Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: رسانه‌ها و فضای مجازی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش کلیدی دارند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر رضا نصیری با بیان اینکه پیکرهای 23 شهید گمنام دوران دفاع مقدس، همزمان با ایام فاطمیه (س) در 13 واحد دانشگاه آزاد اسلامی تشییع و خاکسپاری می‌شود، اظهار داشت: بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد 28 بهمن میزبان دو شهید، واحد گرگان 29 بهمن میزبان دو شهید، واحد آزادشهر 29 بهمن میزبان دو شهید، واحد پیشوا ورامین 30 بهمن میزبان دو شهید، واحد مهدیشهر 30 بهمن میزبان یک شهید، واحد بویین ‌زهرا 30 بهمن میزبان دوشهید، واحد انار 30 بهمن میزبان یک شهید، واحد شهر بابک 30 بهمن میزبان یک شهید، واحد قوچان 30 بهمن ماه میزبان دو شهید، واحد رفسنجان 30 بهمن میزبان دوشهید، واحد محمود آباد 2 اسفند میزبان دو شهید، واحد بردسکن 2 اسفند ماه میزبان دو شهید و واحد استهبان پنجم اسفند میزبان دو شهید و برخی واحدهای دیگر میزبان شهدای گمنام هشت سال دوران دفاع مقدس خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران گفت: مقام معظم رهبری در این پیام فرمودند «شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و بقاء و حضور و درخشندگی است؛ و این مائیم که باید با ارتباط و اتصال به این مفهوم بلند و ماندگار، برای خود و جامعه و کشور خود، بلندی و ماندگاری به دست آوریم.» همین بیانات ارزشمند و ماندگار رهبر فرزانه انقلاب، چراغ راه ما در دانشگاه آزاد اسلامی برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی تاکید کرد: امروز امنیت، رشد علمی و اخلاقی دانشگاه و جامعه، مرهون خون پاک شهیدانی است که بدون هیچ چشم داشتی، جان نازنین شان را در کف دستشان گذاشتند و خالصانه تقدیم درگاه الهی کردند.

نصیری، توسعه دانشگاه آزاد اسلامی را هم مرهون خون پاک شهیدان دانست و اظهار داشت: بی شک اگر رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس نبود و کشور به دست دشمنان می‌افتاد، نهال هیچ نهاد و سازمانی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی به درخت تنومند امروز تبدیل نمی‌شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: مجموعه‌ای که در دوره جدید مدیریتی به بدنه دانشگاه آزاد اسلامی اضافه شده، همواره التزام خود به نظام، انقلاب، اسلام و خون پاک شیدان را ثابت کرده است و امروز دانشگاه آزاد اسلامی همانند بسیاری از نهادهای انقلابی در کشور، نقش‌آفرین و اثرگذار شده است.

ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اولویت‌های فرهنگی

وی افزود: در دوره جدید مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از اولویت‌های فرهنگی، ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت است و خوشبختانه همانطور که انتظار می‌رفت این موضوع با استقبال پرشور و گسترده دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه، همراه شده است.

نصیری خاطرنشان کرد: اواخر آبان امسال و همزمان با ایام اربعین حسینی (ع) در مراسم خاکسپاری شهید گمنام در واحد تهران شرق شرکت کردم و همان شور و شوق انقلابی را که 10 سال قبل در استقبال از شهیدان گمنام در دانشگاه تهران دیده بودم در دانشجویان واحد مزبور دیدم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت را سرمایه معنوی نظام اسلامی و ترویج آن را وظیفه ذاتی و دینی مسئولان نهادهای مختلف و از جمله دانشگاهیان دانست و گفت: شهیدان، درس عزت، شرف، آزادگی و استقلال را به ما آموختند. بدون شک، بنیان و عظمت ما به جهاد و شهادت وابسته است و این عزت و شرف هم در سایه همین فرهنگ عاشورایی بهدست آمده است.

وی تاکید کرد: امروز رسانه‌ها و به ویژه فضای مجازی، نقش مهم و کلیدی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند و باید از این ابزار به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. در این بین، دانشگاه آزاداسلامی به یاری خداوند متعال و با حضور جوانان مومن و انقلابی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و از جمله امور رسانه‌ای، در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پیشگام خواهد بود.

نصیری اضافه کرد: تاکنون 263 بسیجی جان بر کف و سرباز عاشق و گلگون کفن امام روح الله در دانشگاه آزاد اسلامی تشییع و خاکسپاری شده‌اند و مزار مطهر بیش از 100 شهید مطهر در این دانشگاه وجود دارد که ان شاءالله دارالشفای آزادگان و فرهیختگان خواهد ماند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین علی جنتی پژوهشگر مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) در سی اُمین پیش نشست ملی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام در مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) اظهارکرد: ایران اسلامی مدعی تمدن نوین اسلامی است و بی شک این تمدن بدون عقلانیت، مطالبه جمعی، مسئولیت اجتماعی و عدالت اجتماعی امکان‌پذیر نخواهد بود. در این میان، علما به عنوان وارثان انبیاء و مفسران دین، نقشی محوری در ترویج این ارزش‌ها و زمینه‌سازی برای ساخت جامعه‌ای نوین بر پایه آموزه‌های اسلامی دارند.

وی افزود: امام رضا (ع) در بیان مسئولیت خطیر علما می‌فرمایند: "فقها باید مردم را از شر دشمنان نجات دهند، با مظاهر ناعدالتی و تبعیض مبارزه کنند و بر ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی پایبندی به حقوق اخلاقی و انسانی ایرانی و اجتماعی تاکید کنند."
جنتی با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی علما ابعاد مختلفی دارد، بیان کرد: ترویج علم و دانش، روشنگری افکار عمومی  و ارتقای سطح معرفت دینی مردم از طریق برگزاری کلاس‌ها، سخنرانی‌ها، تالیف کتب و مقالات و استفاده از ابزارهای نوین رسانه‌ای. ترویج آموزه‌های اخلاقی دین مانند صداقت، امانت‌داری، انصاف، و کمک به نیازمندان برای اصلاح اخلاقی جامعه و مبارزه با مفاسد اجتماعی، نقد ظلم و ستم، ترویج عدالت و انصاف، حمایت از اقشار ضعیف جامعه برای ایجاد جامعه‌ای متعادل و برخوردار از رفاه عمومی لازم و ضروری است.

پژوهشگر مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) تأکید کرد: ترویج فرهنگ انفاق و وقف و ارائه راهکارهای مناسب برای توزیع عادلانه ثروت و منابع در جامعه برای کاهش نابرابری‌ها و فقر اقتصادی دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه علما با ایفای این نقش‌ها می‌توانند در تحقق عدالت اجتماعی و تمدن نوین اسلامی یاریگر مردم باشند، افزود: علما روشنگری افکار عمومی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان برای دفاع از کیان دین و مملکت و حفظ استقلال و امنیت کشور می توانند نقش موثری داشته باشند.

وی ادامه داد: نمونه‌هایی از نقش‌آفرینی علما در تاریخ اسلام  را می توان معرفی کرد، امام علی (ع) الگوی عدالت و انصاف، در دوران خلافت خود، اهتمام ویژه‌ای به رفع تبعیض و توزیع عادلانه ثروت و منابع در جامعه داشتند.شیخ صدوق فقیه برجسته شیعه، با تاسیس دارالعلم و پرورش شاگردان برجسته، نقش مهمی در ترویج علم و دانش و حفظ معارف دین ایفا کرد وعلامه طباطبایی مفسر قرآن کریم، با تفسیر قرآن به روشی نوین و با استفاده از عقل و برهان، به فهم عمیق‌تر آیات الهی و ارتقای سطح معرفت دینی مردم کمک کرد.

جنتی در خاتمه تأکید کرد: امام خمینی (ره) با رهبری انقلاب اسلامی، جامعه‌ای ایمانی و الهی را بر پایه آموزه‌های دین اسلام بنا نهاد و نظامی بر اساس عدالت اجتماعی و رفاه عمومی مردم ایجاد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • فرهنگ ایثار و شهادت داشته اصلی نیروهای مسلح ایران است
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • نماهنگ «ما می آییم» با زبان انگلیسی در فضای مجازی فارس اکران شد
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی