Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-18@12:33:23 GMT

قرص برنج جان 109 تهرانی را گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۶۷۵۴۴

قرص برنج جان 109 تهرانی را گرفت

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، درنه ماه نخست امسال ،109نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج 101 نفر اعلام شده بود، 2درصد افزايش یافته است.
 
 از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در 9ماه ،64مرد و 39نفر زن بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ودر آذرماه سال 96،دوازده مورد فوتی براثرمسموميت با قرص برنج به مراكز پزشكی قانونی استان تهران ارجاع شده است.
 
 آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی کردن و جلوگیری از آفت زدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار می گیرد، نام های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس  و سلفوس  وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است.
 
 این قرص ظرف مدت 3 تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک خواهد مرد.در صورتیکه فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آنرا استشمام کند دچار مسمومست خواهد شد که اگر سم از بدن وی خارج نشود موجب مرگ وی خواهد شد.
 
 دلایل اصلی مسمومیت با قرص برنج شامل مصرف اشتباه قرص موجود در برنج،مصرف قرص های قلابی توهم زا که دارای ترکیبات قرص برنج و یا خود قرص برنج هستند و مصرف برای خودکشی است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر مرگ؛ این گیاهان را دیگر نخورید

به گزارش همشهری آنلاین، رویش گیاهان و قارچ‌ها در دشت‌ها، مراتع و مناطق کوهستانی در بهار هر سال مردم را در این فصل به این مناطق می‌کشاند و البته باعث مسمومیت بسیاری از آنها هم می‌شود.

علت این امر ناآشنایی بعضی از مردم یا نداشتن اطلاعات کافی درباره این گیاهان است و باعث می‌شود گونه‌های خطرناک را با گونه‌های خوراکی اشتباه بگیرند و مسموم شوند که بعضا همین باعث مرگ آنها هم می‌شود.

کد خبر 845354 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها گیاهان دارویی خبر مهم قارچ پزشکی مسمومیت

دیگر خبرها

  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • خطر مرگ؛ این گیاهان را دیگر نخورید
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ دو سوم تهرانی‌ها کالابرگی شدند
  • ژاپنی‌ها از ایران برنج خریدند/ عکس و قیمت
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟
  • هشدار اورژانس پیش بیمارستانی مشهد درباره مسمومیت با قارچ‌های سمی
  • لک لک‌های سفید دیگر برای تهرانی‌ها خوشبختی نمی‌آورند؟ چرا لک لک‌ها از تهران رفتند؟ (فیلم)
  • کاهش ۳۴ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن
  • ترکیب این خوراکی‌ها با آب خطرناک است
  • نظارت بر بازار حبوبات در حال انجام است