Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه مصری الاهرام با اشاره به برگزاری کنفرانس بازسازی عراق به میزبانی کویت به بازخوانی اقدامات رژیم بعث و صدام علیه ایران و کویت و بهره‌برداری آمریکا از اقدامات وی پرداخت. ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ بین الملل آفریقا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه مصری الاهرام در مقاله‌ای با عنوان «کویت با پاک کردن اشک‌هایش .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..  آغوش خود را به سوی عراق گشود» به ماجراجویی جنون‌آمیز صدام حسین در جنگ تحمیلی هشت ساله به ایران و خروج از آن با شکست و ناکامی و سپس تجاوز و اشغال کویت و باج‌خواهی از کشورهای حامی خود در این تجاوزات اذعان و اعتراف کرد. 

نویسنده این یادداشت با تمجید از میزبانی کنفرانس بازسازی عراق توسط کویت، به سابقه تجاوز عراق به کویت و سپس گشوده شدن درهای جهنم به سوی منطقه با اشغال عراق در چارچوب توطئه آمریکا و اسرائیل برای ضربه زدن به کل منطقه و ایجاد خاورمیانه جدید پرداخته و لبخندهای سفیر آمریکا در دیدار با صدام حسین در صبح روز 2 اگوست 1990 و تاکید وی بر عدم دخالت آمریکا در درگیری عربی – عربی به‌عنوان استقبال ضمنی آمریکا از اشغال کویت را یادآور شد. 

نویسنده مصری در بخشی از مقاله‌اش اذعان می‌کند: قبل از آن شاهد ورود صدام حسین به ماجراجویی جنون‌آمیز و جنگی هشت ساله با ایران بودیم که در نهایت صدام ناکام و شکست خورده از آن جنگ خارج شد. سپس صدام درصدد باج‌خواهی از کشورهای خلیج فارس برآمد به اعتبار اینکه این جنگ جنون‌آمیز علیه ایران را به‌عنوان ماموریتی مقدس در دفاع از دروازه شرقی جهان عرب انجام داده و شروع به باج‌خواهی از سعودی و کویت برای بخشیدن بدهی‌های این کشور و کسب کمک 10 میلیارد دلاری و اجاره دو جزیره کویتی «وربه» و «بومیان» کرد؛ در حالی که برگزاری جلسات متعدد و میانجی‌گیری‌های زیاد هم موجب اقناع صدام در عدول از افکار شیطانی‌اش نشد تا اینکه منجر به حماقت صدام در تهاجم و اشغال کویت گردید. 

تحلیلگر روزنامه الاهرام می‌افزاید: شرایط جهانی بعد از آن آرام نگرفت  و تا دخالت نظامی نیروهای آمریکایی و ناتو و اشغال عراق و ایجاد پایگاه‌های نظامی در العدید قطر و حفر الباطن سعودی برای آزادسازی کویت و بیرون راندن نیروهای صدام از این کشور پیش رفت ... اشغال عراق توسط آمریکا با نظریه هرج و مرج سازنده آمریکا برای ضربه زدن به کل منطقه عربی همراه شد که در موج انقلاب‌های عربی و تبدیل آن به زمستانی سخت در تونس و سپس مصر، لیبی، سوریه  و یمن نمود عینی یافت ... کویت در ماموریت نخست خود موفق به درمان جراحت کویتی‌ها از عراق علیرغم باقی‌ماندن خاطرات دردناک در اذهان کویتی‌ها در قبال عراق شد؛  کویت همچنین موفق گردید تا یک‌بار دیگر ضرورت بازسازی عراق را برای جبران خسارات وارده بر این کشور در طول سال‌های گذشته ناشی از اشغال عراق توسط کویت یا خرابی‌های داعش را دنبال کند که بیش از 5 میلیون عراقی را در کشورهای مختلف جهان آواره کرده و 2.6 میلیون نفر همچنان در اردوگاه‌های آوارگان بسر می‌برند. 

نکته قابل تامل اینکه همین روزنامه الاهرام در سرمقاله روز جمعه خود با عنوان «مصر و بازسازی عراق» در کنار اشاره به حضور هیات عالیرتبه مصری در کنفرانس بازسازی عراق در کویت به ریاست مشاور رئیس جمهوری مصر  در امور طرح‌های ملی و راهبردی و همچنین وزرای مسکن و برق مصر، حاوی اعتراف دیگری بود مبنی بر حضور مصری‌ها در عراق در خلل جنگ ایران و عراق مبنی بر اینکه «عرصه عراق برای سرمایه و کارشناس و کارگر مصری غریبه نیست و در خلال سال‌های جنگ عراق و ایران، شهروندان عراقی در جبهه نبرد و نیروهای مصری در حال سازندگی و عمران بودند».

انتهای پیام/

R1016168/P36447/S8,88,90,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عراق" اخبار "کویت" مصر

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور پاسگاه محیط‌‍‌بانی مهدیشهر را بهره‌برداری کرد

پارک ملی صیدوا در منطقه حفاظت شده پرور شهرستان مهدیشهر استان سمنان قرار دارد و پاسگاه محیط‌بانی در این منطقه با ۳۰ میلیارد ریال تامین اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور در دور نخست سفر به استان ساخته شد.

پاسگاه محیط‌بانی در پارک ملی صیدوای مهدیشهر با کاربری حفاظتی در زیربنای ۱۲۰ متر مربع ساخته شده است.

۱۶ درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان قرار دارد و حدود ۳۰ درصد از انواع گونه های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می کنند.

پارک ملی کویر در شهرستان گرمسار و پارک توران یا خارتوران در شاهرود ۲ ذخیره گاه حفاظت شده حیات وحش مهم دنیا به ترتیب در غرب و شرق استان سمنان است و هم چنین استان منطقه های حفاظت شده در محدوده جنگل ابر و پرور و پنج منطقه شکارممنوع دارد.

مناطق حفاظت شده در استان سمنان ۲.۳ میلیون هکتار و در مجموع بین ۱۵ تا ۲۰ هزار هکتار عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ریشه بحران منطقه، نسل‌کشی و جنایات ترکیبی رژیم اسرائیل است
  • مسدود شدن ۲۰۵ چاه غیرمجاز در مازندران
  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • ۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد
  • معاون رئیس‌جمهور پاسگاه محیط‌‍‌بانی مهدیشهر را بهره‌برداری کرد
  • فیلم | ماجرای هدیه صدام به همسر وزیر ایران چه بود؟
  • تحلیلگر مصری: ایران به دنبال جنگ نیست، بازدارندگی ایجاد کرد
  • افزایش خروجی سد زاینده‌ رود برای آبیاری مزارع کشاورزان+ جزئیات
  • افزایش خروجی سد زاینده رود از امشب
  • خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت