Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@05:51:39 GMT

کنترل هواپیمای کاغذی با یک برنامه موبایلی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۶۶۶۹۳

کنترل هواپیمای کاغذی با یک برنامه موبایلی

رکنا: هواپیمای کاغذی ساخته شده که با گوشی قابل کنترل است.

یک شرکت تجاری هواپیمای کاغذی جذابی تولید کرده که می توان آن را با استفاده از یک برنامه تلفن همراه کنترل کرد.

به گزارش انگجت، این هواپیما که دارت نام دارد طی دو هفته آینده روانه بازار Store می شود و در مدل های مختلف به قیمت های ۲۹ و ۳۷ دلار در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته برخی مدل های این هواپیما هم در آینده با امکانات بیشتر و با قیمت های بالاتر برای استفاده علاقمندان موجود خواهند بود. گران ترین مدل این هواپیما ۲۱۹ دلار قیمت خواهد داشت.

در نزدیکی نوک این هواپیمای کاغذی یک کیت کوچک نصب شده که موتور کوچک هواپیما در آن نصب شده است. یک پره کوچک در انتهای هواپیما نیز حرکت نرم و روان آن را در آسمان ممکن می کند. سازندگان می گویند این هواپیما می توان به نرمی نشست و برخاست کند و در هوا نیز قدرت مانور خوبی دارد.

اتصال این هواپیما به گوشی از طریق بلوتوث انجام می شود و کاربر می تواند از طریق برنامه تلفن همراه سرعت و میزان مانور آن را مشخص کند. برنامه یادشده با اندروید ۴.۳ به بالا و آیفون ۴ اس به بالا سازگاری دارد.

هواپیمای یادشده برای برخاستن از زمین نیاز به طی کردن ۳.۵ متر زمین صاف و هموار دارد و حتی در صورت وزش باد هم می تواند با سرعت حداکثر ۱۶ کیلومتردر ساعت حرکت کند. حداکثر سرعت این هواپیما در حالت عادی ۴۰ کیلومتر در ساعت بوده و با هر بار شارژ باتری برای ۲۵ دقیقه استفاده آماده خواهد بود.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل از هفتم اکتبر با سرعت بیشتری شهرک می‌سازد

اسنادی که به دست روزنامه گاردین رسیده نشان می‌دهند رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون شهرک‌سازی‌های خود در قدس شرقی را تسریع کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین اسناد برنامه‌ریزی‌ها نشان می‌دهند کابیه رژیم صهیونیستی از زمان شروع جنگ اخیرش از بعد از عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی علیه نوار غزه شهرک‌سازی‌های خود را در سراسر قدس شرقی تسریع کرده و از شش ماه پیش تاکنون بیش از ۲۰ پروژه مرتبط با شهرکسازی در این منطقه را که مجموعا شامل هزاران واحد مسکونی می‌شوند، تصویب کرده یا به پیش برده است.

بر اساس این گزارش وزارتخانه‌ها و دفاتر متعلق به کابینه رژیم صهیونیستی با شراکت گروه‌های راست افراطی که سابقه اخراج فلسطینی‌ها از خانه‌هایشان در بخش‌هایی از این شهر را دارند، متصدی بزرگترین و مناقشه‌برانگیزترین پروژه‌های شهرکسازی در قدس شرقی هستند.

روزنامه گاردین تحلیل کرد، تصویب و ساخت سریع این شهرک‌ها که ضد قوانین بین‌المللی انجام شده‌اند احتمالا آسیب بیشتری به روابط کابینه رژیم صهیونیستی با دولت جو بایدن وارد خواهند کرد.

«ساری کرونیش»، یک عضو سازمان حقوق بشری اسرائیلی موسوم به «بیمکوم» گفت: «تسریع این برنامه‌ها در ۶ ماه گذشته بی سابقه بوده است. هر چند بعد از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ خیلی از نهاد‌های تعطیل یا فعالیتشان محدود شد مقام‌های برنامه‌ریزی کننده به پیشبرد این پروژه‌ها با سرعتی بی‌سابقه ادامه داده‌اند.»

شهرک‌های جدید قرار است در بخش‌هایی از شهر قدس که در سال ۱۹۸۰ به صورت یکجانبه توسط رژیم صهیونیستی منضم شدند برای اکثریت یهودی در سرزمین‌های اشغالی ساخته شود و احتمالا برای هر گونه طرحی به منظور تشکیل یک کشور فلسطینی با پایتختی قدس شرقی مانع ایجاد خواهد کرد.

این در حالی است که از بعد از جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بار دیگر به اصطلاح «راه‌حل دو دولتی» مورد توجه برخی کشور‌های غربی و حامیان آن‌ها قرار گرفت.

چندی پیش آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس تحریم‌هایی را علیه شهرک نشین‌های اسیرائیلی ساکن کرانه باختری در واکنش به تشدید خشونت از سوی این شهرک نشین‌ها اعمال کردند.

در گزارش گاردین تصریح شد، مقام‌های برنامه‌ریزی کننده در تل‌آویو ساخت دو شهرک را در قدس شرقی از زمان بروز جنگ اخیر غزه تصویب کرده‌اند؛ این‌ها اولین شهرک‌هایی هستند که این رژیم بعد از گذشت بیش از یک دهه برای ناحیه قدس شرقی تصویب کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی طبق این اسناد در آستانه اجرای پروژه یک شهرک جنجالی مجهز به دیوار‌ها و دروازه‌های امنیتی موسوم به «کیدمات زیون» واقع در قلب محله فلسطینی راس العمود در شرق این شهر قرار دارد.

رژیم صهیونیستی ساخت شهرک کیدمات زیون را ۴۸ ساعت بعد از حمله هفتم اکتبر حماس به سرزمین‌های اشغالی تصویب کرد. کابینه این رژیم رسما شروع به مشارکت در این پروژه با برگزاری یک جلسه برنامه‌ریزی در یک ماه قبل از عملیات طوفان الاقصی کرده بود.

سازمان ملل اخیرا در گزارشی اعلام کرد سیاست‌های کابینه کنونی رژیم صهیونیستی که به عنوان راستگراترین کابینه تاریخ این رژیم قلمداد شده و شامل راستگرا‌های افراطی دارای روابط نزدیک با شهرک‌نشین‌ها است در سطحی بی سابقه همراستا با جنبش شهرک‌نشینی در سرزمین‌های اشغالی بوده است.

در این گزارش سازمان ملل آمده است، شهرک‌های اسرائیلی ساخته شده در اراضی اشغالی فلسطین چنان بی‌سابقه گسترش یافته‌اند که احتمال تشکیل کشور فلسطین را با خطر نابودی مواجه کنند.

به نوشته گاردین ۴۰ درصد از جمعیت حدودا یک میلیون نفری شهر شهر قدس را فلسطینی‌ها تشکیل می‌دهند. کابینه‌های متوالی رژیم صهیونیستی حفظ اکثریت یهودی در این شهر را به عنوان هدف خود تعیین کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی قسمت شرقی شهر قدس را در جریان جنگ ۶ روزه ۱۹۶۷ تصرف کرد و سپس در اقدامی که از سوی اکثریت جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته نشد به سرزمین‌های اشغالی ملحق کرد. طبق قوانین بین‌المللی اسکان دائمی در مناطقی که به طور نظامی اشغال شده‌اند، غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • نتیجه سرعت بالا و عدم کنترل سر پیچ (فیلم)
  • چگونه بینی گوشتی را در خانه کوچک کنیم!؟ |‌ شوخی‌های مهران مدیری با بهنام تشکر و نعیمه نظام‌دوست
  • سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوا منصوب شد ​
  • اسرائیل از هفتم اکتبر با سرعت بیشتری شهرک می‌سازد
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است
  • تصاویر HMD Pulse لو رفت؛ موبایلی که باید نوکیا نام می‌گرفت
  • گلایه از نیمه کاره رها شدن ساخت کارخانه بازیافت هواپیما در همدان
  • اعمال قانون ۴۰ هزار خودرو توسط دوربین‌های کنترل سرعت
  • ۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند(+عکس)