Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-ترکیه بزرگترین پایگاه نظامی خارجی خود را در پایتخت سومالی بنا می‌کند، این پایگاه حضور نظامی آنکارا در شاخ آفریقا را تقویت خواهد کرد.گفته شده هزینه احداث این پایگاه ۵۰ میلیون دلار بوده و قرار است ۱۰ هزار سرباز سومالیایی در آن آموزش ببینند این پایگاه ظرفیت آموزش ۱۵۰۰ سرباز در یک زمان را دارد.

خلوصی آکار، رئیس ستاد مشترک ارتش نرگیه گفت: این بزرگترین پایگاه آموزشی در نوع خود خارج از ترکیه است دولت ترکیه و ارتش آن تمامی حمایت‌های لازم را از برادران خود در سومالی به عمل خواهند آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این پایگاه در مساحتی حدود چهار کیلومتر مربع و طی دو سال احداث خواهد شد.

عبدالرحمن عمر عثمان، شهردار موگادیشو با اعلام خبر اعطای زمینی برای ارتش ملی سومالی اعلام کرد که در این منطقه یک پایگاه آموزشی نظامی با تمام تجهیزات لازم به زودی برای ارتش ملی سومالی ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: من این زمین را به عنوان اموال عمومی در نظر گرفته‌ام که می‌توان آن را برای آموزش ارتش مورد استفاده قرار داد. این برنامه مهم بخشی از بازسازی و ایجاد امنیت در منطقه است.

وی با اشاره به ساخت یک پایگاه آموزشی نظامی مدرن برای ارتش سومالی توسط ترکیه گفت: ترکیه توانست قلب‌ها و ذهن مردم سومالی را به دست آورد.

در همین راستا شهردار موگادیشو توافقی انجام داده است که دولت ترکیه در این منطقه یک پایگاه آموزشی نظامی می‌سازد.

ژنرال محمد یاسین، فرمانده کمپ آموزشی ترکیه نیز با اشاره به روابط خوب دو کشور اعلام کرد: این کشور نقش مهمی در بازسازی سومالی بازی می‌کند.

پیشتر وزیر خارجه سومالی گمانه‌زنی‌های اریتره مبنی بر همکاری کشورش با ترکیه در ساخت پایگاه‌های نظامی در دریای سرخ را رد کرده بود.

 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟

"فاتح اربکان" فرزند نجم الدین اربکان نخست وزیر اسلامگرای فقید ترکیه و رهبر حزب "دوباره رفاه" ترکیه، روز چهارشنبه (دیروز) در سخنانی از سیاست دولت اردوغان در زمینه عدم قطع روابط اقتصادی با اسرائیل انتقاد کرده و گفت: همکاری نوادگان امپراتوری عثمانی با اسرائیل زیبنده این کشور اسلامی نیست.

به گزارش عصرایران، فاتح اربکان روز چهارشنبه در سخنانی، از اینکه به رغم گذشت نزدیک به 7 ماه از آغاز جنگ غزه، دولت ترکیه همچنان به بهانه بخش خصوصی و توافق نامه تجارت آزاد، مبادلات اقتصادی خود را با رژیم اسرائیل ادامه می دهد، به شدت انتقاد کرد.

او همچنین با اشاره به حمله تلافی جویانه اخیر ایران به اسرائیل گفت: حمله موشکی ایران به اسرائیل با 120 موشک بالستیک و 30 کروز انجام گرفت که بیش از 90 درصد آنها را سیستم دفاعی اسرائیل مورد هدف قرار داد و این هدف‌گیری‌ها در سایه رادارهای پایگاه کورجیک در ترکیه انجام شد."

او افزود: "به لطف پایگاه کورجیک بود که این موشک ها زود شناسایی شدند و اقدامات احتیاطی انجام شد. آیا این سیاست برای ما مناسب است؟ این پایگاه که کاملا برای محافظت از رژیم صهیونیستی در برابر حملات احتمالی ایران ایجاد شده است، باید بسته شود."

این شخصیت سیاسی ترکیه در ادامه گفت:" در نتیجه اظهارات ما، نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه بیانیه ای صادر کرده و گفته که "اطلاعات به دست آمده توسط پایگاه راداری کورجیک با کشورهای ناتو به اشتراک گذاشته می شود، نه با اسرائیل." در میان کشورهای ناتو، آمریکا و انگلیس نیز وجود دارند. بنابراین دادن اطلاعات به این کشورها یعنی دادن آن به اسرائیل. چه کسی می تواند تضمین کند که ایالات متحده این داده ها را نمی گیرد و با اسرائیل به اشتراک نمی گذارد؟"

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدار سفیر ایران با رئیس بنیاد اربکان

دیگر خبرها

  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟