Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@07:11:45 GMT

تجمع مدیران مهدکودک‌های مقابل وزارت کار

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۶۸۶۶۱

تجمع مدیران مهدکودک‌های مقابل وزارت کار

اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
تعدادی از مدیران مهد‌کودک‌های تهران در اعتراض به تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش مقابل وزارت کار تجمع کردند.

 دبیر شورای‌ عالی آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۹ از دو ساله شدن دوره پیش دبستانی خبر داده و تاکید کرده بود: دوره پیش دبستانی در ۲ سال متوالی برگزار می‌شود و براساس مصوبه شورا، شروع دوره پیش‌دبستانی از ۴ سالگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی نوید‌ادهم اظهار کرد: دوره پیش دبستانی از ۴ سالگی شروع شده و در پایان ۵سالگی به اتمام می‌رسد.

نوید ادهم در آن زمان گفته بود که دوره پیش دبستانی جزء نظام آموزش رسمی کشور نخواهد‌ بود و زمان ورود کودکان به نظام رسمی آموزش و پرورش ۶ سال تمام است و پیش دبستانی تنها زمینه‌ای برای حضور در مدرسه است.

حال به نظر می‌رسد آموزش و پرورش مصمم به اجرای این موضوع است که به همین دلیل حدود صد نفر از مدیران مهدکودک‌های تهران صبح امروز ۲۹ بهمن ماه مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان به تفاهم‌نامه اخیر میان سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش معترضند و می‌گویند: براساس این تفاهم‌نامه، قرار است نگهداری و آموزش کودکان چهار تا ۶ ساله از مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش منتقل شود و به این ترتیب، مهدکودک‌ها دچار بحران خواهند شد.

موضوع واگذاری پرورش کودکان ۴ تا ۶ سال به آموزش و پرورش از نگاه مدیران مهدهای کودک علاوه بر اینکه مهدها را دچار بحران خواهد کرد زمینه سوء استفاده مدارس غیرانتفاعی و سردرگمی والدین را نیز فراهم می‌کند.

مدارس غیرانتفاعی از همین حالا تاکید کرده‌اند در صورت عدم ثبت نام کودک در این مدارس آنها را در کلاس اول دبستان نیز ثبت نام نخواهند کرد. در واقع به این صورت والدین کودکانی که حتی نمی‌خواهند کودکانشان پیش از ورود به مدرسه در مهدهای کودک باشند الان با سردرگمی عجیبی روبرو هستند و والدینی که کودکانشان در مهدهای کودک هستند از حالا باید درگیر انتخاب مدرسه‌ای شوند که مشخص نیست چقدر در پرورش کودکشان تاثیرگذار خواهد بود.

تجمع‌کنندگان خواستار دیدار با وزیر کار هستند و می‌گویند از وزیر می‌خواهیم صدای ما را بشنود و در جهت حمایت از زنان کارآفرین و نان‌آور، برای لغو تفاهم‌نامه اقدام کند.

در همین زمینه: دوره پیش دبستانی به ابتدایی اضافه شد پیش‌دبستانی دوره رسمی ‌ اما غیردولتی آموزش پیش دبستانی 2 ساله شد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای

نصرت‌الله محمودی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: براساس اعلام وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ در استان هزار و ۳۳ کودک بازمانده تحصیل بودند که کار شناسایی این کودکان انجام شد و از این تعداد ۳۰۰ کودک به چرخه تعلیم و تربیت بازگردانده شدند و بقیه کودکان به دلایل مختلف از جمله بد سرپرستی، معلولیت و بیماری سخت و مشکلات اقتصادی خانواده به نهاد‌های حمایتی ارجاع داده شدند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ مدیریت تمام مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی به آموزش و پرورش محول شد.

بیشتر بخوانید

سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری

محمودی اضافه کرد: هم‌اکنون ۹۰۰کودکستان در استان زیرپوشش آموزش و پرورش قرار دارند که از این تعداد ۸۳۶ کودکستان تطبیق مجوز دادند و برای ۷۲۵ کودکستان استان شهریه مشخص و ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • نخستین آیین نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال تصویب شد
  • آزمون بزرگ استخدامی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد
  • آغاز برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • تقدیر از معلمان و مدیران نمونه در همدان + تصویر
  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند