Web Analytics Made Easy - Statcounter

شراره صادقی دانشجوی ترم هفتم رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان در بیست و ششمین جشنواره دانشجوی نمونه کشوری به عنوان یکی از 40 دانشجوی نمونه کشوری معرفی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،هر سال جشنواره دانشجوی نمونه کشوری زیر نظر وزارت علوم برگزار می شود, جشنواره ای برای انتخاب نخبگان و ارج نهادن به علم اندوزان دانشگاهی در سه بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انتخاب شدن سه پارامتر اصلی دارد یک آموزشی که شامل معدل و المپیادها می شود, دوم پژوهش است که مقاله، طرح پژوهشی، کتاب علمی، ثبت اختراع را شامل می شود و سوم فرهنگی است که برپایی نمایشگاه،  کتاب شعر، عضویت در انجمن های دانشجویی، عضویت در هیئت تحریریه ی نشریات در این حیطه اند. هر دانشگاه مجموع این سه پارامتر را از نظر کمیت و کیفیت بررسی می کند و دانشجویان برتر خود را به وزارت علوم برای سطح کشوری معرفی می کند, رقابت اصلی و سخت آنجاست, در نهایت ۴۰ نفر دانشجوی نمونه در سطح کشوری معرفی می شوند.

 

بنابراین دانشجوی نمونه کشوری فردی است که به لحاظ ویژگی­های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی- اجتماعی بالاترین امتیاز در بین دانشجویان دیگر را  بدست آورد.

 

هدف از برگزاری این جشنواره الگوسازی از دانشجویان نمونه, ترویج فرهنگ علم‌آموزی و پژوهش‌گری, ارتقاء انگیزه فعالیت‌های علمی و فرهنگی در میان آنها, تشویق دانشجویان به پرورش همزمان ابعاد متعدد شخصیتشان در حوزه آموزش، پژوهش، فرهنگی و اخلاقی  و در نهایت هدایت دانشجویان برتر به تولید محصولات متنوع علمی-پژوهشی(مقالات، تالیف کتب، طرح‌های پژوهشی و ...) است.

 

امسال هم فراخوان بیست و ششمین جشنواره دانشجوی نمونه کشوری از نیمه دوم مهرماه 1396 اعلام شد و دانشجویانی که احساس می کردند در سه بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حرفی برای گفتن دارند در این جشنواره شرکت کردند, حالا بعد از گذشت چندین ماه نفرات برتر این جشنواره اعلام شده است, شراره صادقی دانشجوی ترم هفتم رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان به عنوان یکی از 40 دانشجوی نمونه کشوری امسال معرفی شده است.

 

شراره صادقی دانشجوی دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت الهدی صدر سنندج در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کرددانش اظهار داشت: متولد سال 73 از بیجار هستم و در حال حاضر دانشجوی ترم آخر رشته علوم  تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت الهدی صدر سنندج هستم.

 

هر چند به گفته خودش در دبیرستان رشته تجربی خوانده بود و اتفاقی و بدون برنامه ریزی قبلی وارد دانشگاه فرهنگیان و حرفه معلمی شده است اما امروز حضور در دانشگاه فرهنگیان را لطف خدا میداند که این مسیر را سر راه او قرار داده است.

 

 از دلایل انتخابش به عنوان دانشجوی نمونه کشور میپرسم میگوید: انتخاب دانشجوی نمونه در کشور بر اساس آیین نامه, ضوابط و شاخص های دانشجویی در کشور انجام می گیرد که مهمترین مولفه های آن حضور فعال در فعالیت های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی است که با زحمات شبانه روزی و فعالیتم در این زمینه ها موفق به کسب این عنوان شدم.

این دانشجوی نمونه کردستانی اظهار داشت: در دوران دبیرستان بیشتر تئاتر کار می کردم وقتی هم وارد دانشگاه شدم  فعالیت فرهنگی خود را با تئاتر شروع کردم اما چون زمانی که من وارد دانشگاه شدم این دانشگاه نوپا بود خیلی عرصه و بستر برای فعالیت تئاتر وجود نداشت به همین دلیل تئاتر را رها کردم, اما الان زمینه و بسترهای لازم برای فعالیت کانون های دانشجویی در حوزه های مختلف در دانشگاه فرهنگیان کردستان فراهم شده است و امروز دانشجویان مشکلات چند سال پیش ما را ندارند.

 

وی افزود: در همان سال های ابتدایی حضورم در دانشگاه ایده ایجاد نشریه ای دانشجویی به ذهنم رسید به همین خاطر با انتخاب یک تیم هفت نفره که هر کدام در حوزه ای تخصص داشتند نشریه «راسپیر» را چاپ کردیم, راسپیر یک کلمه کردی به معنی پیام رسان است.

 

شراره صادقی تصریح کرد: فعالیت در این نشریه باعث شد که با اساتید و افراد موفق آشنا شوم و همین انگیزه من را برای تلاش در رشته خودم بالا برد و چندین مقاله مطرح در سطح کشوری و بین المللی ارائه دادم,  در حوزه علمی هم همیشه جزو نفرات اول دانشگاه در رشته خودم بودم و در نهایت مجموع فعالیت های فرهنگی, علمی و پژوهشی باعث شرکت در جشنواره دانشجوی نمونه کشور شد.

 

میپرسم فکر میکردید که روزی دانشجوی نمونه کشور شوید جواب می دهد:  به دانشجو نمونه شدن فکر نمیکردم ولی وقتی در جشنواره دانشجوی نمونه ثبت نام کردم انتظار داشتم که جزو نفرات برتر باشم.

 

وی ادامه داد: فعالیت هایی که چندین سال در دانشگاه در حوزه های مختلف فرهنگی, پژوهشی و علمی انجام داده ام با هدف کسب عنوان دانشجوی نمونه نبوده است بلکه فقط میخواستم از وقت و ظرفیت هایی که در طول 4 سال در دانشگاه فرهنگیان برای هر دانشجو فراهم است نهایت استفاده را ببرم و خدا را شاکرم که تلاش هایم نتیجه داد و جزو دانشجویان برتر کشور قرار گرفتم.

 

شرار صادقی جدای از کسب عنوان دانشجوی نمونه کشوری, 2 سال پیاپی به عنوان پژوهشگر برتر دانشجویی در استان و کشور معرفی شده است,  دانشجو معلم نمونه استان,  پژوهشگر نمونه استان  و کسب دو مقام کشوری در حوزه نشریات دانشجویی تنها بخشی ار افتخارات این دانشجوی کردستانی است.

 

این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان چهار مولفه را در موفقیت هر انسانی موثر دانست و گفت: هر فردی که بخواهد در هر کاری موفق شود باید در مرحله اول به خدا توکل کند, بعد هدف خود را از انجام کار مشخص کند و برای رسیدن به آن هدف تلاش کند و در نهایت باز هم به خدا توکل کند.

 

وی یادآور شد: به نظرمن دوران جوانی و تحصیل فرصت محدودی است که باید جوانان و دانشجویان از آن استفاده کنند و هم اکنون که با زحمات مسئولین دانشگاه بستر لازم برای شناسایی استعداد های دانشجویان فراهم شده است باید از آن استفاده کنند و در کنار تحصیل به فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بیشتر بپردازند.

 

گفتنی است چهارشنبه نهم اسفند ماه سال جاری مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه و برگزیده در مراسمی کشوری با حضور دکتر جهانگیری معاون رئیس جمهوری، وزیر علوم و تحقیقات و فناوری و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نهاد ریاست جمهوری با همراهی دانشجویان و خانواده های آنان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۰۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی صبح امروز سه شنبه در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان و هیأت همراه، بیان کرد: دانشگاه‌ها رسالت بسیار مهمی بر عهده دارند، امروز مساله اصلی استان عقلانیت حکمرانی است باید دانشگاه در این زمینه مؤثر باشد.

وی افزود: دانشگاه‌ها همیشه چشمه جوشان عقلانیت بوده و باید رسالت واقعی خود را دنبال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه فرهنگی به عنوان سرباز این حوزه در حال فعالیت هستیم و خوشحال از اینکه دانشگاه در جنگ رسانه‌ای در حوزه فرهنگی ورود کرده، ما به دنبال استفاده از دانش تخصصی در این زمینه هستیم تا با کمک علم روز در این عرصه گام برداریم.

وی اظهار کرد: در سطوح مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در کنار دانشگاه بوده و خواهیم بود و برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی کمک کار خواهد بود.

جهانشاهی گفت: دانشگاه باید همچون گذشنه منشأ معنویت، آغاز جهان بینی، شناخت سیاست و فرهنگ و اجتماع باشد اینها باید برای دانشجویان تبیین شود تا در این زمینه گام بردارند.

وی تاکید کرد: یکی از شکاف‌های اختلاف در سیستان و بلوچستان، مسائل قومی مذهبی است، پیام نور، به عنوان دانشگاهی که بیشتر دانشجویان آن بومی هست باید در زمینه هم صدایی و پیشرفت استان ورود کند.

اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در اولویت امورات قرار دارند

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار بیان کرد: این دانشگاه مولود انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۷ با شعار «آموزش برای همه، همه جا و همه» در راستای توسعه عدالت آموزشی بویژه سیستان و بلوچستان است که بیش از ۱۰ هزار دانشجو در ۱۰ مرکز و واحد آموزشی آن مشغول به تحصیل هستند.

ابوالفضل توسلی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در اولویت امورات قرار دارند، گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان یک بازو در کشور و استان خواهد بود و این مهم را در عملکرد خود نشان می‌دهیم.

وی ادامه داد: این دانشگاه به علت سطح گستردگی این استان یکی از دانشگاه‌های مؤثر در بحث جذب اشتغال است و بیش از ۶۰ درصد محصلان این دانشگاه، در ادارات دولتی جذب شده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ یک سری اهداف را برنامه‌ریزی و برای رسیدن به آنها تلاش کردیم، بنابراین در فرصت یک ساله زحمات زیادی کشیده شد تا پیام نور سیستان و بلوچستان را به عنوان یک دانشگاه مؤثر در سطح استان معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: نگاه توحیدی به مسائل و کار برای رضای خدا و تسهیل کار دانشجویان با تفکر انقلابی به صورت جهادی، مدیریت میدانی و مدیریت بدون مرز سه استراتژی در دستورکار است؛ یعنی خود را معطل اجرای دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌ها قرار نداده‌ایم و به صورت آتش به اختیار در چارچوب قوانین گام برمی‌داریم.

توسلی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری میزگردهایی با حضور اساتید و نخبگان و دانشجویان رأی اولی مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات، اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور، برپایی نمایشگاه به مناسبت دهه فجر، برگزاری جشن و جُنگ شادی به مناسبت اعیاد مذهبی و ملی، برپایی موکب‌های پذیرایی از زائران اربعین حسینی و برگزاری نخستین همایش ملی کارآفرینی و توسعه پایدار با تاکید بر نقش آب در زابل از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار توسط این دانشگاه است.

وی افزود: دانشگاه پیام نور مفتخر به داشتن ۱۵ شهید در حوادث تروریستی استان است که در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز گام‌های مؤثری برداشته است.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: در دهه دوم اردیبهشت ماه جاری یادواره شهدای شاخص دانشگاه پیام نور برگزار خواهد شد که نیاز به همکاری در این زمینه از سوی تبلیغات اسلامی داریم، همچنین در هفته جاری ساختمانی در مرکز دانشگاهی تهران به نام یکی از شهدای دانشگاه پیام نور استان نامگذاری می‌شود که این مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

کد خبر 6086199

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد