Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آریو موحدی در ارتباط با راهکار‌های تغذیه‌ای پیشگیری از آنفلوآنزا اظهار داشت: برای این مسأله باید تلاش کنیم که سیستم ایمنی بدن افراد تقویت شود که منابع غذایی حاوی روی در این زمینه بسیار تأثیرگذار است. انواع مواد پروتئینی گیاهی و حیوانی حاوی روی بوده و مصرف آن برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مواد پروتئینی گیاهی مانند عدس‌پلو و حیوانی همچون تخم‌مرغ است و نان و پنیر مخلوطی از پروتئینی حیوانی و گیاهی به شمار می‌رود که در دسترس همه افراد بوده و مصرف آ‌ن برای پیشگیری از آنفلوآنزا مؤثر است.

بیشتر بخوانید : هشدار: آنفلوآنزای گوارشی در راه است!

این دکترای تغذیه بالینی با اشاره به اینکه مکمل سولفات روی سیستم ایمنی را تقویت می‌کند بیان داشت: مصرف سیاه‌دانه و عسل نیز همین اقدام را انجام داده و می‌توان آن را به صورت شربت و یا مخلوط با شیر استفاده کرد.

موحدی گفت: مصرف قارچ، پیاز و سیر نیز سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و استفاده از شلغم نیز در طب سنتی بسیار توصیه شده و افراد در کنار این مسأله مصرف میوه و سبزیجات فصل را نباید از خود دریغ کنند.

وی گفت: مکمل اسپرولینا که نوعی جلبک دریایی بوده در جهت پیشگیری از آنفلوآنزا مؤثر است البته این مکمل و سایر موارد در زنان باردار باید حتماً تحت‌نظر پزشک باشد.

این دکترای تغذیه بالینی با اشاره به اینکه جذب مواد غذایی در سالمندان کمتر از جوانان است، گفت: برای سالمندان مصرف روزانه یک مولتی‌ویتامین توصیه می‌شود و سیستم ایمنی آن‌ها را تقویت می‌کند.

آنفلوآنزا نوعی بیماری واگیردار است که توسط نوعی ویروس ایجاد می‌شود. این نوع ویروس‌ها در پرندگان و پستانداران اثر می‌گذارند و باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی، سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی‌حالی شدید و حتی مرگ می‌شود.

منبع:  فارس 

انتهای پیام/

چه بخوریم تا آنفلوآنزا نگیریم؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!

رژیم غذایی شما قطعاً در سلامتی شما نقش دارد، از جمله سیستم ایمنی که بر شدت شوره سر مؤثر است.

اسید‌های چرب امگا ۳:

به گزارش جام جم، این چربی‌های سالم که در ماهی‌هایی مثل سالمون و ماکرل، بذر کتان و گردو وجود دارند به دلیل خواص ضدالتهابی معروف‌اند و می‌توانند به کنترل علائم شوره سر کمک کنند.

ویتامین B ۶ و B ۱۲:

گوشت کم‌چرب، تخم‌مرغ و غلات غنی شده می‌توانند این ویتامین‌های مهم را برای بدنتان تأمین کرده و به پیشگیری از شوره سر کمک کنند.

زینک (روی) و سلنیوم:

این دو ماده مغذی در غلات سبوس‌دار، بعضی از غذا‌های دریایی و مغز‌ها وجود دارند. دو ماده معدنی زینک و سلنیوم می‌توانند پوسته و التهاب را کاهش دهند.

پروبیوتیک‌ها:

غذا‌هایی مانند ماست، کفیر و دیگر غذا‌های تخمیری می‌توانند سلامت روده‌ها و سیستم ایمنی را قوی‌تر کرده و در نتیجه به کنترل شوره سر کمک کنند.

دیگر خبرها

  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی