروش بوده زیرا از قدیم این رسم وجود داشته که مردم برای سال نو لباس نو تهیه کنند حتی اگر خانواده‌ای در فشار اقتصادی باشد حداقل برای فرزندان خود لباس جدید تهیه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه ادامه داد: اما چند سالی است که صنف ما در رکود کامل به سر می‌برد. امسال هم وضع بدتری نسبت به سال‌های گذشته داریم که عامل اصلی آن پایین آمدن قدرت خرید مردم و افزایش واردات است که باعث شده بازار پارچه و نساجی در رکود کامل به سر ببرد.

 وی ادامه داد: با وجود آنکه هر روز تولید کننده‌های پوشاک ما وضعیت‌شان بدتر می‌شود اما تعرفه پوشاک از 200 درصد به 55 درصد کاهش پیدا کرده این مسئله جدا از اعطای مجوزهای خاص به عنوان برند است. در واقع بازار الان به سمتی رفته که تولیدات پوشاک ترکیه بازار را در اختیار خودش گرفته است.

قدیمی نژاد افزود: تولید کنندگان ما در خصوص کیفیت کار هیچ چیزی از رقیب ترک خود کم ندارند اما به هیچ عنوان توان رقابت در قیمت تمام شده با ترک‌ها را ندارند چرا که یک تولید کننده در ترکیه تسهیلات با سود یک درصد می گیرد اما ما مجبور هستیم حداقل 18 درصد سود پرداخت کنیم. امروز نساجی‌های ما با یک سوم ظرفیت مشغول به کار هستند.

 رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان تصریح کرد: حاد شدن این وضعیت در 5 سال اخیر سبب شده که از صنف ما که بیش از 7 هزار واحد صنفی در آن مشغول هستند 3500 واحد مجبور شوند کسب و کار خود را تعطیل کنند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هیئت مدیره تعاونی مرغداران شهرستان همدان با حضور ربانی‌مهر معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان، شفیعی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان و میرزایی مدیر اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان همدان، ورمزیار مدیر عامل شرکت تعاونی مرغداران و اعضای هیئت مدیره برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان در این نشست گفت: تقویت تعاونی‌ها یکی از برنامه‌های با اولویت در سال جاری است و همه باید به توسعه و تقویت تعاونی‌ها در تأمین، تولید و توزیع کالاهای اساسی کمک کنند.

اسدالله ربانی‌مهر افزود: بازار مرغ همدان در وضعیت ثبات قیمت است و قیمت مرغ در همدان ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل است و بیش از مصرف، مرغ تولید می‌شود و حتی مرغ منجمد تنظیم بازاری در اکثر فروشگاه‌های سطح شهر توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: تعاونی مرغداران شهرستان همدان از بزرگترین تعاونی‌های غرب کشور است و در حوزه تولید و توزیع مرغ باید ورود جدی‌تری داشته و در جلسات تنظیم بازار شهرستان حضور فعالی داشته باشد.

در این جلسه مهم‌ترین مسائل و مشکلات این تعاونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیر عامل تعاونی گزارشی از اقدامات این تعاونی بیان کرد.

کد خبر 6098417

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست