Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-03-19@02:42:56 GMT

عکس/ کودک مسافر هواپیمای سقوط کرده

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۶۶۸۷۴

عکس/ کودک مسافر هواپیمای سقوط کرده

ایلیا دانشی فرزند دکتر دانشی متخصص مغز و اعصاب مسافر هواپیمای 3704 تهران یاسوج

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر با بزرگ‌ترین هواپیمای جهان!

ایتنا - یک شرکت فعال در حوزه انرژی های تجدیدپذیر از برنامه خود برای ساخت بزرگترین هواپیمای جهان با هدف حمل پره‌های عظیم توربین‌های بادی رونمایی کرده است.
این هواپیمای عظیم الجثه که «ویندرانر» نام دارد، انقلابی در زمینه انرژی بادی را رقم خواهد زد.

ویندرانر با طول ۱۰۸ متر، ارتفاع ۲۴ متر و طول بال های ۸۰ متری، حتی غول‌های هوانوردی نظیر بوئینگ ۷۴۷ را هم کوچک جلوه می‌دهد.

این هواپیمای غول پیکر تقریبا به اندازه یک زمین فوتبال آمریکایی است.

گنجایش بار ویندرانر تا ۸۰ تن است که ۱۲ برابر ظرفیت یک بوئینگ ۷۴۷ است. این ابرهواپیما برای حمل پره‌های ۳۵ تا ۹۰ متری توربین‌های بادی زمینی طراحی شده است.

مارک لاندستروم، بنیانگذار شرکت رادیا و مهندس آموزش دیده در موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، طراح اصلی این هواپیماست. وی می گوید هفت سال گذشته را با تیمی از مهندسان صرف اصلاح و بهینه سازی طرح ویندرانر کرده اند.

به گفته لاندستروم، ظرفیت حمل بسیار بالای این هواپیما، مسیر را برای توسعه توربین‌های بادی حتی بزرگتر در مناطق خشکی نیز هموار می‌کند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند چنین توربین‌های غول‌پیکری می‌توانند ثبات تولید برق از انرژی باد را تا ۲۰ درصد افزایش و هزینه‌های آن را تا ۳۵ درصد کاهش دهند.

شرکت رادیا اعلام کرده که ویندرانر ظرف ۴ سال آینده قادر به پرواز خواهد شد. لاندستروم هدف اصلی از این پروژه را تسریع در توسعه انرژی بادی عنوان می‌کند.

گنجایش حمل فوق‌العاده ویندرانر می‌تواند کاربردهای ارزشمند دیگری نیز در حوزه‌های نظامی و جابجایی تجهیزات سنگین داشته باشد.

پروژه ویندرانر در حالی آغاز می شود که صنعت تولید برق بادی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند. اما براساس پیش بینی‌ها، ظهور توربین‌های بادی زمینی مجهز به پره های ۹۰ متری می‌تواند موجب دگرگونی چشمگیری در این صنعت شود.

نیروگاه های بادی مجهز به چنین پره های غول پیکری قادر خواهند بود تا دو برابر نیروگاه های فعلی، انرژی تولید کنند. این امر انرژی باد را در مناطقی که هم اکنون برای تولید انرژی از این منبع مقرون به صرفه نیستند، به گزینه‌ای رقابتی تبدیل خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • مناطق نفتخیز مهیای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی احتمالی
  • آمریکا ۳۰ شهروند خود را از هائیتی خارج کرد
  • بزرگ‌ترین هواپیمای جهان ساخته می‌شود + جزئیات
  • انقلاب در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر با بزرگ‌ترین هواپیمای جهان!
  • (ویدئو) عملیات نجات کودک سقوط کرده در چاه عمیق در کیش
  • آمادگی ۱۵۵ فروند هواپیمای مسافربری در سفرهای نوروزی
  • حضور غافلگیرکننده هواپیمای مافوق صوت در رودخانه (فیلم)
  • در آستانه اکران فیلم سینمایی با صدای محسن چاوشی با تصاویر پریشان الناز شاکردوست
  • پرواز موفقیت‌آمیز تاکسی‌پرنده در چین!
  • تک آهنگ «بی بدن» با صدای چاوشی منتشر شد