Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@05:04:12 GMT

راه‌هايي براي دلپذيرتر شدن محيط کار

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۶۴۳۲۶

راه‌هايي براي دلپذيرتر شدن محيط کار

خبرگزاري آريا - ماهنامه معيشت - تينا کيهاني: اکثر کارمندان مدت طولاني از روز را در محيط کاري مي گذرانند که جزئي از بهترين ساعات روزشان محسوب مي شود. اين زمان بسته به حجم و نوع کار مي تواند گاه بي نهايت خسته کننده باشد؛ به طوري که با گذشت زمان باعث مي شود افراد ديگر انگيزه و اشتياق سابق را نداشته باشند و هر چه بيشتر پايان ساعات کاري را انتظار بکشند و تنها از روي اجبار و براي تامين معاش خانواده اين ساعات را تحمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گاهي هم به دليل يکنواختي کارها و عدم جذابيت براي فرد، کارها ماشين وار و صرفا به اميد پايان يافتن آن ها در زمان کاري انجام مي شوند که همين امر نيز باعث از بين رفتن روحيه نشاط در افراد مي شود. پس چه بايد کرد؟ در اينجا چند روش کوچک که باعث مي شوند محيط کاري به فضايي دوست داشتني تر تبديل شود، بيان خواهدشد. اميدوارم با انجام آن ها بتوانيم از فردا محيط کاريِ مطلوب تري را تجربه کنيم.

زماني براي آموزش
اگر هر روز بتوانيم مهارتي را فرابگيريم و دچار يکنواختي و روزمرگي کارهاي اطرافمان نشويم، محيط کاري مي تواند ضمن القاي احساس مفيدبودن، محيطي براي کسب مهارتي جديد باشد. نياز نيست براي يادگيري مهارت ها زمان زيادي را در آموزشگاه ها صرف کنيم. مي توانيم با اختصاص تنها چند دقيقه در هر روز، پايگاه دانش و مهارت خود را تقويت کنيم. اين مهارت مي تواند تمرين در تايپ کردن، يادگيري زباني جديد، آموزش مهارت هاي کامپيوتري همانند اکسل و... باشد.
نوشيدني هاي دلچسب
دمنوش بابونه يا گل گاوزبان يا يک فنجان قهوه با شير زياد مي تواند هديه و وعده اي باشد که براي خود در يک روز سرد زمستاني در نظر گرفته ايد. لزومي ندارد که هميشه منتظر ساعت چاي در محل کار خود باشيد، بلکه مي توانيد با يک فنجان نوشيدني جديد، حال و هواي روزتان را عوض کنيد. حتي مي توانيد ليوان چاي فردايتان را با چند قطره آب ليموي تازه يا پودر هل طعم دارتر کنيد. مطمئن باشيد چنين لذت هاي کوچکي باعث مي شوند خستگي و فشار کاري تان کاهش پيداکند.
ناهار غذايي براي مغز
اکثر شرکت ها زماني براي ناهار کارمندان اختصاص مي دهند. پس، از زمانتان استفاده کنيد. فکرکردن به کار در اين زمان ممنوع است. ب گذاريد ذهن و مغز شما هم نفس بکشد. از زمان ناهار لذت ببريد و تا حد ممکن از اين بازه استفاده کنيد. سعي کنيد وعده ناهار خود را با سالاد مطلبوتان يا سبزي خوردن همراه کنيد تا هم بتوانيد به سلامتي تان کمکي کرده باشيد و هم بيشتر از وعده ناهار لذت ببريد.
موسيقي حلّال مشکلات
اگر محل کار شما به گونه اي است که در ساعاتي از روز از شنيدن موسيقي بهره مند مي شويد، پس خوش به حالتان! ولي اگر همانند اکثر ادارات امکان پخش موسيقي عمومي در محل کارتان غيرممکن است، مي توانيد خودتان اقدام کنيد. دقايقي از روز را براي گوش دادن به آهنگي بي کلام صرف کنيد. هندزفري تلفن همراهتان را در گوشتان بگذاريد و قطع اي از موسيقي بي کلام يکي از نوابغ موسيقي دنيا را گوش دهيد. دو دقيقا کافي است تا روحتان تازه شود و بي حوصلگي از جسمتان خارج شود.

خوراکي هاي اشتراکي
چه چيزي مي تواند مطبوع تر از اين باشد که ناگهان همکارتان با يک جعبه شکلات يا شيريني به سراغتان بيايد و شما را هم در شادي شيرين خود شريک کند؟ شما هم مي توانيد همکارتان را اين گونه خوشحال کنيد. هر از چند گاهي همکارانتان را به صرف شيريني و شکلات دعوت کنيد و بدانيد که دير يا زود اين موضوع به رفتاري همه گير تبديل خواهدشد و شما هم با شيريني، شکلات و ميوه هاي تعارفي آن ها خوشحال خواهيدشد. حتي مي توانيد ماهي يک بار با صرف بهاي کمي و به صورت اشتراکي براي چاي عصرانه خود و همکارانتان برنامه متفاوتي ترتيب دهيد. اين رفتار علاوه بر تعديل حالت يکنواخت يک روز کاري و انرژي بخشي هرچند اندک، مي تواند در بهبود روابط همکاران موثر باشد.
کاري براي دوست داشتن
هيچ موضوعي به غير از اين که عاشق کارتان باشيد، نمي تواند شما را در محيط کارتان خوشحال کند. پس سعي کنيد تا ايي که مي توانيد کاري را انتخاب کنيد که مي دانيد دوستش خواهيدداشت. البته گاهي برخي از ما به دلايلي چون نبودن بازار کار مناسب ناگزير وارد حرفه اي مي شويم که آن را دوست نداريم؛ آن وقت است که بايد توانايي انعطاف پذيري فراواني که در وجود هر يک از مخلوقات خدا نهاده شده است، استفاده کنيم؛ يعني سعي کنيم نکته اي را در کار خود دوست داشته باشيم و عاشقش شويم تا حس مطلوب رضايت شغلي را در وجود خود روشن نگاه داريم. من مطمئنم که همه کارمندان مي توانند آن نکته منحصر به فرد را کشف کنند.
باغچه روميزي
از گلدان هاي کوچک و زينتي يا کاکتوس هاي کوچک بر روي ميز کارمان استفاده کنيم. وجود گياهان علاوه بر کمک به پاکي هوا باعث جريان يافتن انرژي مثبت و خوب در محيط پيرامونمان مي شود.
اشياي دوست داشتني
گاهي لازم است که ميز کار خود را با وسايلي که دوست داريم، زينت دهيم. اسباب بازي کوچک فرزندمان، قنداني که با ديدنش خاطره اي خوش در ذهنمان زنده مي شود، عکس کوچکي از عزيزانمان يا کتاب شعر مورد علاقه مان کمک مي کنند تا بخشي از ميز کار را با حال و هواي خانه همراه کنيم و در نتيجه احساس خوشايندتري نسبت به آن داشته باشيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) صحبت کردن بازیگر زخم کاری به زبان و لهجه افغانستانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کتک کاری هواداران با بازیکنان در لیگ فوتبال ترکیه + فیلم
  • فیلم| صحبت کردن بازیگر زخم کاری به زبان و لهجه افغانستانی
  • افزایش قیمت طلا و سکه در آخرین روز کاری سال
  • تکیه بیگلربیگی - کرمانشاه
  • (ویدئو) صحبت کردن بازیگر زخم کاری به زبان و لهجه افغانستانی
  • ضرورت مناسب‌سازی محیط اشتغال معلولان
  • ضرب الاجل به ادارات استان بوشهر در مناسب سازی محیط برای معلولان
  • فیلم/ قرائت قرآن بازیگر زخم کاری روی آنتن زنده
  • فیلم| قرآن خواندن بازیگر زخم کاری روی آنتن زنده
  • قرآن خواندن بازیگر سریال زخم کاری