Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-08@23:27:21 GMT

مردم تلفات غیرمتعارف پرندگان را گزارش کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۶۹۵۷۷

مردم تلفات غیرمتعارف پرندگان را گزارش کنند


دامپزشکی تهران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به اینکه تلفات انفرادی پرندگان امری طبیعی است، ازمردم خواست: هرگونه تلفات غیرمتعارف (بیش از ۵ قطعه) در جمعیت پرندگان وحشی و یا آزاد پرواز را گزارش کنند.

به گزارش امتداد نیوز، اداره کل دامپزشکی استان تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو اطلاعیه های قبلی و با توجه به انتشار اخباری مبنی بر شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بین جمعیت پرندگان وحشی بعضی از زیستگاه‌های حیات وحش، تنها بودن دامپزشکی در مبارزه و پیشگیری از شیوع بیماری و  ایجاد نگرانی احتمالی دربین شهروندان به اطلاع می رساند: براساس اطلاعات به دست آمده، تاکنون شواهدی از وجود ویروس آنفلوآنزای قابل انتقال به انسان در استان مشاهده نشده ونتایج مراقبت ها و پایش های مستمر این اداره کل درجمعیت طیور روستایی و صنعتی نیز موید این نظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا تقاضا می شود ضمن پیگیری  اطلاعات مربوطه از منابع مطمئن و مرتبط از جمله اداره کل دامپزشکی و ادارات دامپزشکی شهرستان های استان تهران و با لحاظ تدابیر بهداشتی در مواجهه با پرندگان وحشی بویژه عدم تماس با پرندگان زنده و تلف شده؛ درصورت مشاهده هرگونه تلفات غیر متعارف (بیش از ۵ قطعه) در جمعیت پرندگان وحشی و یا آزاد پرواز (که  به صورت مجتمع دریک مکان و دریک زمان اتفاق تلف شده باشند) این اداره کل را مطلع کنید.

 در این اطلاعیه آمده است: مشاهده تلفات به صورت انفرادی یک امر طبیعی و قابل انتظار بوده و جای نگرانی نیست؛ ضمن اینکه به منظور رعایت ملاحظات بهداشتی با استفاده از دستکش و قراردادن در داخل پلاستیک نسبت به رفع بهداشتی آن اقدام کنید.

true برچسب ها : آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اداره کل دامپزشکی استان تهران دامپزشکی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای محصولات کشاورزی کاشته شده با آب‌های غیرمتعارف در شیراز

ایسنا/فارس معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز از تداوم روند شناسایی و امحای محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف کاشته شده‌اند، خبر داد و گفت: ۶۰ هکتار مزرعه گندم در تنگ قره‌پیری که با آب‌های نامتعارف حاصل از فاضلاب صدرا آبیاری می‌شد، امحا شد.

روح‌الله خوشبخت امروز، ۱۹ اردیبهشت در حاشیه بازدید از روند امحا مزارع آلوده شیراز از تداوم روند شناسایی و امحای محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف کاشته شده‌اند، خبر داد و افزود: روند برخورد با کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیر متعارف و فاضلاب‌های شهری با همکاری گشت همپوشان، شهرداری شیراز، جهاد کشاورزی، علوم پزشکی و سازمان محیط زیست و ... بیش از ۶۰ هکتار از این اراضی در منطقه تنگ قره پیری امحا شد.

وی اظهار کرد: این زمین‌های کشاورزی با آب‌های نامتعارف حاصل از فاضلاب شهر صدرا آبیاری می‌شد و اقدام مذکور برای پیشگیری از رسیدن این محصولات به سفره غذایی مردم انجام شد.

معاون شهردار شیراز با استناد به آنچه سازمان غذا و دارو در خصوص تأثیر استفاده از آب‌های نامتعارف مصرفی در کاشت گیاهان بر سلامت انسان، بیان کرد: آب نامتعارف مورد استفاده در این موارد، حاوی فلزات سنگین و آلودگی­‌های بیولوژیک و شیمیایی خطرناک است و ماندگاری سموم در سبزیجاتی که ریشه غده­ای دارند، زمینه­‌ساز بروز بسیاری از بیماری­‌ها و سرطان­‌ها خواهد شد.

خوشبخت گفت: مشکلات بهداشتی آبیاری با آب‌های نامتعارف می تواند سلامت انسان ها را به خطر انداخته و تبعات نامطلوبی را برای بهداشت عمومی به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اقدام به امحای این اراضی و محصولات بر اساس تصویب ستاد مدیریت بحران استان و تاکید و بیان کرد: حساسیت ویژه استاندار، دستگاه قضایی، شهردار شیراز، کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی و سایر نهادهای مربوطه در حال انجام است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه تولید این محصولات و ورود آنها به سفره‌های مردم سلامت جامعه را با خطرات جدی مواجه می‌کند، افزود: اداره‌کل پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری شیراز با همراهی سایر نهادهای ذکر شده در تلاش است اجازه ندهد این محصولات به مرحله برداشت و عرضه در بازار برسند.

خوشبخت یادآور شد: هفته گذشته نیز ۳۱۰ هکتار از محصولات کاشته شده در اراضی منطقه ۷ شهرداری شیراز با همکاری نهادهای یاد شده امحا شد.

معاون شهردار شیراز همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده کشت هر نوع محصول کشاورزی با فاضلاب یا آب‌های غیر بهداشتی دیگر، این موارد را گزارش داده و با نهادهای مربوطه برای مقابله با این موضوع همکاری کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • تلفات سیل در برزیل به ۹۵ نفر رسید
  • افزایش تلفات سیل در برزیل؛ ساکنان با کمبود آب مواجه هستند
  • امحای محصولات کشاورزی کاشته شده با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • مشارکت بسیج در واکسیانسیون دام
  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • هیچ مدیری به دلیل تخلفات انتخاباتی برکنار نشد
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند