Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو-ایرنا- رسانه های شناخته شده هندی در روز یکشنبه نیز نتایج و اخبار مربوط به سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران اسلامی را به هند به طور گسترده بازتاب دادند. این رسانه ها سفر رئیس جمهوری کشورمان را به هند نشانه گرم تر شدن روابط تهران و دهلی نو دانستند.

به گزارش ایرنا، روزنامه 'تایمز او ایندیا' در این زمینه نوشت: رئیس جمهوری ایران از عضویت دائم هند در شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رسانه افزود: 'حسن روحانی در حمایت از هند گفت که، چرا کشوری مانند هند که دارای جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر است باید از داشتن حق وتو محروم باشد. چرا آمریکا باید از این حق استفاده کند. پنج کشور که دارای بمب هسته ای هستند حق وتو در شورای امنیت را بدست گرفته اند.'
حسن روحانی در سفری که نشان دهنده گرم تر شدن روابط میان دو کشور است، روز گذشته با نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار کرد.
وی پس از این دیدار در نشست مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر هند گفت: انرژی و حمل و نقل دو ظرفیت مهم در گسترش روابط هند و ایران است.
شبکه خبری 'ان دی تی وی' نیز با پرداختن به وقایع مهم سفر رئیس جمهور ایران به هند در وبگاه خود نوشت: رئیس جمهوری ایران اعلام کرد که کشورش حاضر است منابع غنی نفت و گاز خود را با هند به منظور رفاه مردم هند به اشتراک بگذارد. ایران همچنین اعلام کرده است که روند صدور روادید برای شهروندان هندی را به منظور ترغیب ارتباطات مردمی تسهیل خواهد کرد.
در ادامه این خبر آمده است: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، در دهلی نو با مقامات ارشد هندی از جمله رام نات کویند رئیس جمهور، نارندرا مودی نخست وزیر و سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند دیدار کرد.
رییس جمهوری ایران در ارتباط با توافق هسته ای گفت: ایران تا آخرین نفس به توافق هسته ای (برجام) پایبند خواهد بود. وی همچنین به آمریکا نسبت به خروج از این توافقنامه اخطار داد.
روزنامه 'لایو مینت' نیز در ارتباط با سفر رئیس جمهوری کشورمان به این هند نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران و نارندرا مودی نخست وزیر هند با یکدیگر دیدار کردند.
راویش کومار سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت: در این دیدار دو طرف مذاکرات جدی و سازنده ای را در خصوص مسائل دو جانبه و منطقه ای برگزار کردند.
این روزنامه با اشاره به سخنان روحانی در ارتباط با توافق هسته ای (برجام) نوشت: رئیس جمهوری ایران اعلام کرد که ایران به برجام پایبند خواهد ماند و این توافقنامه را نقض نخواهد کرد.
رئیس جمهوری ایران در سخنرانی خود در نشست ' اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران' در دهلی نو گفت: زمان برای چانه زنی توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به پایان رسیده و مذاکره پس از امضای توافقنامه مضحک است.
روزنامه 'ایندین اکسپرس' یک روز پس از پایان سفر حسن روحانی به هند، اقدام به انتشار تصاویری از مهم ترین بخش های این سفر کرد.
در تصاویر منتشر شده، استقبال رسمی از حسن روحانی در دهلی نو، دیدار وی با نخست وزیر و رئیس جمهورهند ، قدم زنی روحانی و مودی در خانه 'حیدر آباد'، محل انجام دیدار های رسمی، تبادل توافقنامه ها و غیره به چشم می خورد.
روزنامه 'پایونیر' نیز در این خصوص نوشت: هند و ایران پس از مذاکرات گسترده نارندرا مودی نخست وزیر هند با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به منظور گسترش روابط در زمینه های مهم امنیت، تجارت و انرژی، 9 توافق نامه امضا کردند.
دو کشور همچنین اعلام کردند که با تروریسم مبارزه خواهند کرد و توافق کردند مراکز امن تروریستی در جهان باید نابود شود.
در حاشیه دیدار مودی و روحانی چندین توافقنامه از جمله اجتناب از مالیات دوگانه، استرداد، همکاری های کشاورزی، اجاره بندر، پزشکی و غیره امضا شد.
نخست وزیر هند در نشست مطبوعاتی مشترک با حسن روحانی گفت: سفر رئیس جمهور ایران به هند نشان دهنده علاقه دو کشور به گسترش روابط از جمله ارتباطات است.
وی در خصوص گفت وگو خود با رئیس جمهور ایران گفت: در این مذاکرات تهدیدهای موجود از سوی تروریسم، قاچاق مواد مخدر و سایر چالش ها مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس جمهوری کشورمان نیز در سخنان خود گفت: هند و ایران متعهد به مبارزه با تروریسم هستند. اختلافات منطقه ای باید از طریق دیپلماتیک و تلاش های سیاسی حل شوند.
به گزارش ایرنا، دکتر روحانی عصر روز پنجشنبه برای یک سفر سه روزه رسمی به دعوت نارندرا مودی نخست وزیر هند وارد این کشور شد. وی دیدار خود را از شهر حیدرآباد در جنوب هند که دارای سابقه تاریخی غنی در حوزه تمدنی اسلام است آغاز کرد.
وی عصر پنجشنبه با علمای شیعه وسنی این شهر ملاقات کرد.
روحانی صبح جمعه از یک مجموعه تاریخی به نام هفت گنبدان که نشانگر حضور قدرتمند سلاطین شیعه مذهب قطب شاهیان در این منطقه است بازدید کرد و سپس به اتفاق هیات همراه برای شرکت در آیین عبادی - سیاسی نمازجمعه در «مکه مسجد» شهر حیدرآباد حضور یافت.
مسلمانان این شهر با تجمع در مسیر حضور رئیس جمهوری ایران، با سر دادن شعارهایی «روحانی خوش آمدی» و « زنده باد ایران، زنده باد هندوستان» از حضور وی در این آیین عبادی -سیاسی استقبال کردند.
وی بعد از یک اقامت دو روزه در حیدرآباد جمعه شب وارد دهلی نو شد و صبح روز شنبه از سوی نارندرا مودی نخست وزیر هند مورد استقبال رسمی قرار گرفت.
وی پس از آن با حضور در مقبره مهاتما گاندی پدر استقلال هند با اعطای دسته گل خاطره مجاهدت های وی برای آزادی هند از یوغ استعمار را گرامی داشت.
رئیس جمهوری ایران در بدو ورود در فرودگاه دهلی نو در گفت وگو با خبرنگاران گفت که گسترش و تعمیق روابط ایران و هند به عنوان دو کشور مهم آسیا می تواند نه تنها به نفع دو ملت، بلکه به نفع ثبات و امنیت منطقه باشد.
روحانی در راس هیاتی که تعدادی از اعضای دولت از جمله محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه او را همراهی می کردند، به هند سفر کرد.
گروهی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی نیز رئیس جمهوری را همراهی می کردند.
سفر رئیس جمهور کشورمان به هند دیشب به پایان رسید.
آساق**267*1144*وحیده دینداری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۱۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو و هیات همراه ایشان که برای شرکت در دومین اجلاس ایران و آفریقا و همچنین نمایشگاه دستاورد‌های توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، دیدار کرد و در خصوص زمینه‌های توسعه و گسترش روابط در عرصه‌های مختلف بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر نمود. 

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه‌های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

آقای کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالیرتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت‌های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین برانگیز دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسئولان ایران
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی