Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@23:25:09 GMT

پای گوشت لبنانی پیتزای بدون پنیر

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۶۶۸۳۳

پای گوشت لبنانی پیتزای بدون پنیر

مایه گوشتی روی پای خیلی ساده و از تفت دادن پیاز، گوشت، گوجه، رب انار و ادویه‌جات مختلف تهیه می‌شود. مقدار ادویه‌ها را می‌توانید به دلخواه تغییر دهید و رب انار را هم می‌توانید با رب گوجه جایگزین کنید. همچنین می‌توانید برای تهیه سریع‌تر پای گوشت، به جای خمیر پای که دستور آن ذکر شده است از خمیر پیتزای نازک هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب پای گوشت نیم ساعته آماده می‌شود.

برای سرو در مهمانی‌ها می‌توانید پای گوشت لبنانی را به صورت فینگرفود درآورید و از خمیر‌های کوچک با قطر ۱۰ سانتی استفاده کنید. این پای گوشت همراه با سبزی خوردن، سس تند و دوغ عالی می‌شود. 
مواد لازم

    گوشت چرخکرده ۴۵۰ گرم
    پیاز بزرگ ۱ عدد
    گوجه بزرگ ۱ عدد
    دانه کاج ۳/۴ پیمانه
    رب انار ۲ قاشق غذاخوری
    آب لیمو ۱ قاشق غذاخوری (دلخواه)
    جعفری خرد شده ۱/۲ پیمانه
    نمک و فلفل به مقدار کافی
    زردچوبه ۲ قاشق چایخوری
    زیره سبز ۱ قاشق چایخوری
    برای تهیه خمیر:
    آرد سفید ۶ پیمانه
    شکر ۱/۸ قاشق چایخوری
    خمیر مایه ۱/۲ قاشق چایخوری
    آب گرم ۲ و ۱/۴ پیمانه
    نمک ۱ و ۱/۴ قاشق چایخوری
 
 طرز تهیه:  ابتدا خمیر پای را آماده کنید. البته همان‌طور که گفته شد می‌توانید از خمیر پیتزای آماده هم استفاده کنید ولی اگر می‌خواهید طعم پای گوشت کاملاً خانگی را بچشید این دستو را دنبال کنید. خمیر مایه را همراه با مقدار خیلی کمی شکر داخل آب گرم (۲ و ۱/۴ پیمانه) بریزید و حل کنید.

در ظرف بزرگی آرد و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس خمیر مایه حل شده را به آن اضافه کنید. می‌توانید مواد را در غذا ساز بریزید یا چند دقیقه با سری خمیرزن همزن برقی بزنید تا خمیر آماده شود. اما راه دیگر آن این است که مواد را با دست ورز بدهید. البته روش دستی بیشتر طول می‌کشد.

وقتی خمیر را خوب ورز دادید روی ظرف را بپوشانید و بگذارید خمیر ۲۰ دقیقه بماند. در این مدت گوشت را آماده کنید.

دانه کاج را از قبل بوداده کنید و پیاز و گوجه را خیلی ریز خرد کنید. کف تابه‌ی بزرگی را روی شعله قرار دهید تا داغ شود. سپس دو قاشق روغن را اضافه کنید و پیاز خرد شده را چند دقیقه در آن تفت بدهید تا طلایی رنگ شود. گوشت چرخکرده را همراه با ادویه‌ها اضافه کنید و دو سه دقیقه تفت بدهید تا گوشت به رنگ قهوه‌ای درآید. گوجه خرد شده را اضافه کنید و تفت بدهید تا آب آن کمی بخار شود. در آخر رب انار را همراه با دانه‌های کاج بوداده و جعفری خرد شده (و اگر دوست دارید آب لیمو) اضافه کنید و ۳ دقیقه دیگر تفت بدهید. گوشت را از روی شعله بردارید و کنار بگذارید.

فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید. وقتی خمیر پای آماده شد آن را به صورت دایره‌هایی به قطر ۲۰ سانت و ضخامت کمتر از ۱ سانت پهن کنید و روی سینی فر قرار دهید. روی هر خمیر ۳–۴ قاشق از گوشت را بریزید و متناسب پخش کنید.

سینی را به مدت ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا خمیر کمی طلایی شود، می‌توانید ۲ دقیقه هم شعله روی فر را روشن کنید. موقع سرو می‌توانید کمی جعفری‌ خرد شده هم روی پای گوشت لبنانی بریزید و میل بفرمایید.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد زودجوش این دمنوش را مصرف کنند

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، افراد زیادی هستند که فوری عصبانی می‌شوند و به اصطلاح زود از کوره در می‌روند، استرسی هستند و به راحتی نمی‌توانند بر اعصاب خود مسلط باشندشما با این دمنوش آرام خواهید شد.

بیشتر بخوانید: قهوه بدون کافئین چه خواصی دارد؟

برای آرام شدن این افراد دمنوشی را معرفی می‌کنیم که اثر فوری برای این حالت به همراه دارد. یک قاشق غذاخوری گل گاوزبان، یک قاشق چایخوری سنبل‌الطیب، یک عدد لیمو عمانی و مقداری نبات را با هم دم کرده و میل کنید.

اثر ترکیب این داروهای گیاهی همانند خوردن دو عدد قرص آرامبخش است و فوری آرام خواهید شد و استرس از بدن شما دور می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1229151 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • افراد زودجوش این دمنوش را مصرف کنند
  • تحویل ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و ۱۰۰۰ فقره سند مالکیت در شهرک علوی
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • طرز تهیه پنیر با ۲ لیتر شیر ، زنجبیل و لیموترش (فیلم)
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • برتری شمس آذر مقابل پیکان در دیدار تماشایی بدون تماشاگر
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه