Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:19:42 GMT

کردهای مقیم ایتالیا در رم تظاهرات کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۶۹۱۲۹

کردهای مقیم ایتالیا در رم تظاهرات کردند

رم - ایرنا - کردهای مقیم ایتالیا علیه حملات نظامی ترکیه به شهر عفرین سوریه و برای آزادی اوجالان و زندانیان سیاسی، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای رادیو 'اوندا دورتو'، هفت هزار نفر از کردهای شبکه کردستان عصر روز گذشته در میان تدابیر شدید امنیتی در خیابان های مرکزی شهر رم در اعتراض به حملات هوایی ترکیه به شهر عفرین در سوریه، وارد میدان شده و دست به تظاهرات زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تظاهرات 12 روز پس از سفر اردوغان به رم و همزمان با تظاهرات دیگری در استراسبورگ برگزار شد. معترضین در این تظاهرات با فریاد شعار علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، خواستار آزادی اوجالان رئیس ' پ ک ک ' که در جزیره ایمرالی در ساحل استانبول زندانی است و همچنین تمام زندانیان سیاسی کرد، شدند.
معترضین شعارنوشته های ' ازادی کردستان'، 'جنگ ترکیه در عفرین متوقف شود' در دست داشتند.
در یادداشتی که از سوی شبکه کردستان ایتالیا منتشر شده، خوانده می شود: ما همزمان با راه پیمایی در استراسبورگ و به همراه جامعه کردهای مقیم رم، تظاهرات می کنیم، این فرصتی است تا به جهانیان نشان دهیم که چقدر ایتالیا به ملت کرد نزدیک و همچنین برای تجدید توجه و تعهد در جستجوی یک راه حل صلح امیز برای ملت ستم دیده است.
گفتنی است که 'اراسمو پالاتزوتو' نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان در اوایل بهمن ماه در بیانیه ای از ایتالیا و اروپا خواست تا تهاجم نظامی ترکیه علیه شهر کردنشین عفرین در شمال استان حلب سوریه را متوقف کنند.
پالاتزوتو گفت: جامعه بین المللی و روسیه که مسئول حریم هوایی عفرین بوده، نمی توانند این حملات و این فاجعه انسانی که ممکن است به بی ثباتی بیشتر در سوریه منجر شود را نظاره گر باشند. ما نمی توانیم کردهای سوری را زمانی که به عنوان آخرین سنگر دمکراسی مانع از پیشروی داعش می شوند مورد تمجید و ستایش قرار داده و امروز که مورد بمباران نیروی هوایی ترکیه علیه شهر عفرین با بر جای ماندن کشته ها و زخمی های غیر نظامی قرار گرفته اند، سکوت اختیار کنیم.
اروپام**461**1485

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات علیه نتانیاهو در سراسر سرزمین‌های اشغالی

گزارش‌ها حاکی از آن است که هم اکنون در سراسر سرزمین‌های اشغالی از جمله تل‌آویو، بیت‌المقدس، حیفا و بسیاری از مناطق دیگر، تظاهراتی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان است.

به گزارش تایمز اسرائیل، تظاهرکنندگان خواستار برکناری وی و برگزاری انتخابات زودهنگام شده‌اند. افزون بر این، معترضان خواستار توافق برای آزادی اسرای صهیونیست شده‌اند.

وال استریت ژورنال به تازگی گزارش داده که مذاکرات برای تبادل اسرای صهیونیست و اسرای فلسطینی مجددا متوقف شده است و هیچ چشم‌اندازی برای از سرگیری آن در آینده نزدیک وجود ندارد. این امر در حالی رخ می‌دهد که نتانیاهو تحت فشار داخلی برای آزادی اسرا قرار دارد. 

در ماه نوامبر، بیش از ۱۰۰ اسیر صهیونیست در توافق آتش‌بس مبادله شدند. رژیم صهیونیستی می‌گوید بیش از ۱۳۰ اسیر باقی مانده است و ممکن است یک چهارم آنان کشته شده باشند.

حماس پیش از این اعلام کرده بود که اسرادر غزه هستند و بنابراین در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی ممکن است کشته شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • تظاهرات اسپانیایی‌ها علیه گردشگری انبوه
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در سراسر سرزمین‌های اشغالی