Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاضل جمال زاده مدیر عامل شرکت بین المللی حفاری ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما گفت: برای اولین بار متخصصان و مهندسان ایرانی موفق به تعمیرات اساسی دکل های حفاری شدند وبدین ترتیب ایران به آخرین مرحله از زنجیره دکل داری دست یافت.
وی با بیان اینکه دکل های حفاری براساس پروتکل های بین المللی باید هر 5 سال یکبار تعمیر اساسی شده و گواهینامه های ایمنی و فنی را کسب کنند گفت: تاکنون دکل های نفتی کشور به دلیل نبود دانش فنی به شرکت های اروپایی مستقر در کشورهای حاشیه خلیج فارس فرستاده می شد که با توانمندی بدست آمده دراین زمینه ، ازاین پس تعمیرات اساسی دکل های حفاری در داخل کشور انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بابیان اینکه ارسال دکل های حفاری به کشورهای خارجی موجب خروج ارز از کشور می شد گفت: تعمیرات اساسی هر دکل بطور میانگین 20 میلیون دلار هزینه دارد که هزینه آن در داخل کشور تا یک سوم کاهش می یابد.
مدیرعامل شرکت بین المللی حفاری ایران بابیان اینکه درصنعت دکل های حفاری چاه های نفت ، ایران به خودکفایی رسیده است، گفت: درسال های پس ازجنگ ما آرزو داشتیم چهاردکل حفاری در خلیج فارس داشته باشیم ، اما امروز شرکت های ایرانی 20 دکل حفاری دارند که افتخار کشور محسوب می شود.
جمال زاده افزود: علاوه بر 20 دکل دریایی ، شرکت های ایرانی 100 دکل خشکی نیز در اختیاردارند و درهرکجا که شرکت نفت به این دکل ها نیاز داشته باشد، آماده ارائه سرویس و خدمات هستند.
وی تاکید کرد: درسال های اولیه پیروزی انقلاب ما حتی توان تولید یک پیچ در صنعت دکل داری هم نداشتیم اما امروز تقریبا در تولید تجهیزات سرچاهی و فناوری های مورد استفاده در دکل های حفاری به خود کفایی رسیده ایم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱.۳ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام وارد کشور شد

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان بعد از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در سال جاری در مجموع یک میلیون و ۳۲۰ هزار تُن گندم، برنج و روغن خام خوراکی از طریق بندر امام وارد کشور شده است.

وی، علت کاهش واردات غلات به خصوص گندم در سال جاری را از بندر امام افزایش تولید داخلی غلات در سال زراعی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برشمرد و افزود: غلات وارداتی توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی از بندر امام به نقاط مختلف کشور حمل می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: هم اکنون حدود ۳۰ هزار تُن گندم در انبارهای بندر امام نگهداری می‌شود که در حال حمل به سایر نقاط کشور است.

جهان نژادیان بیان کرد: بیشتر غلات مورد نیاز کشور از روسیه، برزیل و برخی کشورهای اروپایی توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران سفارش و خریداری شده است.

وی از آمادگی لازم برای تخلیه و بارگیری غلات مورد نیاز کشور در سال آینده از طریق بندر امام طبق برنامه تنظیمی شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد.

کد خبر 6058300

دیگر خبرها

  • بیش از ۱.۳ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام وارد کشور شد
  • تأمین کالا‌های اساسی متناسب با تحولات جهانی برنامه‌ریزی می‌شود
  • تامین کالا‌های اساسی کشور متناسب با تحولات جهانی برنامه ریزی می‌شود
  • تامین کالا‌های اساسی نیمه دوم سال آینده در حال برنامه ریزی است
  • برنامه‌ریزی در تامین کالاهای اساسی کشور متناسب با تحولات جهانی
  • برنامه‌ریزی تأمین کالاهای اساسی با توجه به تحولات جهانی
  • بومی‌گزینی شرط اساسی امضای قرارداد با پیمانکاران است
  • ◄ تعریف واژه های اصلی تعمیر و نگهداری هواپیما
  • پیشرفت ۶۱ درصدی تعمیرات اساسی هتل بزرگ بندر امام خمینی
  • تعمیرات اساسی ۲ دستگاه الکترو پمپ در شبکه‌های آبیاری کارون بزرگ