Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، اسماعیل چمنی در نشست خبری با بیان اینکه در دنیا ایران را با نام فرش دستباف می شناسند گفت: فرش دستباف در گذشته اقتصاد اول ایران بوده و بیشترین اشتغال در بخش خصوصی در کشور متعلق به فرش بوده و ۵ میلیون نفر از این حوزه به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارتزاق می کنند.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف افزود: با توجه به این شرایط از سال های گذشته در حوزه تولید و صادرات در دنیا حرف اول را می زنیم؛ پس اگر بخواهیم آمار واقعی بدهیم باید گفت میزان صادرات افزایش نیافته است؛ البته مشکل به تولید برمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: واقعیت های فرش دستباف هر چقدر تلخ باشد باید گفته شود؛ البته وضعیت تولید و اشتغال هم بدتر شده است. این در حالی است که صادرات از نظر ارزشی و وزنی کاهش یافته است.
به گفته چمنی، تولیدکننده باید تلاش کند اما با وجود قانون جدید بیمه قالیباف نیاز به تصحیح دارد؛ چرا که در سال های قبل ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده داشتیم اما ظرفیت بیمه کردن دو میلیون نفر را داشتیم؛ ولی با طرح پایش بیمه شدگان، تعداد دارندگان بیمه تعدیل شده است.
وی با بیان اینکه میزان تولید فرش دستباف کم شده و مراجعه خریداران خارجی فرش کاهش یافته است گفت: باید دیپلماسی فرش را از طریق رایزنان توسعه داد.
وی افزود: در یکی از بهترین مکان های تهران که محل عبور و مرور گردشگران است، فرش های دستباف نفیس ایرانی را نمایش خواهیم داد. این در حالی است که فضا برای ورود گردشگران بیشتری به تبریز در سال ۲۰۱۸ فراهم خواهد شد.
وی افزود: با سفرای خارجی هماهنگ شده تا تصویر نفر اول هر یک از کشورهای خارجی را با فرش دستباف ببافیم. امیدواریم این کار ، سفیری برای فرش دستباف ایرانی باشد.
چمنی از برنامه ریزی برای بازدید سفرای کشورهای خارجی از کارگاههای تولید فرش دستباف خبر داد و گفت: در رویداد تبریز ۲۰۱۸، تلاش داریم فرش دستباف را معرفی کنیم تا زمینه برای صادرات این هنر- صنعت اصیل ایرانی مهیا شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند

استاندار کرمان گفت: چینی ها سرمایه گذاری زیادی در استان کرمان انجام داده اند به طوری که در بخش خودروسازی و قطعه سازی برای ۱۲ هزار نفر در مناطق محروم این استان اشتغالزایی کرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در نشست خبری دومین دوره رویداد بین‌المللی سرمایه‌گذاری و توسعه کشور (کرمان آیدکس 2024 ) در اتاق بازرگانی ایران  اظهار  داشت: صادرات 40 کالا با ارزش 10 میلیارد دلار  به 50 بازار  از استان کرمان  برنامه ریزی شده است که هدفی قابل دستیابی است.

وی در پاسخ به خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: چینی ها سرمایه گذاری زیادی در استان کرمان انجام داده اند به طوری که در بخش خودرو سازی و قطعه سازی برای 12 هزار نفر در مناطق محروم این استان اشتغالزایی کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری تسنیم  در ارتباط با آب گرفتی برخی از صنایع استان کرمان از جمله خودروسازی‌ها بعد از سیل اخیر گفت: در منطقه بم در سطحی بالغ بر 20کیلومتر بارندگی و سیل وجود داشت  تا وارد دشت شود اما با توجه به اینکه شدت جریان آب کند بود خسارتی آنچنانی وارد نکرده است.

وی افزود: آب در حال حرکت به مدت حدود 2 ساعت وارد پارکینگ های خودروسازان که در شیب قرار داشتند، شد اما آسیبی وارد نکرد وارد سالن ها و خط تولید نشد.

استاندار کرمان گفت: ظرفیت‌های زیادی در استان کرمان در بخش های مختلف از جمله انرژی های تجدیدپذیر، گردشگردی،محصولات کشاورزی،ذخایر معدنی وجود دارد؛ از طرفی سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا شاهد تولید کل زنجیره فولاد و بخشی از زنجیره مس در استان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید ۳.۶ میلیون نهال در خراسان شمالی طی سال جاری
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی برای تحقق جهش تولید
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید
  • کشورهای اروپایی با بیشترین تولید ناخالص داخلی
  • تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی
  • سن بازنشستگی تغییر کرد
  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • تامین مالی ۸۰۰ همتی تولید از بورس در سال ۱۴۰۲
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند