Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شواری شهر کرج در جلسه علنی امروز با طرح اهدای ساختمان به شورای عالی استان‌ها مخالفت و این طرح را با اکثریت آرا رد کردند. ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ استانها البرز نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج  صبح امروز در صحن علنی شورای شهر کرج برگزار شد.

عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور با بیان اینکه به گزارش درآمدی 10 ماه گذشته شهرداری کرج باید توجه ویژه کرد اظهار داشت: متاسفانه مسیر درآمد شهرداری کرج روند مناسبی را نشان نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بر اساس بودجه شهرداری کرج از ابتدای سال تا ماه دی، تنها 40 درصد درآمد نقدی و تهاتری  جذب  شده است، افزود: 700 میلیارد تومان در سال 96 بودجه درآمدی شهرداری کرج پیش بینی شد که از این مقدار 540 میلیارد تومان نقدی و 150 میلیارد تومان تهاتری است.

این عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه با این روند شهرداری در نقدینگی دچار مشکل می‌شود، ادامه داد: درآمد شهرداری کرج صرفا به مردم وابسته است و پروژه‌های بزرگ در چند ماه گذشته برای درآمد و مدیریت شهرداری کرج وجود ندارد.

زارع با اشاره به اینکه از سوی دیگر درآمدهای مانند عوارض نوسازی شهرداری کرج پایین ترین سطح درآمدی است و باید شهرداری 600 میلیارد تومان فروش اموال غیر منقول داشته باشد، گفت: 450 میلیارد تومان از فروش اموال غیر منقول شهرداری کرج کاهش یافته که نشان می‌دهد که حدود 9 درصد از فروش این اموال محقق شده است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال96 شهرداری کرج، 850 میلیارد تومان هزینه‌های جاری و نقدی  است، خاطر نشان کرد: این روند سبب می‌شود که درآمد نقدی به حد نصاب نرسد و تهدیدی برای بودجه سال 97 است و به احتمال زیاد عمده پروژه‌های عمرانی سال 96 در سال آینده تبدیل به دیون می‌گردد.

فرج الله ایلیات عضو دیگر شورای شهر کرج در نطق کوتاه پیش از دستور امروز خود، با تاکید بر اینکه قائم مقام و معاونین شهرداری کرج باید در جلسات شرکت کنند، گفت: معاونان و قائم مقام شهرداری کرج باید به شورای شهر پاسخگو باشند.

منصور وحیدی نایب رئیس شورای شهر کرج در ادامه جلسه با اشاره به  اینکه جذب ارزش افزوده در 5 ماه اخیر مناسب نیست، بیان کرد: جذب درآمد مستقیم شهرداری کرج بین 45 تا 60 میلیارد تومان بود ولی این اقدامات با بودجه سازگاری ندارد.

وی ادامه داد: بودجه شهرداری کرج در سال گذشته اغراق شد و متمم بودجه نیز به همین دلایل غیر واقعی تدوین شده و این درست نیست که برای جذب 26 جوان قانون اجازه ندهد ولی در گذشته هزار نفر جذب شده‌اند.

مهدی حاجی قاسمی دبیر اول شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه شورای شهر یک نهاد مستقل است و تحت نظر شهرداری نیست، عنوان کرد: برخی افراد در شهرداری بیان می‌کنند که 64 لایحه به کمیسیون عمران ارجاع شده و فقط 4 لایحه تایید شده که این مطلب درست نیست.

وی با بیان اینکه رئیس شورای شهر کرج باید دستاورد و عملکرد شورا را به مردم و جامعه اطلاع رسانی کند، گفت: معاون عمرانی فرمانداری به پرونده بزرگراه شمالی شهر کرج اشاره دارد و اینکه پرونده‌ها در کمیسیون عمران بررسی نمی‌شود، در صورتی که این موضوع به کمیسیون عمرانی ارتباطی ندارد و بحث حقوقی است.

در ادامه جلسه لایحه شهرداری درباره طرح بافت‌های فرسوده شهری کرج بررسی شد.

منصور وحیدی نایب رئیس شورای شهر کرج با اشاره به این مصوبه، عنوان کرد: برای توسعه شهر کرج مشکل اساسی بافت‌های فرسوده است و در گذشته کارهای اساسی صورت نگرفته است و خدمات اولیه در مناطق کم برخوردار خوب نیست که باید سرمایه گذاری در این مناطق بیشتر شود.

وی با تاکید بر اینکه مناطق محروم و کم برخوردار شهری کرج برای تحقق عدالت اجتماعی باید توجه ویژه شود، خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی نباید فقط در مناطق مانند، عظیمیه، جهانشهر و شهرک بنفشه باشد بلکه در  مناطقی مانند اسلام آباد نیز باید سرمایه گذاری بافت فرسوده انجام شود.

وحیدی افزود: مهم ترین مشکل در بافت‌های فرسوده موضوع تملک این بافت‌ها است که شهرداری کرج باید ریسک کند و تضمین به سرمایه‌گذارها بدهد که بعد از سرمایه گذاری میزان درآمد زایی آن افزایش پیدا کند.

احد رسولی عضو دیگر شورای شهر کرج نیز تاکید کرد: شورای پنجم درباره بافت‌های فرسوده سنگ تمام گذاشت و پرداخت خوب برای بافت فرسوده در مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است که باید دیده شود.

این مصوبه در نهایت با یک اصلاح و اینکه 50 درصد تملک بافت فرسوده توسط شهرداری کرج انجام و پرداخت به سرمایه گذار سازنده داده شود با اکثریت آرا به تصویب رسید.

مصوبه دیگری که در شورای شهر کرج بحث برانگیز شد، اهدای ساختمانی برای یکسال که مالک آن شهرداری کرج است به شورای عالی استان البرز بود.

زارع رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج درباره مخالفت و رد این طرح در کمیسیون مربوطه، اظهار داشت: این طرح در کمیسیون مطرح شد ولی اعضای کمیسیون با اهدا ساختمان موافقت نکردند.

فرج الله ایلیات در رابطه با این طرح، عنوان کرد: تجهیز شورای عالی استان‌ها بر عهده‌ فرمانداری و دولت است ولی شورای عالی استان‌ها مکان مناسبی ندارد که با گذشت از نقض قانونی که وجود دارد برای راه اندازی آن تعامل شود، مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال 95، 700 میلیون تومان اعتبار برای اینکار دیده شد، تصریح کرد: تملک نهایی زمین برای احداث ساختمان توسط راه و شهرسازی در حال نهایی شدن است.

منصور وحیدی نیز در این ارتباط، گفت: تعامل و همکاری در یک موضوع پیش پا افتاده با شورای عالی استان‌ها لازم است و نبود تعامل اثر سوء دارد.

رحیم خستو درباره مخالفت اهدای این ساختمان به شورای عالی استان‌ها، دلایل خود را مطرح کرد و افزود: تعامل به معنای صرف بیان فقط بله نیست! استان البرز از زمانی که شکل گرفته و دولت باید برای آن کار کند و این که ساختمان اداری و بزرگراه‌ها را شهرداری کرج تقبل کند درست نیست.

وی در ادامه مخالفت خود، اظهار کرد: نباید پدیده استان البرز سیاسی دیده شود ولی بحث من در مخالفت یک آپارتمان نیست بلکه این مخالفت پیامی به دولت است که موظف به ارایه خدمات و ساختمان اداری به البرز است.

حاجی قاسمی نیز در مخالفت با این طرح، خاطر نشان کرد: این درست نیست که شورای شهر کرج با جمعیت 2 میلیون نفری یک عضو در شورای عالی استان‌ها نداشته باشد و این یعنی که شورای عالی استان‌ها حتی یک نماینده را برنمی‌تابد و زمان ارائه امکانات و تجهیزات به شهرداری و شورای کرج رجوع می‌کنند.

این طرح در صحن علنی مطرح شد و با اکثریت آرا با ارائه ساختمان با یک سال و به صورت استیجاری و رایگان به شورای عالی استان‌ها مخالفت کردند.

انتهای پیام/ح

R41451/P1357/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امروز در نشست روسای حوزه‌های علمیه، نخبگان، دانشجویان، اساتید و هیأت رئیسه دانشگاه‌های گلستان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر براساس نیاز‌های عصر جدید در موضوعاتی مانند تهیه سند امنیت غذایی، سند هوش مصنوعی و سند فناوری کوانتونومی متمرکز شده است.

وی افزود: علت تحریم این شورا از طرف دولت‌های غربی، تمرکز فعالیت‌های جدی ما در زمینه علوم جدید بوده است.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکار‌های مقابله با مهاجرت نخبگان و تحقق الگوی حکمرانی نخبگانی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی افزود: با تلاش‌های چند دهه اخیر در زمینه توسعه علوم انسانی و اسلامی، امروز ایران به یکی از کشور‌های شاخص در رشد کیفی این علوم تبدیل شده و هیچ کشوری به اندازه ما در این عرصه پیشرفت نداشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سند دانشگاه اسلامی در سال‌های گذشته در این شورا مصوب شده است و با اجرای این سند غالب مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است