Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین همایش ملی "تمدن نوین اسلامی با محوریت احیای تمدن نوین اسلامی" به‌ عنوان هدف غایی انقلاب اسلامی در دانشگاه شاهد برگزار می‌شود. ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ استانها تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، کامیار ثقفی امروز در نشست خبری سومین همایش ملی تمدن نوین اسلامی که در سالن شورای دفتر ریاست دانشگاه شاهد برگزار شد با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه شاهد احیای تمدن نوین اسلامی به‌ عنوان هدف غایی انقلاب اسلامی است اظهار داشت: پیرو فرامین مقام معظم رهبری درباره تمدن نوین اسلامی، از سه سال پیش تاکنون دبیرخانه دائمی همایش تمدن نوین اسلامی در دانشگاه شاهد راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به محورهای اصلی همایش بیان کرد: در طول این سه دوره، سه محور اصلی چیستی، چرایی، چگونگی مورد توجه بوده است و تعریف، توصیف و تبیین این موضوع، محور تحقیقات بوده است و در عین حال هر سال موضوعات تدقیق شده و بسط یافته است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش تمدن نوین اسلامیدرباره ضرورت برگزاری این همایش در دانشگاه‌ها افزود: موضوع تمدن نوین اسلامی به عنوان هدف غایی انقلاب اسلامی نخستین بار به شکل یک نظریه از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد و همه ساله نیز وجوه و ابعاد مختلفی از موضوع از سوی ایشان به صاحب‌نظران عرضه می شود، ولی با کمال تأسف شاهد کم کاری از سوی مراکز علمی و تحقیقاتی هستیم. 

ثقفی با اشاره به شاخص‌های نسل محقق کننده تمدن نوین اسلامی تصریح کرد: نسل جوان ما تا زمان تحقق تمدن نوین اسلامی باید برخوردار از شهامت، شجاعت، سواد، تدین، ابتکار، پیشگامی، خودباوری، غیرت، داشتن انگیزه برای حرکت و داشتن توان جسمی و فکری باشند.

حساسیت جبهه استکبار برآمده از موفقیت‌های نظام اسلامی است

وی در ادامه با اشاره به تقابل دشمنان با انقلاب اسلامی عنوان کرد: موفقیت های نظام اسلامی در جهت پیشبرد اهداف انقلاب به گونه‌ای بوده که حساسیت جبهه استکبار را برانگیخته است.

رئیس دانشگاه شاهد اظهار داشت: دشمن نخست با روش‌های مرسوم به مقابله با حرکت‌های انقلابی در دنیا پرداخت، اما پس از ناکامی‌های پی در پی، برنامه‌ها و اقدامات خود را به اهداف انقلاب معطوف کرده و  برای تک تک جنبه‌ها و شئون مختلف کشور اعم از سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غیره برنامه دارد و هدفش را نیز جوانان قرار داده است.

هیچ چیزی جلودار حرکت پرشتاب انقلاب نیست

ثقفی با بیان اینکه اگر جوانان به خصوصیات ذکر شده مجهز شوند هیچ چیز جلودار حرکت پرشتاب انقلاب نیست گفت: مناسب‌ترین بستر برای ارائه الگو به منظور تربیت نیروی جوان تراز انقلاب اسلامی محیط‌های علمی و تحقیقاتی است، و از این رو دانشگاه شاهد امسال نیز همچون سال‌های گذشته اقدام به برگزاری همایش‌ علمی در قالب در قالب کرسی‌های آزاداندیشی، نقد و مناظره می‌کند.

وی با اشاره به لزوم همگرایی نهادها و دستگاه‌های تصمیم‌گیر در برنامه‌ریزی و تبیین دقیق هدف غایی انقلاب بیان کرد: متأسفانه مشکل اینجاست که تطبیق برنامه‌ها با اهداف غایی انقلاب اسلامی مشخص نیست و لازم است تا با همگرایی بیشتر بتوان عقب‌ماندگی‌ها را جبران و جامعه الگوی مد نظر اسلام که هدفش فراهم آوردن زندگی گوارا برای مردم است را پی‌ریزی کنیم.

اصل موضوع تمدن نوین اسلامی مناقشه‌پذیر نیست

در ادامه این نشست فرزاد جهان‌بین دبیر علمی همایش تمدن نوین اسلامی با بیان اینکه برخی قصد دارند اصل موضوع تمدن نوین اسلامی را مورد مناقشه قرار دهند تصریح کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری تمدن نوین اسلامی به معنای کشورگشایی نیست، بلکه به معنای تأثیر پذیرفتن فکری ملت‌ها از اسلام است، اما برخی با قرائت‌های ضعیف یا ظنیات خود قصد دارند اصل موضوع را مورد مناقشه قرار دهند.

وی با اشاره به هفته علمی تمدن نوین اسلامی تأکید کرد: امسال این هفته با محوریت نقد و مناظره برگزار می‌شود و بناست افراد مختلف دیدگاه‌های خود را در معرض نقد و ارزیابی قرار دهند و پایان هفته علمی تمدن نوین اسلامی نیز همایش تمدن نوین اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین رویداد علمی کشور در زمینه تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود.

236 چکیده مقاله به دبیرخانه ارسال شده است

دبیر علمی همایش با اشاره به مشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان در این همایش گفت: با ارزیابی مقالات ارسال شده می‌توان به این نتیجه رسید که استقبال اعضای هیأت علمی از همایش امسال نسبت به سال‌های گذشته به مراتب بیشتر شده است.

جهان‌بین همچنین درباره تعداد مقالات ارسال شده نیز تصریح کرد:‌ 236 چکیده مقاله تاکنون به دبیرخانه ارسال شده است که از این تعداد 15 چکیده رد و 221 چکیده مقاله تأیید شده است و اکنون نیز ارزیابی مقالات در دست داوری است و در چند روز آینده نتایج آن اعلام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همایش تمدن نوین اسلامی روز چهارشنبه 9 اسفندماه از ساعت 15 تا 17 در سالن همایش‌های امام خمینی(ره) دانشگاه شاهد افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ح

R7840/P1357/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا ولیلو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در جلسه‌ای با حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه از برگزاری نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو خبر داد و اظهار کرد:  این همایش در ۱۵ محور با موضوعات حجاب و عفاف با همکاری دفتر امام جمعه ماکو و معاونت فرهنگی منطقه آزاد ماکو در ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود:‌ مجری و دبیر علمی برگزاری این همایش بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو بوده و مقالات ارسالی به همایش در Civilica و ISC نمایه می‌شوند. سخنران اصلی این همایش حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه خواهد بود و همچنین بیش از ۲۵۰ مهمان داخلی و خارجی نیز در همایش شرکت می‌کنند.

نقش مؤثر دانشگاه‌ها در مسئله دانش‌بنیان

امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار مسائلی را از دانشگاه‌ها و دانشجویان مطالبه کردند و همین امر موجب سنگین‌تر شدن مسئولیت دانشگاهیان در سال جدید شده است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان در برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، به نقش ویژه دانشگاه‌ها در حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری اشاره و خواستار فعال شدن دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال به‌عنوان جهش تولید با مشارکت مردم تأکید کرد.

وی با بیان نقش مؤثر دانشگاه‌ها در مسئله دانش‌بنیان عنوان کرد: جهش تولید به غیر از راه‌های علمی محقق نمی‌شود و ضروری است دانشگاه‌ها در طول سال در همه برنامه‌ها و جلسات خود، مسئله تحقق شعار سال را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود