Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

 ماه می سال 2009 بود که پپ گواردیولا در اولین سال حضورش روی نیمکت بارسا توانست این تیم را به فینال لیگ قهرمانان برساند. این مهم میسر نشد مگر با حذف چلسی که با حواشی بسیار زیادی نیز همراه بود.

بازی رفت دو تیم در نیمه نهایی با تساوی بدون گل به اتمام رسید و در بازی برگشت چلسی میزبان تا دقیقه 90 با یک گل پیش بود که اینیستا توانست با زدن گل تساوی، حکم صعود بارسا را امضا کرد اما این بازی به جهتی دیگر نیز خبرساز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قضاوت داور نروژی به قدری بحث بر انگیز بود که هنوز هم از آن صحبت می شود. به گواه کارشناسان، اووربو 6 اشتباه تاثیرگذار در آن بازی داشت که کمک زیادی به بارسلونا برای فینالیست شدن کردند.

اووربو 8 سال و نیم پس از آن بازی جنجالی در مصاحبه با مارکا اعتراف کرد که اشتباهاتی تاثیرگذار و به سود بارسلونا داشته است.

او در همین رابطه گفت:« شب خوبی برای من نبود و متاسفانه اشتباهاتی داشتم که در نتیجه پایانی تاثیرگذار شد. البته هیچکدام عامدانه نبود و من هم مثل هر بازیکن و مربی ای دچار اشتباه شدم.

آن بازی را یک بار دیگر تماشا کردم چون همیشه این کار را انجام می دهم تا از اشتباهات احتمالی درس بگیرم ولی من سال ها در بالاترین سطح قضاوت کردم و کارنامه من نبیاد فقط با همان یک بازی ارزیابی شود. پس از اتمام مسابقه با هیچکس حرفی نزدم و هیچ بازیکنی از بارسلونا هم از من تشکر نکرد.

فشار روی من بالا بود و پس از بازی مجبور شدیم با محافظ ورزشگاه را ترک کنیم. کار به جدایی رسید که مجبور به تعویض هتل شدیم و فردای همان روز نیز اوضاع مساعد نبود و جو امنیتی برای من ایجاد کرده بودند. من مدت هاست که به آن مسابقه فکر نمی کنم و تنها زمانی به یادش می افتم که از طرف رسانه ای به مصاحبه در مورد آن بازی دعوت می شوم.»

چلسی سه سال بعد از بارسا انتقام گرفت و با گذر از سد این تیم در نیمه نهایی راهی فینال شد و جام قهرمانی را نیز با شکست بایرن بالای سر برد.

سه شنبه شب در استمفورد بریج یک بار دیگر بارسا و چلسی به مصاف هم خواهند رفت در حالی که خاطره اووربو هنوز از اذهان هواداران انگلیسی پاک نشده است.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام جشن قهرمانی، هنوز که قهرمان نشده‌ایم!

به گزارش "ورزش سه"، رئال فردا از ساعت ۱۷:۴۵ در سانتیاگو برنابئو به مصاف کادیز می‌رود و در سمت دیگر بارسلونا و خیرونا هم ساعت ۲۰:۰۰ مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

شرایط روشن است، قهرمانی رئال در لالیگا در صورتی قطعی خواهد شد که آنها کادیز را شکست دهند و سپس بارسلونا برابر خیرونا امتیاز از دست بدهد.

طبق ادعای برخی منابع اسپانیایی، اگر سناریو طبق میل رئال پیش برود آنها نمی‌توانند در زمین چمن جشن قهرمانی بگیرند اما در صورت پیروزی برابر کادیز و توقف بارسا، باشگاه قصد دارد در خیابان‌های اطراف ورزشگاه و میدان سیبلس جشن قهرمانی را برگزار کند. حتی ادعا شده است که بازیکنان رئال دو ساعت در رختکن می مانند تا تکلیف بازی بارسا روشن شود.

امروز از کارلو آنچلوتی در این رابطه سوال شد و او با قاطعیت گفت: «کدام جشن قهرمانی؟ ما که هنوز از لحاظ ریاضی قهرمان نشده ایم. ما فردا قبل از بارسا بازی داریم و برنده شویم نیز قهرمانی قطعی نمی شود. ما هیچ برنامه ریزی خاصی برای جشن قهرمانی نداریم. همه تمرکز روی کسب سه امتیاز بازی با کادیز است و نه چیزی دیگر.»

دیگر خبرها

  • کول پالمر پنجمین بازیکن تاریخ چلسی با تاثیرگذاری روی حداقل 30 گل در یک فصل لیگ برتر انگلیس
  • داور مشهور: به‌خاطر گارد افتخار رئال محروم شدم!
  • ژاوی: بارسا نباید این فصل را فراموش کند
  • تاریخی: خیرونا به چمپیونزلیگ صعود کرد
  • (ویدئو) خلاصه بازی خیرونا ۴ - ۲ بارسلونا؛ بارسا باخت؛ رئال قهرمان شد
  • شروع طوفانی بارسا-خیرونا: 5 دقیقه و دو گل!
  • کدام جشن قهرمانی، هنوز که قهرمان نشده‌ایم!
  • ژاوی اولین نیروی تابستانی بارسا را اعلام کرد
  • بازی ما با بارسلونا را ببینید، تاریخی می‌شود!
  • پلی به گذشته - صعود لیورپول به فینال لیگ قهرمانان اروپا با برتری 1-0 مقابل چلسی (2005/5/3) / فیلم