Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: بارش‌ها در ساعت‌های پایانی امروز و فردا در آسمان استان گسترش می‌یابد. به گزارش بلاغ، احمد اسدی اظهار کرد: امروز شاهد بارش‌های پراکنده در آسمان مازندران هستیم و فردا بارش‌ها در آسمان استان گسترش می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش بارش‌ها در ساعت‌های پایانی امروز و فردا در آسمان مازندران، اضافه کرد: روز سه‌شنبه این سامانه بارشی از استان خارج شده و هوای استان به‌صورت صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از چهارشنبه شب شاهد افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در آسمان استان خواهیم بود.

اسدی درباره وضعیت هوای مازندران، افزود: دمای هوا طی امروز و فردا به‌صورت نسبی کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: بیشینه دمای هوا طی 24 ساعت گذشته مربوط به گلوگاه با 11 درجه و کمینه دمای هوا مربوط به کجور و بلده با دو درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران امشب و فردا به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

اسدی درباره پیش‌بینی هواشناسی کشاورزی مازندران، اظهار کرد: انجام زه‌‌‌کشی و مدیریت خروج آب از مزارع کلزا، گندم و سایر محصولات، برداشت سبزی‌های برگی ،آماده‌سازی زمین برای کاشت برنج و سیب‌زمینی و مصرف کودسرک و محلول‌پاشی با کودهای تقویتی در مزارع کلزا و گندم در مناطق دشت و میان‌بند با نظر کارشناس (از روز سه‌شنبه به بعد) توصیه می‌شود.

وی با تأکید بر تسریع در برداشت میوه مرکبات، افزود: تهویه انبارهای میوه و بستن دریچه‌ها هنگام بروز سرما و یخ‌بندان، احداث زه‌کش به عمق مناسب در ضلع شمالی باغ‌های مرکبات متناسب با شیب زمین، ادامه هرس سبک درختان مرکبات ( هسته‌داران و دانه‌داران)، بستن درب انبارها هنگام شب و بروز سرما، استفاده از قیم برای شاخه‌های درختان جوان وکنترل دما، رطوبت، تهویه مناسب و بستن دریچه‌ها در گلخانه‌ها به هنگام شب و بروز باد، سرما از دیگر توصیه‌های ما محسوب می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران در پایان خاطرنشان کرد: در بخش حفظ نباتات؛ وجین یا کنترل علف‌های هرز مزارع دیرکاشت،کنترل زراعی (شخم زمستانه) اراضی شالیزاری، روغن پاشی درختان هسته‌دار و کنترل شیمیایی بیماری ساق سیاه (اسکلر تینیا) و آفات گل‌خوارها با نظر کارشناس (از روز سه‌شنبه به بعد) جز موارد توصیه‌ای به شمار می‌رود.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های مازندران نیز گفت: شاهد یخ‌زدگی سطح محورهای مازندران هستیم در صورتی‌که رعایت جوانب احتیاط نشود این موضوع موجب منحرف شدن خودروها می‌شود.

محسن هاشمی با اشاره به مه‌آلود بودن و کاهش دید در محورهای مازندران، افزود: در حال حاضر محدوده طالع رودبار تا گرزین‌خیل محور سوادکوه، محدوده پنجاب محور هراز، محدوده دزبن محور کندوان و محور کیاسر و محور عباس‌آباد ـ کلاردشت به‌صورت مه‌آلود است و محورهای استان تمام ابری و بارشی نداریم.

وی با بیان اینکه امروز شاهد ریزش سنگ در محور هراز بودیم، اضافه کرد: در حال حاضر عملیات بازگشایی انجام شده و تردد در این محور برقرار است.

هاشمی با اعلام اینکه کندوان امشب مسدود است، گفت: براساس برنامه محور کندوان از ساعت 21:30 دقیقه تا پنج بامداد روزهای شنبه تا سه‌شنبه هر هفته به جز ایام تعطیل مسدود خواهد بود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده

ایسنا/مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران از روز شنبه ۱۵ تا پنج‌شنبه ۲۰اردیبهشت به شرح زیر پیش‌‏بینی می‏‌شود.

طبق اعلام هواشناسی مازندران آسمان استان در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ابری و نسبتاً خنک با رگبار پراکنده و وزش باد؛ از بعدازظهر با کاهش ناپایداری و ابر همراه است. اما در روز یک‌شنبه ۱۶ همین ماه هوای مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما روبرو خواهد بود.

براساس پیش‌بینی هواشناسی مازندران آسمان استان در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت صاف تا نیمه ابری؛ در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر در ارتفاعات نیمه غربی با رگبار پراکنده و وزش باد خواهد بود.

همچنین در روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت دامنه‌ها و ارتفاعات مازندران، نیمه ابری تا ابری بتدریج با رگبار باران، وزش باد و رعدوبرق؛ در مناطق ساحلی و جلگه‌ای هم آسمان نیمه ابری از بعدازظهر ابری بتدریج با رگبار پراکنده، وزش باد و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام هواشناسی مازندران در روز چهارشنبه ۱۹اردیبهشت آسمان استان نیمه ابری تا ابری با رگبار پراکنده و وزش باد خواهد بود و از اواخر روز با کاهش ناپایداری دما روبرو هستیم.

اما در روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری درساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات با رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در تهران / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر
  • صدور هشدار زرد هواشناسی استان کرمان با پیش‌بینی وزش باد و گرد و خاک
  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • بارش باران از امشب در لرستان
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از عصر فردا
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در استان کرمانشاه
  • آب‌های ساحلی خزر مواج و متلاطم
  • هوای مازندران از فردا گرم می‌شو‌د
  • خزر مواج و طوفانی
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده