Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران کنترل عملیاتی بندر شهید بهشتی، فاز یک بندر چابهار در سواحل شرقی این کشور را به مدت ۱۸ ماه به هند اجاره داد.

به گزارش قدس آنلاین، ایران و هند توافق‌هایی دیروز امضا کردند که شامل اجاره فعالیت کنترل بخشی از بندر چابهار ایران در سواحل شرقی این کشور به مدت ۱۸ ماه به هند است.

این پروژه ۸۵ میلیون دلاری تنها ۹۰ کیلومتر با بندر گوادر پاکستان که چین در آن سرمایه‌گذاری کرده، قرار دارد و یک مسیر ترانزیتی میان ایران ، هند و افغانستان ایجاد می‌کند که پاکستان را دور می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند در تلاش است که بندر چابهار را به عنوان راهی برای دسترسی به بازارهای آسیای مرکزی همچنین افغانستان توسعه دهد.

اما پیشرفت‌های این پروژه به علت نگرانی در مورد احتمال برهم زدن توافق هسته‌ای از سوی دولت ترامپ در واشنگتن، کند است.

این توافق که به هند کنترل عملیاتی بندر شهید بهشتی، فاز یک بندر چابهار را می‌دهد در حضور نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به امضا رسید.

مودی در کنفرانس خبری مشترک با ریاست‌جمهوری ایران گفت هر دو کشور خواهان گسترش روابط دوجانبه و همکاری در زمینه توسعه اقتصادی هستند.

ما احداث خط آهن چابهار-زاهدان را حمایت خواهیم کرد از اینرو پتانسیل دروازه چابهار به طور کامل به کار گرفته خواهد شد.

«ما می‌خواهیم ارتباطات، همکاری در بخش انرژی و روابط دوجانبه با سابقه چندین قرن را توسعه دهیم.»

از دیگر توافقات می‌توان به معاهده اجتناب از مالیات، استرداد مجرمین و همکاری در بخش کشاورزی نام برد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبارات ویژه دور دوم سفر رییس‌جمهور به هرمزگان برای توسعه خطوط ریلی استان خبر داد.

مهدی دوستی امروز جمعه هفتم اردیبهشت در حاشیه کلنگ زنی پل خورگو و زیرگذر سرخون، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاحات نرم افزاری در درگاه‌های گمرک را از سال گذشته آغاز کردیم از محل سفر هم اعتبار خوبی تخصیص داده شده و به زودی عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی را آغاز خواهیم کرد.

وی توسعه خطوط ریلی بندر شهید رجایی را شامل خطوط و ایستگاه مانوری اعلام و تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم ما بحث راه آهن و تقویت اتصال ریلی بندر شهید رجایی است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر مزیت رقابتی بندرشهیدرجایی افزود:این بندر در رقابت با رقبای منطقه ای خود باید بتواند جایگاه برتر خود را حفظ کند و لازمه این اتفاق مهم احداث خطوط ارتباطی مناسب در پس کرانه‌ی این بندر است.

به گزارش ایسنا، امروز استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستاهای سرخون و خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه‌های احداث پل خورگو و زیرگذر سرخون را کلنگ زنی کرد این دو پروژه جزء ۵۴ نقطه حادثه‌خیز هرمزگان هستند که تاکنون تلفات جانی و نقص عضو را برای مردم بهمراه داشته و اصلاح آن‌ها در زمره مطالبات جدی مردم منطقه بوده که وارد مرحله عملیاتی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی