Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > مجلس - ایرنا نوشت: نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مه غلیظ و وزش باد شدید مانع پیدا کردن لاشه هواپیمای تهران -یاسوج در سمیرم شده است.

اصغر سلیمی در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران در مورد سانحه هوایی برای هواپیمای ATR شرکت هوایی آسمان گفت: صبح امروز مردم منطقه دناکوه صدای مهیبی شنیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن زمان تاکنون بسیج، بخشدار، رییس سپاه، هلال احمر و نیروهای انتظامی در حال پیدا کردن محل وقوع این حادثه هستند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه به علت مه غلیظ و وزش باد شدید هنوز محل دقیق این سانحه پیدا نشده است ولی تیم های جست و جو همچنان در حال جست و جو هستند. این حادثه در دناکوه در محلی بین سمیرم و کهکیلویه و بویراحمد رخ داده است.

 

جزییات وقوع سانحه هواپیمای تهران-یاسوج

باشگاه خبرنگاران نوشت:

علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به جزییات دقیق از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری یاسوج، اظهار کرد: هواپیمای ATR آسمان قرار بود ساعت 9 و 30 دقیقه به یاسوج برسد که ارتباطش با برج مراقبت قطع شد و بعد از گذشت مدتی این نگرانی ایجاد شد که شاید این هواپیما دچار مشکل جدی شده باشد.

اهم اظهارات بروجردی به شرح زیر است:
* همه اطلاعات اولیه و مشاهدات مردمی دال بر برخورد این هواپیما با کوه است چرا که فرودگاه بوشهر نزدیک به کوه‌های بلند قرار دارد و متأسفانه به نظر می‌رسد که این اتفاق بر اثر برخورد با کوه واقع شده باشد. یک تیم کارشناسی به منطقه اعزام شدند تا از نزدیک مشاهدات را ببینند و اعلام نظر کنند، طبق گزارش های واصله 60 مسافر و 6 گروه پروازی که جمیعا 66 نفر هستند در صورت تأیید نهایی، جان خود را از دست داده‌اند که بنده هم به همه ملت ایران و خانواده آنان این حادثه را تسلیت می‌گویم.

*{درباره بررسی ابعاد این سانحه در مجلس}: علی الاصول کمیسیون عمران مجلس باید کمیته ویژه‌ای در این باره تشکیل دهد و بنده با رئیس کمیسیون عمران صحبت می کنم که حتما برای بررسی دقیق این حادثه کمیته ویژه‌ای تشکیل دهند. هواپیماهایی که استاندارد‌های لازم و ایمنی لازم را ندارند، ضرورتی ندارد که پرواز کنند، ATR هواپیمای ایمنی و ملخی است و از آنجایی که سرعت جت را ندارد، از ایمنی بیشتری برخوردار است.

*البته حادثه خبر نمی‌کند، اگر نگاهی به خارج از مرزها کنیم می‌بینیم که از این گونه حوادث اتفاق می‌افتد و حتی دیده‌ایم که هواپیماهای مدرن بدون شرایط هواپیماهای ما و بدون تحریم در مالزی بوده‌اند که به کل مفقود شده‌اند و از سرنوشت آنان خبری نشده است. البته یک حادثه هم برای ما بسیار زیاد است و باید حداکثر استانداردها را رعایت کنیم.

*{در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آ‌یا این هواپیماها از ATR های جدید بوده است}: بنده در این باره از مسئولان ذیربط سوال کردم و آنها گفتند که این هواپیما از جمله ATRهای قدیمی است و غیر از آن هواپیماهای جدید است که به کشور آمده.

یک فروند هواپیمای ای.تی.آر متعلق به شرکت هواپیمایی اسمان حامل 63 سرنشین و کادر پروازی صبح امروز در سمیرم سقوط کرد.

کلید واژه‌ها : سقوط هواپیما - مجلس دهم - علاءالدین بروجردی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ۴ تن در سانحه رانندگی پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: صبح امروز در محور نقده - پیرانشهر (پست دوآب)واژگونی پراید گزارش شد.

 حمید محبوبی افزود: امدادگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی جلدیان پیرانشهر بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی در ادامه گفت: در این حادثه اقدامات پیش بیمارستانی لازم بر روی مصدومین انجام و مصدومین حادثه به مرکز درمانی اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۴ تن در سانحه رانندگی پیرانشهر
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت