Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از اختصاص ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای استان خبر داد. ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، محمد سنجری ظهر امروز در کارگروه اشتغال شهرستان سبزوار با بیان اینکه در طرح توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی، توجه و تمرکز به روستاها و بر مبنای اشتغال، توسعه پایدار، توانمندسازی و تثبیت و افزایش جمعیت روستایی  مورد توجه قرار گرفته اظهار داشت: اعتبارات این طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه دوره بازپرداخت این تسهیلات شش ساله و و میزان کارمزد آن در مناطق محروم شش درصد و در مناطق مرزی چهار و در حوزه بنگاه‌های اقتصادی حدود 10 درصد است، ادامه داد: هدف مهم در اجرای این طرح تمرکز روی اشتغال در مناطق روستایی براساس شاخص‌های تخصیص اعتبار در مناطق استان بر مبنای جمعیت روستایی، منطقه محروم و جمعیت بیکار است.

سنجری با اشاره تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای اشتغال در شهرستان سبزوار تصریح کرد: حدود 50 درصد  از این اعتبارات در حوزه جهاد کشاورزی است اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه حدود 60 میلیارد ریال تسهیلات به شهرستان سبزوار اختصاص یافته عنوان کرد: در حوزه اشتغال فراگیر نیز سهمیه شهرستان سبزوار حدود  840 میلیارد ریال است. از مزیت‌های این طرح این است که بخشی از یارانه سود تسهیلات را دولت پرداخت می‌کند که براساس مصوبه دولت یارانه پرداختی در مناطق محروم پنج، مرزی شش و طرح‌های دانش‌بنیان حدود هشت درصد است.

سنجری با بیان اینکه در حوزه مشاغل خُرد و خوداشتغالی بهزیستی، کمیته امداد، صندوق کارآفرینی امید و مشاغل خانگی برای شهرستان سبزوار در سال جاری 150 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت، گفت: از ابتدای سال تاکنون، 14 میلیارد و 800 میلیون ریال این اعتبار جذب شد که بیش از 97 درصد مجموع اعتبار را شامل می‌شود و در حوزه مشاغل خانگی 420 و پشتیبان 64 مجوز در این شهرستان صادر شده است.

 فرماندار ویژه سبزوار نیز با اشاره به اینکه تعهد اشتغال این شهرستان در سال جاری هفت هزار و 300 نفر است، گفت: از ابتدای امسال چهار هزار و 300 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده است. 

احمد برادران با بیان اینکه این میزان اشتغال‌زایی در حوزه‌های صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) صورت گرفته است، افزود:  بر مبنای سرشماری سال 1395، میزان بیکاری در شهرستان سبزوار 10.9 درصد و شمار جویندگان کار 10هزار و 607 نفر است.

انتهای پیام/

R41347/P1486/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: اراضی ملی شهرستان طرقبه و شاندیز به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان رفع تصرف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، وحید داعی در جمع خبرنگاران از خلع ید و رفع تصرف اراضی ملی به مساحت 13 هزار و 580 مترمربع بالغ بر 34 میلیارد و 960 میلیون تومان در شهرستان طرقبه و شاندیز خبر داد و گفت: اشخاصی غیرقانونی در اراضی ملی واقع در طرقدر، جاغرق و ابرده علیا شهرستان طرقبه و شاندیز به خاک‌برداری، تخریب، دیوارچینی و نهال‌کاری اقدام کرده بودند.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و طبق آرای صادره از مراجع قضایی خلع ید 13 هزار و 580 مترمربع از این اراضی صورت گرفت و این اراضی ملی به اداره کل راه و شهرسازی بازگردانده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره 05137650179 و سامانه تلفن گویای 4 رقمی 1656 تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • "جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی