Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،در این مراسم که رئیس دادگستری ؛دادستان ، فرماندار و جمعی از مسئولین راور حضور داشتند حمید خالقی هدف از راه اندازی اینگونه دفاتر را کاهش میزان مراجعات مردم به محاکم دانست و گفت:کلیه اقدامات راجع به ثبت پرونده های حقوقی دراین دفاتر انجام می شود و نیازی به حضور ارباب رجوع به محاکم تا زمان رسیدگی نمی باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: در حال حاضر عمده اقدامات این دفاتر مربوط به ثبت پرونده های حقوقی و اظهار نامه است لکن ثبت پرونده های کیفری نیزبه زودی در این دفاتر انجام خواهد شد.

خالقی افزود:با توجه به مکانیزه شدن روند رسیدگی به پرونده هاو پیشرفت اساسی سیسیتم مدیریت پرونده ، استفاده از رایانه جز، لاینفک کار همکاران شده است و نمی توان نسبت به ان اهمال کرد.

این مقام قضائی افزود: از جمله اقداما ت ارزنده در سیستم قضایی راه اندازی سامانه ثناست که در آن ابلاغ اوراق قضایی به صورت شفاف والکترونیکی انجام می شود.

وی ضمن تاکید بر ثبت مشخصات مراجعین در این سامانه افزود: یکی از دغدغه های قضات در جریان رسیدگی مسئله ابلاغ اوراق قضایی به طرفین پرونده است که در صورت نقص، روند رسیدگی به تاخیر می افتد.

خالقی گفت: هرچند هنوز یکسری اشکلات در این سامانه وجود دارد اما مزیتهای ان در مقایسه با اشکلات بسیار چشمگیر بوده و نواقص ناشی از ابلاغات را کاهش می دهد

وی اظهار داشت: متوسط هزینه برای ابلاغ هر یک از اوراق قضایی بین بیست تا صد هزار ریال است که در صورت ابلاغ از طریق این سامانه هزینه ای بالغ بر صد میلیارد تومان به نفع هرینه بیت المال کاهش می یابد ضمن اینکه این امر کاهش اطاله دادرسی را نیز به دنبال خواهد داشت

خالقی گفت: حوزه قضایی راور از جمله حوزه های موفق در سطح استان است که چندین ماه متوالی حائز مقام اول و یا دوم را در سیستم مدیریت پرونده بوده است.

انتهای پیام/ی

افتتاح یک طرح قضایی در راور

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام

کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ۶ ورزشکار را جهت رسیدگی به سه پرونده فراخواند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام؛ جلسه کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی روز دوشنبه جهت رسیدگی به سه پرونده تشکیل خواهد شد و افراد زیر احضار شده‌اند:

پرورش اندام: سالار مددی، مهدی جابری
مچ اندازی: مسعود بخشی
فیتنس وابا (WABBA): ساسان رشیدی، رامین ارشادی و علی فرهنگی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت