Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@16:00:40 GMT

بررسی سلامتی با یک نمایشگر پوستی ارتجاعی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۶۹۶۶۷

بررسی سلامتی با یک نمایشگر پوستی ارتجاعی

پژوهشگران ژاپنی موفق شدند یک صفحه ارتجاعی ابداع کنند که روی پوست قرار می‌گیرد و سلامتی فرد را می‌سنجد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، یک نمایشگر ارتجاعی فوق‌العاده باریک که به آرامی روی پوست قرار می‌گیرد، می‌تواند حرکت موج شکل نوار قلب ثبت شده به وسیله یک حسگر الکترودی تنفسی پوستی را نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیستم حسگر بیوپزشکی یکپارچه که با یک ماژول ارتباطی بی‌سیم ترکیب شده و «الکترونیک پوست» نامیده می‌شود، می‌تواند داده‌های بیومتریک (زیست‌سنجشی) را به فضای ابری منتقل کند.

این پژوهش توسط یک گروه علمی و صنعتی ژاپنی به سرپرستی پروفسور تاکائو سومیا در دانشگاه توکیو صورت گرفت.

به خاطر پیشرفت‌های صورت گرفته در فناوری نیم‌رسانا، اکنون ابزار پوشیدنی می‌توانند با سنجش نشانه‌های حیاتی یا گرفتن نوار قلب و سپس، انتقال بی‌سیم داده‌ها به یک گوشی هوشمند، سلامتی را بررسی کنند. شکل‌های موج نوار قلب را می‌توان روی یک نمایشگر نشان داد یا به فضای ابری یا دستگاه حافظه‌ای که اطلاعات در آن ذخیره می‌شوند، فرستاد.

سیستم "الکترونیک پوست" که به تازگی توسعه یافته است، با افزایش دسترسی اطلاعات برای افراد مسن یا ناتوان که اجرا و دستیابی به داده‌های ابزار یا رابط‌ها برایشان دشوار است، پا را یک گام فراتر گذاشته است. این سیستم از راه بررسی مداوم و غیرتهاجمی سلامتی و مراقبت از خود در منزل، امیدی برای کاهش فشار روی سیستم‌های مراقبت سلامت خانه در جوامع سالخورده است.

این سیستم یکپارچه جدید، یک صفحه انعطاف‌پذیر و دارای قابلیت تغییر شکل را با یک حسگر سبک‌وزن متشکل از یک الکترود نانوشبکه قابل تنفس و یک ماژول ارتباطی بی‌سیم، ترکیب می‌کند.

داده‌های پزشکی سنجیده شده با حسگر مانند نوار قلب را می‌توان یا برای دیدن به شکل بی‌سیم به یک گوشی هوشمند و یا برای ذخیره به فضای ابری فرستاد. این صفحه در آخرین پژوهش، شکل موج نوار قلب در حال حرکت را که در حافظه ذخیره شده بود، نشان داد.

سومیا می‌گوید: این صفحه نمایش پوست، گرافیک‌های ساده‌ای را با حرکت نشان می‌دهد و از آنجا که از مواد باریک و نرم ساخته شده، می‌تواند به راحتی تغییر شکل دهد. قابلیت کشش این صفحه به اندازه 45 درصد از طول اصلی آن است.

این صفحه نسبت به صفحه‌های پوشیدنی پیشین، برای پوشش و کشش، مقاوم‌تر است و ساختار جدیدی دارد که فشار ناشی از کشش را در اتصال مواد سختی مانند لامپ‌های میکرو LED و مواد نرمی مانند سیم‌کشی دارای قابلیت ارتجاع به حداقل می‌رساند که دلیل اصلی آسیب در مدل‌های دیگر است.

منبع: ایسنا

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم)

دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران با تاکید بر اینکه ته دیگ یک خوراکی پر کالری محسوب می شود و مصرف بی رویه آن منجر به اضافه وزن می شود، می گوید: از طرف دیگر قندها و پروتئین ها طی فرآیند برشته شدن، مواد سمی را تولید می کنند که می توانند عوارض متعددی از جمله تاثیر بر سیستم باروری یا حتی سرطانزایی داشته باشند.

به‌همین خاطر مصرف ته دیگ های بسیار برشته شده و حتی سوخته می تواند سرطان زا باشد. پس افرادی که رژیم لاغری دارند از مصرف ته دیگ خودداری کنند و سایر افراد هم از ته دیگ های طلایی رنگ که خیلی برشته نشده اند استفاده کنند.


منبع:خبرآنلاین

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فواید روزه از نظر هوش مصنوعی (فیلم) ۳۴ مورد از خواص نارگیل برای سلامت بدن (فیلم) عوامل ایجاد التهاب در بدن (فیلم)

دیگر خبرها

  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم)
  • بهترین مدل خوابیدن برای حفظ سلامتی بدن
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها