Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش از یک مصوبه خوب برای وزارت آموزش و پرورش خبر داد و اظهار داشت: در بند «و» تبصره 5 جزو الحاقی یک، به دولت اجازه داده شده که بدهی‌های نهادهای عمومی غیردولتی، بانک‌ها، شرکت‌های دولتی تابعه و وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و شرکت ملی نفت ایران 500 هزار میلیارد ریال با اولویت مطالبات حسابرسی‌شده و قطعی سازمان تأمین اجتماعی تهاتر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی توضیح داد: در کمیسیون تلفیق مجلس مصوبه‌ای آمده است که براساس آن نهادها می‌توانند در سال 97، 50 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به این شرکت‌ها را تهاتر کنند، به عنوان مثال؛ اگر پیمانکاری از وزارت نیرو 30 میلیارد تومان بستانکار است و این پیمانکار به بانک بدهکار است، این 30 میلیارد تومان برای بدهی بیمانکار به بانک و بدهی وزارت نیرو به پیمانکار صفر شود. 

حاجی بابایی اضافه کرد: در این مصوبه، وزارت آموزش و پرورش نبود که بنده پیشنهاد دادم تا وزارت آموزش و پرورش به این مصوبه اضافه شود و خوشبختانه با دوسوم آرا به تصویب رسید و در نتیجه نوسازی مدارس در سال آینده می‌تواند همه بدهکاری‌هایی که به پیمانکاران دارد، از محل تهاتر، صفر کند. 

وی با بیان اینکه تاکنون مصوبه‌ای با این قدرت و با این اعتبار در اختیار آموزش و پرورش قرار نگرفته است، تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش می‌تواند بین یک‌هزار تا چند هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خود را از طریق این مصوبه تهاتر کند و پیمانکاران با صفر شدن بدهی‌هایشان، پروژه‌های جدید مدرسه‌سازی را آغاز کنند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران

به گزارش جام جم و به نقل از شبکه رادیویی ایران، در پی طرح «هفته های ایرانی» رادیو ایران و این هفته سفر به استان «بوشهر» علی موحدی در گفت و گو با برنامه «سلام صبح بخیر» به تشریح بخشی از فعالیت های  آموزش و پروش استان «بوشهر» پرداخت.

وی گفت: استان بوشهر با اسکان بیش از ۲۳۶ هزار نفر از جامعه بزرگ فرهنگی رتبه چهارم کشور در حوزه گردشگری فرهنگیان را کسب کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: هزار و ۱۲۸ نفر از مرحله مدرسه‌ای به شهرستانی راه یافته‌اند که در شهرستان‌ها و مناطق از طریق سامانه در نظر گرفته شده ارزیابی شده و رتبه‌های برتر به استان اعلام می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش فرهنگیان در عرصه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، خدمات‌رسانی و دیگر عرصه‌ها خاطرنشان کرد: در تشکیل کارگروه پایش بررسی عملکرد، ضمن شناخت و حل موضوعات، نقاط قوت و ضعیف و حرکت جهادی برای بهره‌گیری از ظرفیت حداکثری و ارتقای کیفیت برای خدمات بهتر به دانش‌آموزان بررسی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۴۰۰ مدرسه شامل سه هزار ۵۰۰ کلاس برای ارائه خدمات اسکان مهمانان نوروزی آماده‌سازی شد گفت: استان بوشهر با اسکان بیش از ۲۳۶ هزار نفر از جامعه بزرگ فرهنگی رتبه چهارم کشور در حوزه گردشگری فرهنگیان را کسب کرد.

گفتنی است برنامه صبح گاهی «سلام صبح بخیر» شنبه تا پنج شنبه ساعت

دیگر خبرها

  • عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران
  • امکان افشای سئوالات آزمون های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • امکان افشای سئوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها
  • آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر
  • دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در رویداد ملی الف‌تا
  • ‌دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در دومین رویداد ملی الف‌تا