Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: در جلسه اردیبهشت ۹۷ با رهبر انقلاب، دیگر نمی‌شود از کلیات گزارش داد و مشکلات را ذکر کرد، بلکه باید آمار دهیم که آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق را چند درصد کاهش داده‌ایم.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز(یکشنبه 29 بهمن‌ماه) در نشست شورای اجتماعی کشور اظهار داشت: اردیبهشت 97 جلسه آسیب‌های اجتماعی را با رهبر انقلاب برگزار خواهیم کرد و باید گزارش فوق‌العاده‌ای را به ایشان ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در آن جلسه، دیگر نمی‌شود از کلیات گزارش داد و مشکلات را ذکر کرد، بلکه باید آمار دهیم که آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق را چند درصد کاهش داده‌ایم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه عدم نشاط اجتماعی، خانواده‌های ما را به افسردگی و بیماری کشانده اظهار داشت: تا می‌گوییم نشاط، فکر می‌کنند باید صد کنسرت برگزار کنیم تا نشاط حاصل شود، در حالی که اینطور نیست.

وی، امید را مقوله‌ای مهمّ عنوان کرد و تصریح کرد: اگر امید در جامعه وجود نداشته باشد، نشاط هم به دست نمی‌آید.

رحمانی فضلی، موضوع موسیقی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در موسیقی، مکلف به عمل به دستورات حضرت آقا هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه ما به عنوان حکومت، باید در جامعه امید ایجاد کنیم تصریح کرد: ما مسئولین نمی‌توانیم مدام از دردها و رنج‌ها بگوییم.

وی، نقش آموزش و پرورش را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم ارزیابی کرد و افزود: روش تفکر منطقی در دانش‌آموزان بسیار مهم است و این در حالی است که ما، در این زمینه با مشکل مواجه هستیم و نتوانسته‌ایم تفکر منطقی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.

رحمانی فضلی، تأکیدات رهبر انقلاب در مورد دو مقوله سبک زندگی و تغییرات اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: همه ما که دور این میز نشسته‌ایم، در مورد این مسائل، مسئول هستیم و باید در ارتباط با آنها تلاش کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: باید گزارش کارگروه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی آماده شود و به رهبری و سران سه قوه ارائه دهیم.

وی با تأکید بر لزوم بازنگری در برخی روش‌ها اظهار داشت: دستگاه خود را ارزیابی کنید و ببینید نقاط قوت و ضعف کجاست. قصد نداریم به صداوسیما و رسانه‌ها گزارش دهیم یا کسی را توبیخ کنیم.

وزیر کشور خطاب به اعضای شورای اجتماعی کشور گفت: با قضات، جلسات مفصلی برگزار کنید و مسائل اجتماعی را مورد بررسی قرار دهید تا به راهکارهای مفید برسیم.

وی ادامه داد: به استانداران تکلیف کنید که ماهانه جلسات شورای اجتماعی را برگزار کنند و نتایج را به ما گزارش دهند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها

 سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در همایش شورا‌های اسلامی روستا‌های بخش مرکزی که در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز شورا‌ها با تبریک سالروز تاسیس شورا‌های اسلامی، از این نهاد مردمی به عنوان تجلی حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و اداره امور شهر‌ها و روستا‌ها یاد کرد.

وی با اشاره به اقدام جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا برای مذاکره با نیرو‌های مقاومت بر تبیین دستاورد‌های انقلاب از سوی اعضای شورا‌های اسلامی و دهیاران به عنوان نمایندگان عالی دولت در روستا‌ها تاکید کرد.

حسینی نژاد، توجه به اقدامات فرهنگی و پیوست‌های اجتماعی در روستا‌ها را یک اولویت دانست و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اقدامات آموزشی و آگاه سازی خانواده‌های روستایی در سوء مصرف مواد مخدر را یک ضرورت برشمرد. 

همچنین در این همایش احمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشریح طرح یاری گران در راستای اقدامات فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اعضای شورای اسلامی روستا‌ها و دهیاران خواست بر اجرای موثر این طرح اقدام لازم را عملی کنند. 

در پایان این همایش از روسای شورا‌های اسلامی و دهیاران فعال در برگزاری جشنواره‌های روستایی تجلیل شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا