Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،، علی صدرنیا در حاشیه نشست خبری یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر ایران درباره چگونگی استفاده گردشگران خارجی از ایرلاین های داخلی کشور اظهار داشت: متاسفانه گردشگران خارجی به دلیل قدیمی بودن ایرلاین‌های ایران علاقه زیادی به استفاده از هواپیماهای داخلی ندارند.

 

5 معضل گردشگری ایران از نگاه خارجی‌ها

وی با اشاره به مشکلات همیشگی و دائمی کمبود سرویس بهداشتی در جاده‌های کشور عنوان کرد: هنوز رستورانهای بین المللی مناسبی نداریم، هتل‌های 5 ستاره ما نیز استاندارد واقعی جهانی را ندارند و در مجموع سرویس‌دهی و خدمات به مسافر خارجی پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهمان‌ نوازیم ولی کمتر لبخند می‌زنیم

صدرنیا به مشکلات عدم تسلط به زبان خارجی در رستورانها و هتل ها نیز گریزی زد و گفت: با وجود مهمانوازی بسیار خوب ایرانیها، ولی در رفتار با گردشگران هنور تعادل رفتاری مناسب وجود ندارد مثلا خیلی کمتر یک خارجی در ایران با لبخند اطرافیان مواجه می‌شود و از آن طرف هم در برخی مواقع این تعادل رفتاری از سوی دیگر تند و زیاد می‌شود.

 

رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به اینکه براساس آمارها در سال جاری کمی با ریزش گردشگر مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: مسلما برخورد کشورهای دنیا در ایجاد محدودیت سفر اتباع خود به ایران، هزینه بیمه سفر افراد را بالا می برد و از طرفی قوانین محدودیت آمریکا توسط ترامپ نیز می توان از دلایل این ریزش گردشگر به ایران نام برد.

 

گردشگری سیاه ایران پُرجاذبه‌تر شود

همچنین گریگور قضاریان  عضو- هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به اینکه باید به جز جاذبه‌های میراثی و فرهنگی کشورمان باید جاذبه‌های جنگ و گردشگری سیاه نیز در ایران رشد بیشتری کند، اظهار داشت: موزه های جنگ یکی از مهمترین محل های این گردشگری است که یکی از برنامه های یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران با محوریت موزه دفاع مقدس خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه راهنمایان گردشگری کمتر در منازل خود هستند، به محورهای گردشگری سلامت در یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران پزرداخت و گفت: وقتی درباره توریسم یک مملکت صحبت می‌کنیم درباره ورود گردشگر خارجی متمرکز هستیم و آموزش‌ها بیشتر برای راهنمایان گردشگری است که روی تورهای ورودی کار می‌کنند.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی

دیوان محاسبات کشور، مستند به مفاد ماده ۴ قانون نظام رتبه بندی معلمان و تبصره ۱ ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون مذکور و اصلاحیه آن، آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی را مشمول امتیازات قانون نظام رتبه بندی معلمان اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ویدیو/ شاهکار پارسی در اومااویا؛ از بزرگترین پروژه خارجی ایران چه می‌دانیم؟
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • نشست معرفی گزینه‌های احتمالی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند
  • معرفی گزینه‌های احتمالی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال در جلسه کمیته فنی
  • تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا