Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش نرخ ارز، لزوم تدوین برنامه برای مبارزه با ریزگردها، جلوگیری از پروژه های انتقال آب ، عدم ایمنی هواپیماهای سوپرجت 100 ، سکوت در برابر جنایات ترکیه نسبت به کردهای سوریه و خشک شدن دریاچه بختگان به مسولان اجرایی تذکر دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در تذکر شفاهی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از بارش‌های اخیر بخصوص در شمال خوزستان گفت: خدا را شاکریم اما نگرانیم که با این بارش‌ها مسئولان خطر ریزگردها را فراموش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه در تذکری به رییس‌جمهور، وزیران جهاد کشاورزی و نیرو گفت: علت اصلی ریزگردها، انتقال آب از سرشاخه‌های کارون و دز است و باید به این عامل بپردازیم در حالیکه مسئولان به مسائل حاشیه‌ای می‌پردازند.
نماینده مردم شادگان افزود: باید جلوی بحث انتقال آب را بگیریم در حالیکه همین حالا در دولت و غیردولت دنبال پروژه انتقال آب هستند در حالیکه ما این زنگ خطر را سال‌هاست که اعلام کردیم ولی دولت همیشه به مسائل حاشیه‌ای پرداخته است.
ناصری‌نژاد تاکید کرد: باید جلوی پروژه‌های انتقال آب گرفته شود زیرا تا زمانی که این پروژه‌ها فعال باشد مشکلات خوزستان حل نمی‌شود.
وی در ادامه ضمن تسلیت سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج، گفت:‌ این حوادث ناراحت‌کننده است و باید به فکر حل این سوانح باشیم.

** برای مبارزه با ریزگردها برنامه ای تدوین شود
در ادامه حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: درخواست می‌شود تا هر چه سریع‌تر نسبت به وضعیت فرودگاه زابل و بافت‌های فرسوده اقدامات لازم به عمل آید.
وی در تذکری دیگر به وزیر کشور گفت: گذرگاه‌های مرزی کار خوبی است اما مسیر مناسبی را طی نمی‌کند.
نماینده مردم زابل به موسسات مالی و اعتباری که اختلاس در آنها صورت گرفته اشاره کرد و گفت: پیوسته چگونگی رفع و رجوع این مسئله مورد سوال قرار گرفته است، لذا لازم است که هر چه سریع تر این موضوع تعیین تکلیف شود.
دهمرده در مجلس به مساله ریزگردها اشاره کرد و افزود: بادهای 120 روزه سیستان به گونه‌ای می‌وزد که رقم بالای 120 برابر حد مجاز از شبکه‌های سراسری اعلام می‌شود اما باید در این زمینه برنامه‌ای تدوین شود تا در کل ایران قابل استفاده باشد.

** نحوه برخورد کارکنان بنیاد شهید با خانواده شهدا توهین آمیز است
در ادامه احمد بیگدلی نماینده خدابنده در تذکری به رییس بنیاد شهید با انتقاد از نحوه برخورد کارکنان این سازمان با خانواده شهدا گفت: چند بار به شما تذکر دادم؛ مجموعه شما به خانواده شهدا توهین کرده و تهمت می‌زنند.
وی افزود: متأسفانه در نهادهای زیرمجموعه سازمان مانند بیمارستان شهید مصطفی خمینی شاهد توهین به خانواده شهدا هستیم؛ پیش از آن که به سوال از رئیس جمهور ورود کنیم به این موضوع رسیدگی کنید.

** افزایش نرخ ارز مشکلات عدیده ای ایجاد کرده است
در ادامه محمد صادق حسنی نماینده مردم رشت در تذکری به وزیر اقتصاد گفت: این روزها درباره ارز در هر جایی سخن گفته می‌شود. دلایل متفاوتی برای افزایش نرخ ارز وجود دارد که یک عامل، عامل روانی است و این افزایش نرخ ارز مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده که وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی باید برای مقابله با این عامل روانی اقدام کنند.
وی یادآور شد: دریافتی ارز ما از پرداختی آن بیشتر بوده و طراز ما مثبت است، از این بابت مشکلی نداریم. من از وزیر اقتصاد می خواهم به این موضوع ورود کرده و اظهارنظر کند تا مردم ببینند وزیر برای مقابله با افزایش نرخ ارز کار خاصی انجام می‌دهد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه 28 روستا در شهر رشت در حوزه منطقه آزاد انزلی هستند، گفت: فشارهای زیادی به این روستاها وارد می‌شود و مردم گله‌مندند و هیچ کس هم پاسخی نمی‌دهد. باید عوارض دریافتی مشخص شود. بر چه اساسی از مردم عوارض دریافت می‌کنند ولی خدماتی به آنها نمی‌دهند؟

* دولت روحانی و روسیه در برابر جنایات ترکیه نسبت به کردها ساکت هستند
جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رییس جمهور و وزیر امور خارجه گفت: مگر نه این است که جهت گیری سیاست خارجی کشور و نظام در دفاع از مظلوم باید متمرکز باشد، چرا نسبت به جنایات اردوغان در کردستان سوریه ساکت هستید؟
وی یادآور شد: همه می دانند بعد از جنگ چالدران در حدود 500 سال پیش و قرارداد ننگین استعمار در حدود 100 سال پیش کردها از سرزمین مادری‌شان ایران جدا شدند و بین 4 کشور ایران، ترکیه، سوریه و عراق تقسیم شدند. در سال‌های گذشته نیز صدام جنایتکار با انجام شدیدترین جنایت‌ها بیش از 2 هزار روستا در کردستان عراق را با خاک یکسان و 182 هزار نفر از زنان، کودکان و مردمان بی دفاع کردها را زنده به گور کرد.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت فاشیست و ضد بشری ترکیه ، جمعیت بیش از 20 میلیون نفری کردهای ترکیه را نادیده گرفته و با شدیدترین رفتارهای دیکتاتوری با کردها برخورد می‌کند. بیش از 50 درصد از کردهای این کشور حتی از کمترین حقوق قانونی و داشتن شناسنامه محروم هستند.
محمودزاده ادامه داد: حکومت استکباری شاهنشاهی حرکت کردی در ایران را با همکاری دولت شوروی سابق سرکوب و در مهاباد قاضی محمد، این فرد مبارز و هم قطارانش را به دار آویخت. حال بعد از این همه ظلم و ستمی که به کردها در طول تاریخ دولت‌های فاشیسم و دیکتاتور روا داشته‌اند نوبت وحشی‌گری ترکیه و قتل عام کودکان، زنان و مردمان بی دفاع عفرین و کردستان سوریه در جلوی دیدگان منطقه و سازمان ملل و قدرت‌های استکباری است.
وی در ادامه گفت: مگر همان مردان و شیرزنان کرد نبودند که در عراق، سوریه و کوبانی جنایتکارترین نیروهای جهادی را به زانو درآوردند. مگر نیروهای جهادی از ترکیه عازم سوریه و عراق نشدند، حال به جای تشکر جامعه جهانی از زنان و مردان پیشمرگ کُرد، کشور ترکیه با جمع آوری نیروهای فراری جهادی و با بهره گیری از توان نظامی ناتو و استفاده از بمب‌های شیمیایی در جلوی چشمان دولت‌های مدعی حقوق بشر و جهان و منطقه مشغول کودک کشی و جنایت است.
محمودزاده تاکید کرد: دولت روحانی و روسیه در این تجاوز آشکار دولت ترکیه به کشور و سرزمین دیگری متاسفانه ساکت هستند.
نماینده مردم مهاباد یادآور شد: اما دیکتاتورها خوب بدانند ملت کرد را هیچ قدرتی نمی‌تواند به زانو درآورد. گردان‌های شیرزنان کرد در عفرین همانند کوبانی پوزه کثیف دولت ترکیه و مزدوران داعش و دولت‌های مدافع آنان را به زمین ذلت خواهند کوبید اما تاریخ سکوت ملت ها و کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر قتل عام زنان و کودکان را فراموش نخواهند کرد.

** رییس جمهوری به به نحوه امدادرسانی و اسکان زلزله زندگان و خدمات رسانی بنیاد مسکن ورود پیدا کند
فرهاد تجری نماینده سرپل ذهاب و گیلانغرب در تذکری به آبگرفتگی و سیلاب در چادرهای زلزله‌زدگان اشاره کرد و از رئیس‌جمهور خواستار ورود به نحوه امدادرسانی و اسکان زلزله‌ زدگان و خدمات رسانی بنیاد مسکن به عنوان متولی امر به این موضوع شد و گفت که احساس می کنیم با عدم رسیدگی به موقع در آینده با بحران جدی تری روبرو خواهیم شد.
وی در ادامه افزود: ما از ابتدای زلزله‌ تلاش کردیم در جلسات تصمیم‌گیری کنار مسئولان حضور پیدا کنیم تا مشکلات با تفاهم و همدلی حل شوند و روند بازسازی اجرایی گردد. دنبال این بودیم که سیاه نمایی صورت نگیرد و خدمات مسئولان، دولت و نظام زیر سوال نرود. که برای انجام خدمات ارزشمند جای تشکر و قدردانی وجود دارد.
نماینده مردم سرپل ذهاب و گیلانغرب ادامه داد: متاسفانه به دلیل سوءمدیریت به خصوص توسط بنیاد مسکن به عنوان دستگاه مجری در منطقه و مسئولان بومی در ایجاد امنیت و رفاه شاهد آبگرفتگی و سیلاب در چادرهای زلزله‌ زدگان هستیم. چادرهایی که زندگی را برای کودکان، زنان، پیرمردان، پیرزنان و حتی خانواده‌های شهدا، جانبازان و مردم صدمه دیده سخت کرده است.
وی گفت: درخواست ما ورود وزیر کشور و رئیس‌جمهور به وضعیت زلزله‌ زدگان است. بنیاد مسکن نمی تواند پاسخگوی مشکلات مردم باشد. در آینده اگر عنایت خدا نباشد و تدبیر صورت نگیرد، با بحران جدیدی روبه رو خواهیم شد.
تجری از جلسه نقد و بررسی مدیریت بحران در سرپل ذهاب با حضور فرماندار این شهرستان انتقاد کرد و گفت: شب گذشته در شرایطی که مردم با آبگرفتگی چادرهایشان به دلیل رعد و برق و طوفان و باران شدید مواجه شده بودند، فرماندار منطقه دنبال میتینگ سیاسی و نقد و بررسی مدیریت بحران در سرپل ذهاب بود. این جای تاسف و سوال دارد که آیا الان زمان برگزاری چنین میتینگ‌های سیاسی است؟ انتظار می‌رود استاندار چنین مدیران پوسیده و تکراری را از چرخه مدیریت کنار گذاشته و مدیران جدید را جایگزین کند.
نماینده مردم سرپل ذهاب و گیلانغرب افزود: از هیئت رئیسه و روسای مجلس و جمهور نیز در خواست دادن تذکر به بانکها را داریم که آنقدر در اعطای وام و تسهیلات مصوب دولت به زلزله‌ زدگان سخت‌گیری و خساست صورت نگیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه بنیاد مسکن در برآورد واحدهای تخریب شده اشتباه محاسباتی کرده است، گفت: این اشتباه محاسباتی منشاء تصمیم دولت شده که نتیجه آن خدشه در روند خدمت رسانی به زلزله‌زدگان شده است. اکنون بخشی از مردم ما به خاطر این اشتباه بنیاد مسکن بعد از گذشت 100 روز هنوز در چادر زندگی می کنند. کودکان و زنان زیر طوفان و سیلاب و شرایط نامناسب از اسکان موقت محروم هستند.
تجری گفت: در این شرایط پذیرش زندگی را هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد. بنیاد مسکن باید پاسخگوی اشتباه محاسباتی‌اش باشد. انتظار می رود مجلس و دولت به خصوص رئیس‌جمهور و وزیر کشور و استاندار بتوانند در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

**برای خرید هواپیماهای سوپرجت 100 نباید تحت فشار قرار بگیریم
بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای آخوندی امروز ما شاهد یک حادثه ناگوار بودیم اما در اخبار شنیده شد که شما قصد خرید هواپیمای سوپرجت 100 را دارید هواپیمایی که هیچ یک از خطوط هواپیمایی جهان آن را نپذیرفتند و هواپیمایی است که در اولین پرواز آزمایشی در اندونزی سقوط کرد از شما می خواهم که با جان مردم بازی نکنید. به دلیل صرف حمایت های بین المللی روسیه ما حق نداریم برای خرید این گونه هواپیماها تحت فشار قرار بگیریم.
وی در ادامه در تذکری به محمد فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: شما یک مدیر انقلابی و برجسته اخیرا گفته اید که فقرای ما در حال زیاد شدن است. ما به شما می خواهم بگویم وقتی مدیران شما در شهرهای کوچک حقوق بالای 5 میلیون تومان دریافت می کنند ، اضافه کار کامل می گیرند. وقتی فساد اقتصادی و اخلاقی در کمیته امداد بیداد می کند. وقتی کمک به خانواده های بدسرپرست را منوط به طلاق نامه می کنید و حاضر نیستید 6 ماه تا یکسال آنها را حمایت کنید،‌وقتی به بهانه های متعدد مستمری مددجویان را قطع می کنید باید فقرا زیاد شوند.
نماینده مردم کاشمر افزود: وقتی اژدهای هفت سر پول پاشی در کمیته امداد است و وام های قرض الحسنه ای را که نمایندگان تصویب می کنند به چه کسانی داده شده است و چند درصد آنها مددجوی واقعی بودند.
وی خطاب به فتاح گفت: بیشتر از این مجموعه ای که حضرت امام و رهبر معظم انقلاب برای آن رسالت بزرگی را طراحی کردند مراقبت کنید.
بنیادی یادآور شد: به داد کارمندان جزء خود برسید کمیته امداد متاسفانه هیچ گونه قانون خاصی برای استخدام ندارد و به کارمندان جز ظلم می شود.

** دریاچه بختگان حال خوبی ندارد
در ادامه اصغر مسعودی نماینده مردم نیریز و استهبان در تذکری به رییس جمهور و وزیر نیرو گفت: بختگان دومین دریاچه بزرگ کشور براثر کمبود بارش ، عدم مدیریت آب، آبگیری گیری سدهای بالادستی و عدم تامین حقابه محیط زیست پریشان شده است و حالش خراب است. دریایی از گردوغبار و خشکسالی کمر به قتل این خاک بسته است.
وی افزود: آب نیست و جمعیت آب می رود. مردمی که غیر از دامداری و کشاورزی کاری نمی دانند بیکار شده اند و کارد فقر به مغز استخوان آنها رسیده است. دیگر با سیلی هم صورت ها سرخ نمی شود.
نماینده مردم نیریز تاکید کرد: دریایچه بختگان تنها مرگ یک دریاچه نیست نگذارید فارس خوزستان و شیراز اهواز شود.
مسعودی در ادامه به وزیر و بهداشت در تذکری گفت: بیمارستان بی حصار استهبان به محل عبور گوسفندان تبدیل شده است ولی آنچه بیشتر به بهداشت و درمان ضربه می زند بی توجهی به پزشکان و نخبگان است. تاخیر یکساله حقوق و کارانه پزشکان در نهایت به ضرر بیماران و درمان است. وزیر بهداشت مشکل طرح خانواده و طرح سلامت و بیمه سلامت و تامین اجتماعی را حل کنید.
سیام**1058 *1449

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ الکترونیک تا هفته آینده خبر داد. 

سیدرضا یحیوی اظهار کرد: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

منبع: ایسنا

tags # کالا برگ الکترونیک سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ/ برنامه دولت در خصوص کالابرگ چیست؟
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ؛ برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟
  • بازداشت بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • بازداشت ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس آسیا
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند