Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - جانشين ستاد بازسازي عتبات عاليات از پيشرفت فيزيکي 80 درصدي ساخت صحن حضرت فاطمه(س) در شهر نجف اشرف خبر داد و گفت: کار احداث صحن حضرت زهرا(س) در حرم امام علي(ع) ادامه دارد.

سردار مسعود شوشتري روز يکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در ايلام اظهار کرد: تا کنون حدود 250 طرح در زمينه بازسازي و توسعه اعتاب مقدسه تعريف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اين پروژه‌ها در بخش هاي صنعتي هنري، مرمت و بازسازي ، عمراني و خدماتي و توسعه حرم‌هاي مطهر بوده که تعداد زيادي از آنها به اتمام رسيده يا در دست اجراست.
وي اضافه کرد: اعتباري بيش از 20 هزار ميليارد ريال براي پروژه هاي توسعه اي در شهرهاي نجف، کاظمين، کربلا و سامرا اعم از کوتاه، ميان و بلند مدت اجرا شده که در حال حاضر اکثر پروژه‌هاي کوتاه و ميان مدت به اتمام رسيده يا در حال اتمام است.
سردار شوشتري مهمترين طرح را پروژه توسعه حرم مطهر علوي بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) اعلام کرد و يادآور شد: با تکميل اين پروژه، فضاي بارگاه حضرت علي (ع) 20 برابر افزايش خواهد يافت.
وي از ميزان اهداي و کمک سالانه يک هزار ميليارد ريال نذورات مردمي به عتبات عاليات و بازسازي حرمين شريفين خبر داد و گفت: طرح توسعه حرم عسکريين نيز در حال طراحي است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به مزيت هاي خاص مرز بين المللي مهران اشاره کرد و افزود: با توجه به اينکه مرز بين المللي مهران انتخاب اول زائران براي تردد و عزيمت به عتبات عاليات عراق به خصوص در ايام اربعين حسيني است انجام برنامه ريزي و اجراي طرح هاي مناسب براي افزايش امکانات و زيرساخت هاي تسهيل کننده تردد زائران به خصوص در استان ايلام ضرورت دو چندان دارد.
سردار شوشتري پيش بيني کرد که شمار زائران شرکت کننده در ايين جهاني اربعين حسيني (ع) سال آينده در کربلاي معلي به نسبت امسال افزايش يابد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزي ** انتشار دهنده : شهريار حيدري فر
3032/6034
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، مدیر بخش جهان عرب در برنامه توسعه ملل متحد، تاکید کرد بازسازی نوار غزه ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عبدالله الدردری هزینه بازسازی ویرانی‌های نوار غزه و رونق بخشیدن به اقتصاد در این منطقه را در صورت توقف فوری جنگ، بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد.

الدردری افزود: زمانی که می‌گوییم شاخص توسعه انسانی در نوار غزه ۴۰ سال به عقب برگشت، ما درباره از بین رفتن همه دستاورد‌هایی سخن می‌گوییم که در زمینه‌های آموزش، بهداشت، متوسط عمر و متوسط درآمد فرد به دست آمده بود. اما پیامد‌های این جنگ، در بلندمدت ادامه خواهد داشت، مگر آنکه مراکز آموزش موقت ایجاد و خدمات حمایت اجتماعی و روانی برای مردم ارائه کنیم و ارائه خدمات اساسی هم از سر گرفته شود که این موضوع شامل کرانه باختری و قدس شرقی هم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بدون سرمایه گذاری گسترده، شکوفایی اقتصادی رخ نخواهد داد. هزینه اجرای برنامه‌های اولیه رونق اقتصادی مانند احداث سرپناه‌های موقت به دو تا سه میلیارد دلار می‌رسد.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • اجرای طرح‌های عمرانی بیمارستان شهید گنجی برازجان
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان