Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@10:45:27 GMT

برگزاری همایش روحانیان شهرستان شاهین دژ

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۶۵۰۰۲

برگزاری همایش روحانیان شهرستان شاهین دژ

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛    حجت‌الاسلام داداش زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی در همایش روحانیان شاهین دژ که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد بر شناخت عمیق  روحانیون از جامعه و راهکارهای مختلف مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود: القای امید و آرامش یکی از تفاوت های نگرش اسلامی با نگرش غربی در جامعه است و رهبر معظم انقلاب همواره بر نگرش امیدوارانه تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بزرگترین جنگ امروز، جنگ فرهنگی با دشمنان است که شما روحانیون به عنوان فرماندهان جبهه های فرهنگی در این نبرد حضور دارید، اصلی ترین وظیفه روحانیون تبلیغ دین و مقابله با این مشکلات اجتماعی و تبلیغات سوء فرهنگی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه امروزه مبلغان دینی با توجه به اوضاع اجتماعی و تشخیص وظیفه این رسالت بزرگ را بر عهده گرفته اند اضافه کرد: در این راستا روحانیون مستقر که با درک این مسئولیت خطیر عهده دار آن شده اند، پاداشی  بسیار ارزشمند و بزرگ نصیب خود می کنند.

حجت‌الاسلام داداش زاده سپس بابیان اینکه در حال حاضر دشمنان با استفاده از فضای مجازی و تبلیغات منفی علیه اسلام و کشورمان در رسانه های گروهی پیوسته بدنبال توطئه و مخدوش کردن چهره ی اسلام و مسلمانان هستند، لازم است شما مبلغین در جریان دسیسه های شیطانی آنها باشید تا بتواند با آگاهی کامل و با استفاده از آیات الهی، روایات، تبادل نظر و اندیشه ها راهکاری مناسب را در این خصوص ارائه دهید.

حجت‌الاسلام فصیح نیا امام جمعه شهرستان شاهین دژ نیز در این مراسم بابیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری بسیار موثرتر است و در همین راستا باید فرهنگ‌سازی انجام شود.او به توطئه های دشمنان علیه نظام مقدس اسلامی اشاره افزود امروز حفظ ارزشهای دینی و اسلامی و ایستادگی در برابر طاغوت و تبعیت محض از فرمایشات مقام معظم رهبری ازرسالت خطیر روحانیان می باشد.

انتهای پیام/ح

همایش روحانیون در شاهین دژ

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ در نشست امروز شورای فرهنگی عمومی گیلان، اولویت‌های تاکید بر تقویت هرچه بیشتر سبک زندگی اسلامی - ایرانی با محوریت زیست عفیفانه، تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از کاهش نرخ زادآوری، بهره گیری مناسب از ظرفیت‌ها و جلب مشارکت‌های مردمی برای تقویت امور فرهنگی، اجتماعی و دینی، تعمیق و ترویج آموزش‌های مرتبط با بنیان‌های فکری و رفتاری در قبال ارزش‌های اسلامی و انسانی و لزوم حمایت از روند تولید و توزیع محصولات فرهنگی با لحاظ فرهنگ بومی و محلی تصویب شد.

نماینده‌ی ولی فقیه در گیلان در این نشست تحلیلی از نقش گیلان به عنوان دروازه‌ی ورود و خروج کشور به اروپا ارایه کرد و مواجهه‌ی با فرهنگ منحط و بیگانه را از تهدیداتی دانست که تا امروز در بستر تاسی از آموزه‌های ناب شیعی و ارادات به مکتب اهل بیت توانسته هویت تاریخی مردم این دیار را حفظ کند.

آیت الله فلاحتی همچنین گردشگر پذیر بودن گیلان را از دیگر عواملی دانست که موجب شده زمینه‌ی رویارویی فرهنگ بومی استان با خرده فرهنگ‌های سایر مناطق ایران فراهم شود و این روند اگر به درستی پایش و نظارت نشود میتواند به بروز تهدیداتی درحوزه‌های اجتماعی و فرهنگی گیلان منجر شود.

امام جمعه‌ی رشت افزود: میهمان پذیر بودن مردم گیلان باعث شده تا زمینه‌ی افزایش روزافزون گردشگران از سراسر کشور به این استان فراهم آید.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های مستمر مجموع دستگاه‌های فرهنگی، نظارتی و انتظامی برای ترویج فرهنگ زیست عفیفانه با محوریت عفاف و حجاب و پیشگیری از بی مبالاتی‌های فرهنگی در جامعه ، اضافه کرد: تداوم این روند، در بستر بهره گیری از همراهی مردم می‌تواند مظاهر فرهنگ مخرب در روند رفتار‌های اجتماعی را به حاشیه رانده و زمینه‌ی حرکت به سوی تعالی را فراهم کند.

امیر حسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هم در سخنانی با تشریح اولویت‌های فرهنگی - اجتماعی استان، لزوم تاسی از نقشه‌ی مهندسی فرهنگی کشور را با لحاظ مولفه‌ها و برش‌های استانی خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در گیلان هم در این نشست از برگزاری اجتماع مردمی برای حمایت از عفاف و حجاب خبر داد و افزود: این همایش ۲۲ اردیبهشت ماه با دعوت از یک سخنران ملی در رشت برگزار خواهد شد. 

در ادامه‌ی این نشست، هر یک از اعضای شورای فرهنگ عمومی گیلان در سخنانی، با اشاره به عمده‌ترین تهدیدات فرهنگی و چالش‌های دیدگاهی نسل جدید، بر لزوم حفاظت از فرهنگ ملی و بومی و نحوه‌ی مواجهه و مقابله با فرهنگ مهاجم تاکید کرده و تقویت شاخص‌های ملی و دینی را در ایجاد مصونیت مقابل تهاجم فرهنگ بیگانه، اثر بخش دانستند.

دیگر خبرها

  • حاج شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدات در شهر ارومیه است
  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • اعلام زمان برگزاری هفتمین اشکوره فرهنگی هنری حسینی در آمل
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا