Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد بازنشسته گروه نساجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری معتقد است پیوند دانشجو با صنعت از همان ابتدای تحصیل بایدآغاز شود.

علی صدیقی در حاشیه نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان نساجی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: «حلقه مفقوده ارتباط دانشگاه با صنعت، عدم همکاری و سفارش کار صنعت با دانشگاه است؛ لازم است صنعت با همکاری دانشگاه خود را با علم روز همگام کند و تولیداتش بر پایه اصول علمی روز جهان باشد تا پیشرفت سریعتر و با بهره‌وری بیشتر کسب کند که با یاری خداوند و همکاری برخی مسئولان اخیراً توافقاتی در قالب طرحی بین واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و صنعت استان به امضا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

صدیقی گفت: «اغلب استادان به صورت تئوری اموزش می‌دهند در حالی‌که باید پیوند دانشجو با صنعت از همان ابتدای تحصیل برقرار شود و استادان در فرصت‌های مطالعاتی خود از کارخانجات بزرگ بازدید و از خدمت صنعت به دانشگاه استفاده کنند؛ البته با توجه به کاربر و انرژی بر بودن نساجی و ارزانتر بودن آن، مدیریت حرف اول را خواهد زد.»

وی با معرفی رشته مهندسی نساجی بیان کرد: «بشر در ابتدا برای تهیه لباس و پوشاک و محافظت از خود در مقابل سرما و گرما صنعت نساجی را به وجود آورد. سپس زیرانداز و روانداز خود را به یاری این صنعت تهیه کرد و امروزه نه تنها انواع پوشاک و فرش و موکت را به یاری صنعت نساجی تهیه می‌کند بلکه برای ساخت ترمز ماشین،‌ شریان‌های مصنوعی، جاده‌ها، هواپیما‌ها و سایت‌های فضایی به منسوجات نیاز است. برای مثال بیش از 50% قلب مصنوعی از الیاف نساجی درست شده است. همچنین بیش از 75% استحکام تایرها از منسوجات است و در جاده‌سازی نیز قبل از این که آسفالت ریخته شود،‌ منسوجات ویژه‌ای را روی سطح جاده می‌خوابانند که عمر جاده‌ها را افزایش می‌دهد.»

پیشکسوت صنعت نساجی افزود: «امروزه نمی‌توان همچون گذشته صنعت نساجی را به روش استاد و شاگردی از نسلی به نسل دیگر انتقال داد. چرا که نساجی در حال حاضر صنعتی بسیار گسترده و پیچیده است که اداره آن نیاز به تخصص و تحصیلات دانشگاهی دارد، تخصصی که در رشته مهندسی نساجی می‌توان به آن دست یافت. این‌ صنعت‌ شامل‌ بخش‌های‌ مختلفی‌ می‌شود که‌ از آن‌ جمله‌ می‌توان‌ به‌ کارخانه‌های‌ ریسندگی‌(تولید نخ‌های‌ مختلف‌)، بافندگی‌(تولید انواع‌ پارچه‌)، تولید فرش‌ ماشینی‌ و موکت‌ و همچنین‌ کارخانه‌های‌ تکمیل‌کننده‌ این‌ کالاها مثل‌ رنگرزی‌، چاپ‌ و کارخانه‌های‌ تولید الیاف‌ مصنوعی‌ مثل‌ نایلون‌ و پلی‌پروپیلن‌ اشاره‌ کرد؛ مهندسی‌ نساجی‌ رشته‌ای‌ است‌ که‌ دانش‌ و توانایی‌ لازم‌ را برای‌ اداره‌ بخش‌های‌ مختلف‌ این‌ صنعت‌ به‌ دانشجویان‌ می‌دهد. این‌ رشته‌ دارای‌ سه گرایش‌ تکنولوژی‌ نساجی‌، شیمی‌ نساجی‌ و علوم‌ الیاف‌ و پوشاک است‌.»

علی صدیقی عضو هیأت علمی و استاد بازنشسته گروه نساجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری به مدت ۲۰ سال سابقه مدیریت کارخانجات و مشاور طرح‌های صنعتی بزرگ در زمینه ریسندگی و بافندگی الیاف کوتاه و بلند را دارد. از جمله افتخارات وی تربیت دانش آموختگانی است که هم اکنون از مدیران ارشد صنعت نساجی هستند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۹۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آکسیوس، بنا به گزارش های رسانه ای نزدیک به ۶۰۰ دانشجو ظرف یک هفته گذشته در تحصن های ضد جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه در سراسر آمریکا بازداشت شده اند.

اعتراضات حامیان فلسطین در دست کم ۱۵ دانشگاه در سراسر آمریکا برگزار شده است. در روزهای اخیر، شمار زیادی از دانشگاه در آمریکا شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی بوده‌است.

دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از «نسل کشی» شوند.

آنها همچنین خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند.

کد خبر 6090269

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • بازداشت ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • بازداشت بیش از ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟
  • قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه