Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به تدوین "طرح جامع پدافند غیرعامل" در استان گیلان گفت: راه‌اندازی "آزمایشگاه زیستی شمال کشور" یکی از طرح‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، امیر مرادی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان در رشت اظهار داشت: ایجاد بستر مناسب برای توسعه پایدار، همسویی با سیاست‌های تنش‌زدایی از جمله فواید اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان پدافند غیرعامل را مناسبترین شیوه کاهش مخاطرات و صلح‌آمیزترین روش دفاعی دانست و گفت: برخورداری از امنیت اجتماعی و غذایی، ایجاد رفاه و سلامت از مهم‌ترین اهداف اجرای پدافند غیرعامل است.

وی با اعلام اینکه ۵ شرکت گیلانی موفق به اخذ مجوز به‌عنوان شرکت مشاور در حوزه پدافند غیرعامل شده‌اند افزود: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از اقدامات است که سبب تسهیل مدیریت بحران، کاهش آسیب‌پذیری و ارتقاء پایداری ملی در برابر حمله دشمنان می‌شود.

مرادی خطاب به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان خاطرنشان کرد: از مسئولان ذی ربط می‌خواهیم تا موضوع تخصیص یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به پدافند غیرعامل را تعیین تکلیف کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به تدوین "طرح جامع پدافند غیرعامل" در استان گیلان ابراز داشت: راه‌اندازی "آزمایشگاه زیستی شمال کشور" یکی از طرح‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

وی مقابله با تهدیدات زیستی را یکدیگر از طرح‌های در دستور کار پدافند غیرعامل استان گیلان دانست و تصریح کرد: تامین اعتبار برای راه‌اندازی "Data center" استان از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود.

مرادی مقابله با بیماری‌های نوظهور را از مهم‌ترین اقدامات سازمان پدافند غیرعامل استان گیلان دانست و اظهار داشت: مقابله با بیماری آنفولاآنزای پرندگان در اولویت اقدامات این سازمان قرار گرفته است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد

مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور ابلاغ شد.

بر اساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم‌الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور