Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@12:11:52 GMT

فرزندان حضرت زهرا(س) برای مسلمانان اسوه و الگو شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۶۳۳۰۵

حجت‌الاسلام یعقوب قاسمی‌‌خویی، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، در گفت‌و‌گو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) فرزندانی را تربیت نمود که هر کدام با ایفای نقش بی نظیر خود، درس عزّت و سربلندی، عشق و وفاداری، تقوا و عبودیت، صبر و شکیبایی، شجاعت و کرامت، جهاد و مبارزه، مهر و عاطفه، ایثار و گذشت، جان فشانی در راه خدا و اسلام، صلح و مدارا و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را از خود به یادگار گذاشتند و برای مسلمانان اسوه و الگو شدند.
وی افزود: حضرت فاطمه(س) تنها زن معصوم اسلام است که آیه قرآن درباره او و اهل بیت(ع) نازل شده است.
حجت‌الاسلام قاسمی‌‌خویی، با استناد به آیه نطهیر و منزه دانستن حضرت زهرا(س) از هرگونه ناپاکی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) شخصیتی که بر طبق آیه تطهیر از هرگونه ناپاکی، منزّه هست و بر طبق سوره کوثر، منبع و مصداق خیر کثیر(ارزش فراوان) و بر طبق داستان مباهله، حضور درکنار پدر بزرگوارش پیامبر مکرم حضرت محمد مصطفی(ص)، شوهرش، حضرت علی(ع) فرزندان ارجمندش، حَسَنین(ع) اتمام حجت الهی به رهبر مسیحیان و مخالفان شد.
این استاد دانشگاه، ادامه داد: آن بانو تنها هم شان امیرمؤمنان(ع) بود و از هر جهت خصوصا از جهت علمی و همچنین یازده امام معصوم که وارث علم الهی هستند، فرزندان آن حضرت هستند و تمام آنها به فضائل آن حضرت تصریح کردهاند و آن حضرت در تمام فضائل با آنها شریک است و آنها وارث علم فاطمه(س) هستند که مصحف فاطمه به آنها رسید.
حجت‌الاسلام قاسمی‌‌خویی، با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) یادآور شد: پیغمبر(ص) می فرمایند: نخستین کسی که وارد بهشت می‌شود، فاطمه است.
وی، افزود: بعد از رحلت پیامبر(ص) فرشتگان الهى بر او فرود مى آمدند و با او صحبت مى کردند و مصحف را بر او نازل کردند.
حجت‌الاسلام قاسمی‌‌خویی از نقش حضرت زهرای مرضیه(س) در حراست از اسلام ناب گفت و تاکید کرد: حضرت فاطمه(س) زمینه ساز حفظ و حراست اسلام ناب شدند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌ یدالله صفری ظهر پنجشنبه در آیین گرامیداشت مقام معلم در مدرسه علمیه تخصصی ولی‌‍ عصر(عج) گرمی با تبیین ارزش و جایگاه معلم و استاد اظهار کرد: جایگاه معلم بسیار بزرگتر از یک شغل و منصب است چرا که انسانیت در گرو تربیت معلم است و معلمان میراث‌دار راه و روش انبیا و اولیای الهی می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امانتداری برجسته‌ترین اوصاف انسان و انسان گرانبهاترین امانت الهی است پس معلم بی‌نظیرترین امین و امانتدار می‌باشد چرا که وظیفه تربیت انسان را بر عهده دارد.

منتخب مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به ایثار و اخلاص اساتید حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: اساتید خواهر حوزوی با ایثار و اخلاص خود در مسیر تربیت فرزندان این جامعه همواره در تلاش و کوشش هستند و اجر و پاداشی خاص در نزد خداوند متعال دارند.

حجت‌الاسلام‌ صفری تصریح کرد: حوزه‌های علمیه اعم از برادران و خواهران مهمترین نقش تربیتی را در جامعه ایفا می‌کنند به‌خصوص خواهران طلبه که با ایثار و فداکاری خود نهال مقدس خانواده را آبیاری کرده و به مرحله کمال می‌رسانند.

کد خبر 6095136

دیگر خبرها

  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟