Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان تکنسین سلامت دهان، طی نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت خواستار تبدیل وضعیت به نیروی سازمان و تعریف ردیف سازمانی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان تکنسین سلامت دهان، طی نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت خواستار تصحیح نحوه آموزش و تبدیل وضعیت به نیروی کارآمد سازمان و تعریف ردیف سازمانی طبق تعهد ثبتی بدو پذیرش در این رشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  متن این نامه به شرح زیر است:   ما دانشجویان تکنسین سلامت دهان، بعد از گذراندن ۲ سال تحصیلی و نزدیک شدن به پایان دوره آموزش اکنون بدون ردیف سازمانی و استخدامی هستیم و اکثر استانها به دلایل مختلف نظیر کمبود بودجه وتعریف نشدن ردیف شغلی ازسوی وزارت بهداشت از استخدام ما برای گذراندن تعهد ۶ ساله به عنوان تکنسین سلامت دهان سر باز زده اند و مجوز اینکه رشته ما مدرک مورد نیاز برای دستیاری دندانپزشکی میباشد، از سوی وزارت بهداشت اخذ شده است واگر به هر دلیلی این تصمیم اتخاذ شده، با عنوان رشته‌ی تکنسین سلامت دهان، که از ابتدا با اهداف والای پیشگیری در حوزه‌ی سلامت دهان و دندان تدوین و به ما ابلاغ شده است، مغایرت دارد.
با توجه به اینکه تربیت دستیار نیاز به گذراندن ۲ سال تحصیلی و کوریکولوم آموزشی سلامت دھان ندارد ما خواستار تصحیح نحوه آموزش وتبدیل وضعیت به نیروی کارآمد سازمان وتعریف ردیف سازمانی طبق تعهد ثبتی بدو پذیرش در این رشته هستیم و باتوجه به بند ۲ تعهد زمان برگزاری فاینال در شروع طرح وقفه ایجاد نکند و درست بعد از فراغت از تحصیل طرح ما آغاز شود و در صورتیکه حدنصاب قبولی کسب نشود دوره آموزش تکمیلی حین خدمت اعمال گردد.
از آنجا که دستیاری دندانپزشکی کمکی به آموزش پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان نمیکند و اگر مقرر بود که ما دانشجویان این رشته بعد از اتمام تحصیل دستیار شویم لزومی نداشت که وقت خود را صرف مدت تحصیل نماییم چرا که بدوا هرکدام از ما میتوانستیم بنابه درخواست خود در نزد یکی از دندانپزشکان شهر به عنوان دستیار مشغول شویم و تجربه کافی را حاصل نماییم لذا از سرور گرامی تقاضامندیم نسبت به حقوق ضایع شده‌ی ما دانشجویان در خصوص تعیین ردیف شغلی در حوزه پیشگیری عنایات و دستورات لازم را مبذول فرمایید.
بدین منظورازشما استدعا داریم:
باتوجه به نیازمبرم مردم درمناطق محروم، تقاضامند افزایش دامنه‌ی فعالیت‌های بهداشتی و درمانی برای رسیدگی بهتر و کارآمد‌تر در مناطق محروم ورسیدگی به بیماران اورژانسی هستیم.
جناب وزیر اینجانبان شدیدا نگران آینده ۶ سال بعد خود هستیم، زیرا بعد ۶ ازسال تعهد هیچ تضمینی برای ماندن ما درسیستم بامدرک کاردانی وجود ندارد.
جناب وزیر ما دانشجویان تکنسین سلامت دهان و دندان از محضرجنابعالی استدعاداریم با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید و تاکید ریاست محترم جمهور و حضرتعالی برحوزه پیشگیری وهمچنین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کارآمد و شایسته ایران اسلامی در مناطق محروم، بر تعالی این رشته که خود احیا کننده وحامی آن هستیداقدام فرمایید.
همچنین با توجه به محل خدمت ما دانشجویان که اکثرا در مناطق محروم و فاقد دسترسی به خدمات اولیه دندانپزشکی میباشد، به منظورارائه خدمات کارآمدتر تقاضای ارتقای سطح تحصیلی مان را داریم.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۳۲ هزار بازرسی از اماکن در طرح سلامت نوروزی

دکتر جعفر جندقی گفت: بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت ۵۳۲ هزار و ۸۰۵ مورد بازرسی از اماکن و ۲۹۱ هزار و ۱۶۸ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی در این مدت انجام دادند.

وی افزود: بازرسان بهداشت محیط از آغاز برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۳ در بازه زمانی ۱۵ لغایت ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ به صورت فعال وضعیت بهداشتی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی را بررسی و نظارت کردند.

وی با اعلام این که همچنین ۵۵۷ هزار و ۴۷۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و از چرخه مصرف خارج شد، بیان کرد: در این مدت به طور متوسط ۲۱۵۵ بازرس در روز در قالب ۱۱۳۰ اکیپ بازرسی و نظارتی بر وضعیت بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت داشتند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: همچنین در این مدت ۳۹۱ هزار و ۶۴ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۱۴۱ هزار و ۷۴۱ مورد بازرسی از اماکن عمومی صورت گرفته است که ۷۳۲۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت استاندارد و موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۱۷۵۷ واحد نیز تعطیل شدند.

جندقی در پایان گفت: با تجهیز بازرسان بهداشت محیط به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، تعداد ۴۲۰ هزار و ۴۲ مورد سنجش صورت گرفت و تعداد ۶۳۶۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک انجام شد.

گفتنی است طرح سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

منبع: وبدا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • میان افزایش قیمت‌ها و ارائه خدمات به دانشجویان باید توازن برقرار باشد
  • میان افزایش قیمت‌ها و ارائه سایر خدمات به دانشجویان از سوی وزارت بهداشت باید توازن برقرار باشد
  • غذای دانشجویان علوم پزشکی گران شد
  • نرخ غذای دانشجویان علوم پزشکی گران شد
  • اورژانس خط مقدم بهداشت و درمان است
  • ثبت نام ۹۰ هزار نفر رشته در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت
  • بیش از ۵۳۲ هزار بازرسی از اماکن در طرح سلامت نوروزی
  • بررسی اولویت های حوزه سلامت کشور
  • وزارت بهداشت فقط تأمین‌کننده ۲۵ درصد سلامت جامعه است
  • جزئیات اعطای بورس تحصیلی وزارت بهداشت به دانشجویان