Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ، ادعاهای همیشگی علیه ایران را مطرح کرد.

به گزارش قدس آنلاین، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) با تکرار ادعاهای بی‌اساس همیشگی علیه ایران، گفت حکومت ایران می‌خواهد امپراطوری از تهران تا طرطوس ایجاد کرده و دریای خزر را به مدیترانه وصل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتانیاهو طی سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به توافق هسته‌ای ایران، مدعی شد، توافقی که قرار بود باعث صلح و امنیت جهانی شود، رژیم ایران را جسورتر کرده و شمارش معکوس برای زرادخانه هسته‌ای ایران را آغاز کرده است.

وی در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به حادثه مونیخ در المپیک سال ۱۹۷۲ که طی آن ۱۱ ورزشکار اسرائیلی در فرودگاه مونیخ کشته شدند و همچنین هلوکاست، گفت: «ایران (اما) آلمان نازی است، تفاوت‌های زیادی دارند.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه آزادی دینی یهودیان در ایران نقض می‌شود، افزود: «ایران بارها تمایلش برای نابودی اسرائیل را اعلام کرده است...ایران می‌خواهد بر منطقه مسلط شود...ایران می‌خواهد دنیا را تحت کنترل خود بگیرد.»

نتانیاهو با بیان اینکه حکومت ایران انتخاب کرده یک «آرمان» باشد، مدعی شد: «اگر ایران به سلاح هسته‌ای تجهیز شود، بسیار خطرناک‌تر چیزی که هم‌اکنون است، خواهد بود...توافق هسته‌ای ایران را میانه‌رو نکرده بلکه ببر خطرناک ایرانی را در منطقه و جهان رها کرده است.»

وی با اشاره به حمایت‌های ایران از حزب‌الله در لبنان، حماس در فلسطین، انصارالله در یمن و دولت بشار اسد در سوریه، گفت: «ایران مشغول بلعیدن خاورمیانه است.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه نفوذ ایران در منطقه باعث نزدیکی بی‌سابقه کشورهای عربی و اسرائیل شده است، افزود: «و به نظرم این باعث رسیدن به صلح با آنها خواهد شد. شاید در نهایت هم توافق سازش با فلسطینیان را درپی داشته باشد.»

نتانیاهو در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود گفت: «اگر ستیزه‌جویی ایران ادامه یابد و به تشکیل امپراطوری از تهران تا طرطوس و متصل کردن دریای خزر به دریای مدیترانه ادامه دهد، اسرائیل نیز خطوط قرمزی دارد که در صورت نقض شدن آنها، اقدام خواهد کرد.»

وی با اشاره به حادثه شنبه گذشته (وارد شدن پهپادی به حریم هوایی فلسطین اشغالی، حمله جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه و سپس ساقط شدن یکی از آنها توسط پدافند هوایی سوریه) گفت اسرائیل اجازه نمی‌دهد ایران حلقه محاصره اطراف آنها را تنگ‌تر کند

نخست وزیر رژیم اسرائیل، با تکرار ادعای تمایل ایران برای تاسیس پایگاه نظامی در سوریه، تاکید کرد: «در صورتی که لازم باشد، علیه آن اقدام می‌کنیم، نه فقط علیه گروه‌های مورد حمایت ایران، بلکه علیه خود ایران اقدام (نظامی) می‌کنیم».

نتانیاهو سپس از شوی تبلیغاتی جدید خود علیه ایران رونمایی کرد. او تکه آهنی از زیر تریبون بیرون آورده و مدعی شد این تکه‌ای از پهپادی است که شنبه گذشته وارد حریم هوایی آنها شد،‌ پهپادی که به زعم او ساخت ایران است.

وی در ادامه با ادعای اینکه «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران «با سخنوری دروغ می‌گوید»، خطاب به او گفت: «اگر می‌خواهی پیامی به تهران ببری، به آنها بگو عزم اسرائیل را آزمایش نکنید.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد مشکل و دعوایی با مردم ایران نداشته اما بسیار مصمم هستند که ستیزه‌جویی حکومت ایران را خنثی کنند.

نتانیاهو سپس به مدت چند دقیقه به ۳ سوال از «ولفگانگ ایشینگر» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ پاسخ داد.

وی در ادامه شوی ضد ایرانی خود، نقشه‌ای را نشان داد که در آن مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش با مناطقی در خاورمیانه ایران در آنها نفوذ کرده، مقایسه شده بود.

نتانیاهو با ادعای اینکه ایران به دنبال تغییر قواعد میدانی در سوریه است، اضافه کرد: «ایران در سوریه پایگاه دریایی و زمینی تاسیس کرده است...آنها می‌خواهند پایگاه هوایی نیز ایجاد کنند...ما اجازه چنین چیزی را نمی‌دهیم و حرف‌هایمان را با عمل ثابت می‌کنیم.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار اینکه ایران قصد تغییر قواعد میدانی در لبنان را نیز دارد، مدعی شد: «ایران می‌خواهند علاوه بر ۱۰۰هزار موشکی که حزب‌الله دارد، موشک‌های نقطه‌زن نیز در اختیار آنها قرار دهد. سلاح‌هایی که قواعد بازی در منطقه را تغییر می‌دهد».

وی سپس در پاسخ به سوالی درباره توافق هسته‌ای گفت: «کاری ندارم توافق اصلاح می‌شود یا لغو، بلکه ما می‌خواهیم ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند...البته اگر برجام در واشنگتن نیز تایید نشود، باز هم اتفاقی نخواهد افتاد.»

نتانیاهو با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها می‌خواهند برای منافع اقتصادی خود از ایران، برجام را حفظ کنند، توضیح داد که جامعه اقتصادی ایران بسیار بزرگتر از اسرائیل است،‌ پس اروپا باید انتخاب کند یا می‌خواهد با جامعه اقتصادی ایران باشد یا آمریکا.

وی با پیشنهاد اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران در موضوع برنامه موشکی‌، افزود: «زمان آن رسیده رفتارهای ایران را متوقف کنیم، اگر می‌توانید با توافق هسته‌ای این کار را انجام دهید اگر هم نمی‌توانید آن را لغو کنید.»

نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره آینده راهکار دو دولتی در فلسطین نیز گفت که فلسطینیان باید اختیار اداره خود را داشته باشند اما نباید توانایی تهدید کردن اسرائیل را داشته باشند.

نتانیاهو در پایان ادعا کرد: «از غزه بیرون رفتیم، ایران از طریق حماس وارد آن شد، از لبنان بیرون رفتیم، ایران با حزب‌الله وارد شد...پس لازم است که ما امنیت منطقه را در دست بگیریم.»

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارعی: رژیم اسرائیل برای اقدام علیه ایران محدودیت زیادی دارد

کارشناس تحولات غرب آسیا تهدیدات و رجزخوانی‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران را ناشی از قرارگرفتن در فضای ذهنی ترکیبی از ترس و خشم دانست و اظهار داشت: صهیونیست‌ها برای انجام اقدام جدید علیه ایران دچار محدودیت‌های زیادی هستند. - اخبار بین الملل -

« سعدالله زارعی» در گفت‌وگو با خبرنگار بین‎الملل خبرگزاری تسنیم، درباره  رجزخوانی‌های جدید رژیم صهیونیستی برای اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران گفت:  پس از عملیات بسیار موثر پهپادی و موشکی ایران علیه تاسیسات نظامی رژیم صهیونیستی، رفتار اسرائیلی‌ها ترکیبی از دو مولفه است. یک مولفه انکار موثربودن عملیات «وعده صادق» است و مولفه دیگر این است که اسرائیلی‌ها درخصوص ضرورت پاسخی دهی به ایران صحبت می‌کنند. این دو مولفه با یکدیگر کاملا متناقض هستند. به دلیل اینکه اگر مولفه یا گذاره اول درست باشد یعنی عملیات وعده صادق چندان موثر نبود. خب، دیگر جایی برای اینکه رژیم صهیونیستی بگوید ما انتقام می‌گیریم، باقی نمی‌ماند.

این کارشناس تحولات غرب آسیا با بیان اینکه فضای ذهنی صهیونیست‌ها ترکیبی از ترس و خشم است، اظهار داشت: ما یک ضرب المثل داریم که گفته می‌‎شود: وقتی از یک حادثه‌ای می‌گذرد تب و تاب آن کاهش پیدا می‌کند. صهیونیست‌ها عادت‌شان این بود وقتی حادثه‌ای علیه آنان به وقوع می‌پیوست، به سرعت جواب می‌دادند. مثلا فاصله عملیات گروگانگیری حزب الله در تیرماه 1385 با شروع عملیات تهاجمی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان ( جنگ 33 روزه ) بیش از دو ساعت طول نکشید لذا این صحنه می‌تواند معنایش این باشد که ترس بر خشم غلبه پیدا کرده‌ است.

وی با اشاره به نشست اخیر شورای امنیت گفت: اسرائیلی‌ها امیدوار بودند این شورا با صدور قطعنامه یا بیانیه‌ای به آنان کمک و اقدام ایران را محکوم کند اما خروجی شورای امنیت نه قطعنامه و نه بیانیه بود لذا صهیونیست‌ها نتوانستند از نشست این شورا برای خودشان دستآوردی کسب کنند. اگر شورای امنیت حتی بیانیه‌ای صادر کرده بود رژیم صهیونیستی می‌توانست مدعی باشد در یک بستر حقوقی واکنش نظامی خود را  علیه ایران تنظیم کرده‌ است ولی این هم وجود ندارد. از طرف دیگر با توجه به تبعات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هرگونه درگیری نظامی، ما می‌دانیم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از اسرائیلی‌ها خواسته‌اند دست به اقدام نظامی علیه  ایران نزند و مسئله را رها کند. اینها نشان می‌دهند صهیونیست‌ها برای انجام اقدام جدید علیه ایران دچار محدودیت‌های زیادی هستند.

 زارعی با بیان اینکه معادله‌ای که ایران در عملیات وعده صادق تعریف کرده  برای رژیم صهیونیستی پرهزینه‌ است، گفت: سپاه پاسداران در بیانیه خود اعلام کرد از این به بعد هر اقدامی که رژیم صهیونیستی علیه منافع و اتباع جمهوری اسلامی ایران انجام دهد از داخل خاک ایران به آن اقدام پاسخ داده خواهد شد. این هم موضوع دیگری است که تا حد زیادی دست و پای صهیونیست‌ها را می بندد. ناگفته نماند  به تازگی یکی از مقامات رژیم صهیونیستی خطاب به دولت آمریکا گفته‌ است ما نمی‌توانیم زیر بار این معادله برویم و دیگر در سوریه حمله‌ای انجام ندهیم  و دستمان در آنجا بسته باشد.

عبدی: عملیات «وعده صادق» قدرت نمای مطلق ایران بود

 وی با  تاکید بر اینکه فضای کنونی محدودیت‌های زیادی برای رژیم اسرائیل ایجاد کرده‌ است، اظهار داشت:  در این فضای تنگ صهیونیست‌ها نمی‌توانند کار بزرگ و خاصی  انجام دهند. منتها از آنجایی که روحیه اسرائیلی‌ها جنایت و خباثت است، ممکن است صهیونیست‌ها دست به اقداماتی مثل ترور و انفجار در جایی بزنند که دستگاه‌های امنیتی کشور بایستی در این زمینه هوشیار باشند.

این کارشناس ارشد تحولات غرب در پاسخ به این پرسش « آیا تهدیدات نظامی رژیم اسرائیل علیه ایران تو خالی است یا با هدف اقناع سازی افکار عمومی جامعه صهیونیستی صورت می‌گیرد؟ » گفت: همانطوری که عرض شد دو عنصر خشم و ترس توامان بر رژیم صهیونیستی حاکمیت دارد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم یک حماقت در 13 فروردین ( هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق )  انجام داد  و  یک ضربه اساسی در 26 فروردین ( حمله پهپادی و موشکی ایران علیه تاسیسات نظامی رژیم صهیونیستی ) متحمل شد،  خب، الان  یک صورت حساب جلوی او قرار دارد. رقبای داخلی نتانیاهو می‌گویند شما یک نقطه زدید و در آنجا هفت نفر شهید شدند اما واکنش ایران آبرو و حیثیت اسرائیل را کاملا بر باد داد.

وی افزود: عملیات وعده صادق، آمریکایی‌ها را در شرایط سختی قرار داد، آنان ضمن اینکه شریک جنایت حمله به کنسولگری ایران در دمشق هستند، شریک شکست بزرگ 26 فروردین در داخل سرزمین‌های اشغالی نیز هستند. یعنی هزینه این مسئله برای آمریکا، انگلیس و فرانسه هست. خب، این بر دولت نتانیاهو فشار می آورد و این در حالی است که ترس از تغییر شرایط امنیتی وجود دارد و عملیات وعده صادق به یک رویه تبدیل شود. در این  صورت،  نه تنها دولت نتانیاهو بلکه هیچ  شهرنشین اسرائیلی دیگر احساس امنیت نمی‌کند بلکه احساس خواهند کرد این ارتش، این ساختار امنیتی و سیاسی دیگر قادر نیستند روندهای نظامی را به نفع اسرائیل کنترل و مدیریت کنند.

زارعی در پایان با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی مقامات رژیم صهیونیستی می‌کوشند زمان بخرند،  اظهار داشت: آنان یک سری حرف‌هایی می‌زنند که گویا طی امروز و فردا دوباره معادلات امنیتی و نظامی به نفع تل آویو تغییر می‌کند و این در حالی است که خودشان می‌دانند که فضا برای اقدام آنان بسیار تنگ شده‌ است.

کارشناسان اسرائیلی درباره عملیات تاریخی ایران چه می‌گویند؟عملیات وعده صادق معادلات را به نفع محور مقاومت تغییر می‌دهدمردم غزه درباره عملیات تاریخی ایران چه می‌گویند؟

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اقدامات نتانیاهو برای اسرائیلی‌ها هم مضحک است
  • کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم
  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود
  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود +فیلم
  • بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم
  • امیرعبداللهیان: پاسخ ما به ماجراجویی اسرائیل شدید خواهد بود
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه: حمله ایران {به رژیم اسرائیل} کاملاً ضروری بود چون ایران گزینه دیگری جز آن نداشت/ دفاع مشروع و اقدام متقابل و متناسب ایران پایان یافته/ باید رژیم اسرائیل وادار گردد از تکرار هرگونه ماجراجوئی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • «وعده صادق» تنها یک اقدام تنبیهی علیه اسرائیل بود
  • وزیر خارجه انگلیس: اسراییل تصمیم به اقدام علیه ایران گرفته
  • زارعی: رژیم اسرائیل برای اقدام علیه ایران محدودیت زیادی دارد