Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی به تشریح ۶ معضل و مشکل گردشگری کشور از منظر توریست های خارجی پرداخت. ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ اجتماعی محیط زیست و گردشگری نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی صدرنیا در حاشیه نشست خبری یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر ایران درباره چگونگی استفاده گردشگران خارجی از ایرلاین های داخلی کشور اظهار داشت: متاسفانه گردشگران خارجی به دلیل قدیمی بودن ایرلاین های ایران علاقه زیادی به استفاده از هواپیماهای داخلی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات همیشگی و دائمی کمبود سرویس بهداشتی در جاده های کشور عنوان کرد: هنوز رستورانهای بین المللی مناسبی نداریم، هتل های 5 ستاره ما نیز استاندارد واقعی جهانی را ندارند و در مجموع سرویس دهی و خدمات به مسافر خارجی پایین است.

صدرنیا به مشکلات عدم تسلط به زبان خارجی در رستورانها و هتل ها نیز گریزی زد و گفت: با وجود مهمانوازی بسیار خوب ایرانیها، ولی در رفتار با گردشگران هنور تعادل رفتاری مناسب وجود ندارد مثلا خیلی کمتر یک خارجی در ایران با لبخند اطرافیان مواجه می‌شود و از آن طرف هم در برخی مواقع این تعادل رفتاری از سوی دیگر تند و زیاد می‌شود.

رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به اینکه براساس آمارها در سال جاری کمی با ریزش گردشگر مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: مسلما برخورد کشورهای دنیا در ایجاد محدودیت سفر اتباع خود به ایران، هزینه بیمه سفر افراد را بالا می برد و از طرفی قوانین محدودیت آمریکا توسط ترامپ نیز می توان از دلایل این ریزش گردشگر به ایران نام برد.

همچنین گریگور قضاریان  عضو- هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به اینکه باید به جز جاذبه های میراثی و فرهنگی کشورمان باید جاذبه های جنگ و سیاه نیز در ایران رشد بیشتری کند، اظهار داشت: موزه های جنگ یکی از مهمترین محل های این گردشگری است که یکی از برنامه های یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران با محوریت موزه دفاع مقدس خواهد بود.

وی با بیان اینکه راهنمایان گردشگری کمتر در منازل خود هستند، به محورهای گردشگری سلامت در یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران پزرداخت و گفت: وقتی درباره توریسم یک مملکت صحبت می‌کنیم درباره ورود گردشگر خارجی متمرکز هستیم و آموزش ها بیشتر برای راهنمایان گردشگری است که روی تورهای ورودی کار می‌کنند.

انتهای پیام/

 

R1014143/P1014142/S2,23/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۴۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد

شهردار شهرکرد با بیان این که وجود پیاده راه در شهر می‌تواند یک ظرفیت گردشگری خوبی ایجاد کند، گفت: در کنار مسیر گردشگری فرهنگ و هنر پروژه پیاده راه شدن خیابان ملت در سال جاری شروع می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمد حسین واحدیان امروز _سه شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه کمیته گردشگری شهرداری شهرکرد، اظهار کرد: یکی از پارامتر های توسعه‌های پایدار هر شهر توجه به حوزه گرشگری است نحو مدیریت گردشگری نیازمند برنامه ریزی صحیح و دقیقی است که منجر به درآمد پایدار یا بلعکس تخریب اجتماعی فرهنگی و هزینه گزاف می‌شود.

وی با بیان این‌که در سالیان گذشته به موضوع گردشگری در بودجه شهرداری نگاه ویژه‌ای شده، افزود: در صورتی که ظرفیت های شهری معرفی شود ولی زیرساخت‌های گردشگری مناسبی وجود نداشته باشد نتیجه عکسی در جذب گردشگر به وجود می‌آید، در کنار معرفی شهرکرد باید زیر ساخت‌ها برای حضور مسافران مهیا شود.

شهردار شهرکرد گفت: در راستای تکمیل مسیر گردشگری فرهنگ و هنر به علاوه سازمان عمران باید دیگر سازمان‌ها هم پای کار بیایند.

واحدیان با بیان اینکه وجود پیاده راه در شهر می‌تواند یک ظرفیت گردشگری خوبی ایجاد کند، ادامه داد: در کنار مسیر گردشگری فرهنگ و هنر پروژه پیاده راه شدن خیابان ملت در سال جاری شروع می‌شود و مردم در این خصوص سوالاتی دارند که باید این موضوع تبیین شود.

وی اضافه کرد: برای جهانی شدن شهرکرد شهر ملی نمد باید دستگاه‌های مختلف فرای شهرداری پای کار باشند

شهردار شهرکرد خاطر نشان کرد: از روز شهرکرد به عنوان یک ظرفیت گردشگری مناسبی برای حضور گردشگران باید استفاده شود و اقدامات موئثر جهت ملی شدن این روز باید عملی شود.

توسعه گردشگری، توسعه شهر را در پیش دارد

اکبر ایازی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد، در این جلسه اظهار کرد: با توسعه بخش گردشگری، جذب گردشگر و مسافر به استان و شهر شهرکرد موجب رونق بازار و توسعه سایر بخش‌ها می شود.

وی با بیان این‌که حوزه گردشگری و نمد در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد به صورت جدی دنبال می شود گفت: هم اکنون در این دو حوزه از کارشناسان مجرب و متخصص در حال فعالیت هستند که خوشبختانه چند سال گذشته در حوزه‌های گردشگری و نمد رشد خوبی صورت گرفته است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد اضافه کرد: حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران و معرفی شهرکرد به عنوان شهر ملی‌نمد به سایر استان‌های کشور یکی از اقدامات مثبت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد بوده است.

ایازی تصریح کرد: اقدام مهمی که سال گذشته از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در بخش گردشگری صورت گرفته، مشخص شدن مسیر گردشگری است که از سقاخانه ارباب میرزا شروع و به کوی نمدمالان منتهی می‌شود.

کد خبر 749437

دیگر خبرها

  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند