Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- برنامه سوگواره یاس نبوی در امامزاده ها و بقعه های متبرکه استان قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام رضا نوروزی  رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین در این باره اظهار داشت: امسال برنامه «سوگواره یاس نبوی» همزمان با سراسر کشور در ۴۳ بقعه متبرکه شهرستان قزوین برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین بیان کرد:در ایام فاطمیه ضمن برگزاری مراسم مداحی و مرثیه‌خوانی، روحانیون اعزامی این اداره هم کارتبلیغ را در امامزادگان مجری طرح برعهده دارند و پیرامون شخصیت حضرت زهرای‌ مرضیه(س)، سیره اهل‌بیت(ع)، عفاف و حجاب سخنرانی می کنند.

امامزادگان شهرستان البرز قزوین در سوگ یاس نیلگون نبوی

حجت الاسلام مرتضی کریمی رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان البرز با اشاره به اینکه امسال طرح سوگواره یاس نبوی در ۲ بقعه متبرکه استان اجرایی خواهد شد، بیان کرد: در این طرح برنامه‌های مختلفی در جوار امامزادگان استان اجرایی خواهد شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره به توزیع بخش‌های از خطبه فدکیه در بین مردم استان اضافه کرد: از موضوعات این خطبه مسابقه‌ای برگزار خواهد شد که به برندگان جوایز نفیسی از جمله سفر حج و کربلای معلی اهدا خواهد شد.

این مسئول به برپایی خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان نیز اشاره کرد و گفت: در این خیمه‌ها روحانیون برای ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم مستقر خواهند شد.

 ۱۶ امامزاده در شهرستان های بوئین زهرا و تاکستان در سوگ یاس نبوی

محمدرضا رحمانی رئیس اوقاف وامورخیریه شهرستان تاکستان گفت: ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی بمناسبت ایام فاطمیه در هشت بقعه متبرکه شهرستان بوئین زهرا و هشت بقعه متبرکه شهرستان تاکستان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:مبلغان اعزامی و بومی در بقاع متبرکه امامزادگان در ایام فاطمیه مسائل شرعی، خانواده، اعتقادی، معارفی و تربیتی را برای مراجعان و زائران بازگو خواهند کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان گفت: اقامه نمازجماعت در بقاع متبرکه، برگزاری مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س)، سخنرانی، مدیحه سرایی از جمله برنامه های عمومی این ایام است.

رحمانی با بیان اینکه شهادت حضرت فاطمه (س) باید نقطه عطف زندگی مسلمانان باشد، بیان کرد: باید از ویژگی‌های حضرت فاطمه (س) الگو برداری کنیم.

وی گفت: سوگواره یاس نبوی با هدف ترویج فضائل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت زهرا (س) و اقامه عزای آن حضرت، ترویج مبانی و مفاهیم خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت و ترویج فرهنگ وقف براساس اجرای نیات واقفان برگزار می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، داود منافی پور اظهار کرد: نخستین سوگواره با موضوع انعکاس شکوه پیراهن معظّم سیدالشهدا (ع) در آینه هنر، ادب و علم و با شعار عطر ظهور در سوگواره بین المللی سفینة النجاه برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة گفت: نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه با موضوع «پیراهن معظم حضرت سیّدالشهدا علیه السلام» و با هدف تبیین و آشکارسازی نیروهای نجات بخش در کربلا و در راستای نیاز کنونی شیعه در برافراشتن نمادی برای معرفی کربلا، برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این سوگواره در بخش‌های ادبی و هنری شعر (کهن و نو)، نوحه، ترانه، داستان، داستان کوتاه و داستانک، هنرهای نمایشی شامل نقایی، پرده خوانی، تعزیه، تئاتر تک نفره، موسیقی، قطعه با کلام و قطعه بی کلام برگزار خواهد شد.

منافی پور با اشاره به سایر بخش‌های این سوگواره گفت: در این سوگواره پذیرای آثار هنرمندان در عرصه‌های پادکست و سرود، پوستر، تایپوگرافی و کتیبه و پرچم نیز خواهیم بود.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة تصریح کرد: هنرمندان عزیز حسینی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پیراهن معظم سید الشهدا(علیه السلام) به نشانی www.atigh.org مراجعه کنند.

وی گفت: مهلت ارسال آثار تا شب اول محرم سال جاری ۱۴۰۳ هجری شمسی و اختتامیه سوگواره نیز در ۱۲ محرم امسال برگزار خواهد شد.

کد خبر 6096636

دیگر خبرها

  • سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • از بقیع صدای گریه می‌آید
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان