Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@03:26:26 GMT

برپایی سوگواره یاس نبوی در 48 بقعه خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۶۵۲۸۴

به گزارش ایکنا خراسان‌جنوبی، حجت السلام منصور هاشمی، امروز 29 بهمن ماه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در دهه اول عزاداری فاطمیه مراسمات بسیاری برگزار شد که یکی از این برنامه های برگزاری مراسم عزاداری در امازادگان باقریه با حضور "نزار قطری" مداح بین المللی برگزار شد.

وی افزود: در دهه دوم نیز که احتمال شهادت حضرت فاطمه (س) بیشتر است از 28 بهمن ماه تا 2 اسفندماه به مدت 5 روز مراسمات عزادار را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهارکرد: طی این ایام در 48 بقعه متبرکه استان مراسمات سوگواره یاس نبوی برگزار خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: در این طرح 24 مبلغ اعزامی از قم داریم که مبلغین دوره های تخصصی تبلیغ را در قم طی کرده و با مدرک حداقل تحصیلات کارشناسی ارشد حوزه علمیه است.

وی اضافه کرد: 32 مبلغ بومی داریم که در مجموع 56 مبلغ در این طرح بکارگرفته شده و سخنرانی در 39 بقعه برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین در 21 بقعه استان مراسم شام قریبان به صورت یک مراسم کامل برگزار خواهد شد.

هاشمی اضافه کرد: برپایی 6 خیمه معرفت، 9 نمایشگاه عرصه محصولات فرهنگی و 6 خیمه کودک و نوجوان را نیز در جوار بقاع در این ایام خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: برگزاری اجتماعات عزاداری را صبح روز شهادت در 36 بقعه استان خواهیم داشت که در شهرستان بیرجند این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام حاج حسن فیروزی و حاج امیر نعیمی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در 15 بقعه در این ایام  اطعام عزاداران را خواهیم شدات، گفت: در 34 بقعه دفتر پاسخگویی مسائل شرعی و 17 خیمه چند رسانه ای در جوار امامزدگان در این ایام فعال خواهند بود.

هاشمی اضافه کرد: همچنین در جوار 16 بقعه همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان برگزار و قرائت زیارت فدکیه در 26 بقعه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در خراسان جنوبی 82 شهید در جوار بقاع متبرکه آرمیده‌اند، اضافه کرد: در شهرستان خضری نیز در امامزاده عبدالله روستای کارشک میزبان دو شهید گمنام و برگزاری یادواره شهدای مدفوت در جوار این بقع متبرکه برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: این برنامه 90 دقیقه به صورت زنده از سیمای استان پخش خواهد شد که در این مراسم همچنین از حضور روای کشوری برای روایتگری حماسه رزمندگان بهره گرفته می‌شود.

هاشمی از حضور قاری بین المللی عراقی در این مراسم خبرداد و تصریح کرد: پرچم ضریح حضرت امام حسین(ع) نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.

وی یادآور شد: از ابتدای سال 120 وقف در خراسان جنوبی را شاهد بوده‌ایم که در کشور جزء استان‌های برتر در بحث اوقاف هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در اجرای نیت واقفین خیراندیش جزء استان‌های برتر هستیم و در بحث واریز وجوه مردمی به ضریح و اعتماد مردم به اوقاف ضریب بالایی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ترویج تئاتر دینی و مذهبی، تکریم پیر غلامان، صیانت از نمایش‌های بومی و ملی، تأثیر عاشورا بر فرهنگ اسلامی ایرانی، ترویج روحیه مقاومت، ترویج نهضت قیام حسینی، تأثیر عاشورا بر سایر ملل و ادیان، تکریم حجاب و عفاف عاشورایی از ️اهداف است.

این سوگواره در بخش‌های صحنه‌ای، میدانی و تعزیه، نقالی و پرده خوانی (کودکان و بزرگسالان) برگزار می‌شود.

سوگواره در بخش‌های نویسندگی، کارگردانی یا معین البکاء، بازیگری و تعزیه خوانی و نقالی، طراحی صحنه و فضا، لباس و موسیقی با اهدای تندیس و لوح تقدیر و وجه نقد به نفرات اول و اهدای لوح تقدیر و وجه نقد به نفرات دوم و سوم، تقدیر به عمل خواهد آورد.

آثار تا ۱۵ خرداد ماه جمع آوری و تا ۲۵ خرداد ماه بازبینی خواهد شد که شروع اجراهای عموم از ۱۷ تیر تا ۳ مرداد و اجراهای داوری سوگواره هفته سوم محرم خواهد بود.

هنرمندان آثار خود را به نشانی دبیرخانه این سوگواره واقع در تبریز بلوار ۲۹ بهمن، مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن، طبقه دوم، سازمان بسیج هنرمندان آذربایجانشرقی ارسال و یا با شماره ۰۴۱۳۳۳۰۵۷۹۴ تماس

و با پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۰۴۸۲۴۹۱۰ ارتباط حاصل کنند.

مقررات جشنواره به شرح زیر است؛

-هرکارگردان می‌تواند در هر بخش یک اثر به دبیر خانه ارسال کند.

- اولویت پذیرش آثار توسط هیأت انتخاب جشنواره با نمایش‌هایی است که با توجه به موضوعات و اعتقادات شیعیان و نمایش‌های بومی منطقه و استان تولید شده و از هرگونه نگاه سطحی و شعاری به دور باشد.

- آثار شرکت کننده صرفاً اختصاص به نمایشنامه‌ها و طرح و ایده‌های ایرانی و نسخه‌ها و طومارهای قدیم و جدید دارد.

- طرح و ایده و متون اقتباسی منوط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده، ایده پرداز، مترجم یا ناشر (به صورتی که حقوق صاحب اثر حفظ شود) خواهد بود و هنرمندان می‌توانند با رعایت این مهم در جشنواره حضور داشته باشند و در غیر اینصورت دبیرخانه می‌تواند در هر مرحله اثر مربوطه را حذف کند.

- آثار انتخابی توسط هیأت بازبینی می‌بایست قبل از حضور در روزهای داوری سه نوبت اجرا به تشخیص دبیر جشنواره در سطح شهر تبریز و یا شهرستان‌های تابعه داشته باشد.

-ستاد برگزاری سوگواره هیچگونه تعهدی نسبت به تأمین دکور، لباس و ابزار صحنه نخواهد داشت.

- بخش تعزیه و آئین‌های نمایشی این سوگواره مربوط به اجرای مجالس مربوط به سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران با وفای ایشان خواهد بود.

- کلیه متقاضیان حضور در سوگواره باید سه نسخه لوح فشرده تصویری اثر را به همراه مشخصات کامل و درخواست کتبی سرپرست یا کارگردان به دبیر خانه ارسال کنند

-ارائه مدارک لازم جهت حضور در سوگواره به منزله پذیرش تمامی شرایط حضور می‌باشد.

- چنانچه در هر مرحله از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای ذکرشده در این فراخوان مشاهده گردد، دبیر خانه نسبت به اخذ هرگونه تصمیمی مختار خواهد بود.

- آثار ارائه شده نباید در هیچ جشنواره یا سوگواره دیگری شرکت کرده باشد.

کد خبر 6097181

دیگر خبرها

  • کسب مقام ووشو بانوان خراسان جنوبی در المپیاد استعدادها
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • هندبالیست خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی دعوت شد
  • نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می‌شود
  • سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • فیلمی از مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده در روستای ده محمد
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر