Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:33:01 GMT

فعالیت 90 گود زورخانه در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۶۶۶۹۴

فعالیت 90 گود زورخانه در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای خراسان رضوی گفت: 90 گود زورخانه در سطح این استان وجود دارند که از این 16 گود در مشهد فعال هستند.

حسین فیروزیان روز یکشنبه در نشست خبری افزود: تعداد گودهای زورخانه شهر مشهد سال آتی به 20 گود افزایش خواهد یافت. دو زورخانه نیز در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است زیرا بر توسعه این ورزش در مناطق محروم و همگانی شدن آن تاکید داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ورزش باستانی تمام ارزشهای فرهنگی، مذهبی و تاریخی ایران را در خود جای داده و باید به خانواده‌ها معرفی شود تا این ارزشها با ورزش به بهترین شکل به جامعه و نسلهای بعد انتقال یابد. در همین راستا یکی از اهداف ما راه اندازی مدرسه ورزش باستانی است تا این رشته در بین نوجوانان و نونهالان گسترش یابد.
رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای خراسان رضوی گفت: در همین راستا در مدارس برنامه های مختلفی اجرا شد و هم اکنون در چندین مدرسه شهر مشهد به صورت هفتگی نشستهای مختلف ورزش باستانی برگزار می شود.
وی افزود: خراسان رضوی دارای ظرفیتهای فراوانی در ورزش پهلوانی و زورخانه ای است. 10 سال بود که استان ما در مسابقات کشوری بر روی سکو نرفته بود اما در همین یک سالی که از مدیریت جدید هیات پهلوانی و زورخانه ای می گذرد ورزشکاران ما توانستند در رده های بزرگسالان، جوانان و نوجوانان بر روی سکو بروند و برای شهر امام رضا علیه السلام افتخارآفرین شوند.
فیروزیان ادامه داد: خراسان رضوی از لحاظ سخت افزار و نیروی انسانی هیچ کمبودی ندارد لذا و جفا در حق شهر مشهد و ورزشکاران استان است اگر نتوانیم در مسابقات کشوری حضور داشته باشیم و یا کمرنگ ظاهر شویم.
وی گفت: بطور قطع مشهد باید به قطب ورزش باستانی تبدیل شود و پتانسیلهای بالایی برای میزبانی و برگزاری مسابقات مختلف در مشهد و استان خراسان رضوی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.
رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای خراسان رضوی به کمکهای اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به این هیات نیز اشاره و بیان کرد: در عین حال نباید به بودجه دولتی چشم داشت لذا باید برای ورود خیران به این ورزش و مدیریت هزینه ها با مشارکت دوستداران آن تلاش کرد.
1922/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۶۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در این دیدار با تبریک هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زوخانه‌ای به توسعه هرچه بیشتر این ورزش تاکید کرد و گفت: ورزش زوخانه‌ای در کنار پرورش جسمانی، ورزشی برای پرورش روح و بالا رفتن روحیه پهلوانی و جوانمردی است.

وی افزود: باید منش پهلوانی و جوانمردی در دیگر رشته‌ها نیز تقویت شود و ورزشکاران و جوانان دارای روحیه پهلوانی باشند.

امام جمعه یزد بیان داشت: مایه مباهات است که ورزش زورخانه‌ای سرشار از ارزش‌های دینی و فرهنگ غنی و آمیخته به عشق اهل بیت (ع) است، چیزی که در ورزش‌های وارداتی وجود ندارد.

ناصری ادامه داد: دشمنان امروزه در جنگ نرم روح و افکار جوانان ما را نشانه رفته اند و به دنبال دور کردن جوانان از ارزش‌ها هستند که تقویت این رشته و توسعه آن در جامعه آشنایی جوانان با ارزش‌ها و تقویت روحیه ایثار و جوانمردی در آنها می‌شود. 

در این نشست شال کسوت و مروج فرهنگ پهلوانی و ورزش زوخانه‌ای به آیت الله ناصری اعطا شد و از کهن کسوتان، پیشکسوتان، مرشدان پیشکسوت و خیرین ورزش زورخانه‌ای استان تجلیل بعمل آمد.

دیگر خبرها

  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • شهری با ۱۷ گود مقدس/ پرحاشیه‌تر از فوتبال!
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس