Web Analytics Made Easy - Statcounter

اظهارات اخیر نخست‌وزیر لهستان درباره هولوکاست و مجرمان دخیل در آن موجی از انتقادات مقام‌های رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ از اظهارات متئوش موراویتسکی، نخست‌وزیر لهستان که گفته بود در هولوکاست مجرمان یهودی و نیز لهستانی دست داشتند، به شدت انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نتانیاهو که همانند موراویه‌تسکی در مونیخ به سر می‌برد، در سخنانی "ناتوانی در درک تاریخ و فقدان حساسیت به تراژدی علیه مردمان ما" را محکوم کرد و گفت: اظهارات نخست‌وزیر لهستان در مونیخ عصبانی‌کننده است و در اولین فرصت ممکن با موراویه‌تسکی صحبت می‌کنم.

اظهارات نخست‌وزیر لهستان در بحبوحه تنش‌ دیپلماتیک بی‌سابقه با رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

سنای لهستان این ماه قانونی را علیه هولوکاست تایید کرد که خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت. قانون مذکور جریمه یا حداکثر سه سال حبس برای کسانی در نظر گرفته است که " کشور یا ملت لهستان را در جرایم آلمان نازی مسوول یا همدست بدانند."

نخست‌وزیر لهستان در مونیخ در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت هدف از این قانون دفاع از شرافت لهستان و شفاف‌سازی این بوده است که مردم بدانند "کمپ‌های مرگ لهستانی" وجود نداشته بلکه آنها "کمپ‌های مرگ نازی‌های آلمان" بوده است.

به گفته او مجرمان لهستانی و یهودی در آن دست داشتند اما "نباید مجرمان را با قربانیان در هم آمیخت؛ چرا که این توهینی به تمام یهودیان و لهستانی‌ها می‌شود که حین جنگ جهانی دوم متحمل بدترین آسیب‌ها شدند."

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۰۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد

 دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انتقاد تند «برنی سندرز» از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • معاریو: نتانیاهو واقعی‌ترین خدمتکار بن گویر است
  • نتانیاهو: حالا دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است
  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است