Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@06:58:57 GMT

راهکارهای طلایی برای سفید کردن دندان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۷۲۳۶۶

راهکارهای طلایی برای سفید کردن دندان‌ها

خبرگزاری میزان- مسواک زدن دندان ها با پوره توت فرنگی شاید عجیب به نظر برسد، اما یک گزینه طبیعی خوب برای سفید کردن دندان ها در خانه است. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  یکی از رایج‌ترین اقداماتی که مردم قصد دارند درباره تغییر شرایط لبخند خود انجام دهند، سفید کردن دندان هاست.

دندان‌ها به عنوان مروارید‌های دهان شناخته می‌شوند و زیبایی و سلامت آن‌ها می‌تواند تاثیر قابل توجهی در زیبایی ظاهری انسان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما برای سفید کردن دندان می‌توانید از روش‌هایی طبیعی با موادی که دسترسی به آن‌ها آسان است نیز استفاده کنید.

پوره توت فرنگی

مسواک زدن دندان‌ها با پوره توت فرنگی شاید عجیب به نظر برسد، اما یک گزینه طبیعی خوب برای سفید کردن دندان‌ها در خانه است. محتوای اسیدی این میوه به عنوان یک عامل سفید کننده ملایم عمل می‌کند. یک یا دو عدد توت فرنگی را له کنید، مسواک خود را درون آن فرو برده و دندان‌ها را به طور عادی مسواک بزنید. پس از پایان کار، اندکی بی کربنات سودا در دهان خود غرغره کنید تا اسیدیته دهان کاهش یابد و به محافظت از دندان‌ها در برابر هر آسیبی کمک کند.

روغن نارگیل

همانند زمانی که از دهانشویه استفاده می‌کنید، شما می‌توانید مقداری روغن نارگیل را برای چند دقیقه در دهان خود بچرخانید. روغن نارگیل به عنوان یک سفیدکننده دندان طبیعی شناخته می‌شود و مطالعه‌ای جدید به فواید آن برای سلامت دهان و دندان اشاره داشته است. چرخاندن روغن نارگیل در دهان به کاهش تشکیل پلاک روی دندان‌ها و همچنین خطر بیماری لثه کمک می‌کند.

خمیر جوش شیرین و آبلیمو

آیا لیمو به واقع دندان‌ها را سفید می‌کند؟ پاسخ کوتاه به این پرسش مثبت است. لیمو سرشار از اسید سیتریک است که به عنوان یک سفید کننده طبیعی برای دندان‌ها عمل می‌کند. ترکیب یک قاشق چایخوری آبلیمو با مقداری جوش شیرین برای تهیه یک خمیر روشی موثر و امن برای سفید کردن دندان‌ها در خانه محسوب می‌شود. جوش شیرین یک ساینده ملایم است که به پاکسازی لکه‌های سطحی کمک می‌کند و همچنین ماده‌ای بسیاری قلیایی است که به خنثی کردن اسیدیته طبیعی آبلیمو کمک می‌کند.

ذغال چوب فعال

اگر در پی یک سفیدکننده دندان طبیعی هستید که کار خود را سریع انجام دهد، ذغال چوب فعال یک گزینه کارآمد است. ذغال چوب فعال به واسطه پردازش دغال چوب با اکسیژن و کلرید کلسیم تهیه می‌شود و به واسطه ویژگی‌های جاذب خود به عنوان یک عامل موثر سفیدکننده دندان شناخته می‌شود. ذغال چوب فعال در زمینه جذب تانن ها، ترکیباتی که در نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و چای یافت می‌شوند و دندان‌ها را لکه دار می‌کنند، موثر عمل می‌کند.

پوست پرتقال

مالش دادن بخش داخلی پوست پرتقال به دندان‌ها به عنوان روشی امن و طبیعی برای سفید کردن دندان‌ها در خانه شناخته می‌شود. بخش سفید پوست پرتقال حاوی لیمونن، ماده‌ای حاوی پاک کننده‌های حلال طبیعی، است و در بسیاری از محصولات سفیدکننده دندان تجاری نیز استفاده می‌شود. بر خلاف گوشت میوه پرتقال، پوست آن اسیدی نیست و بدون نگرانی از خطر اسیدیته میوه که ممکن است به مینای دندان آسیب وارد کند، می‌توان از آن استفاده کرد.

برگ ریحان و روغن خردل

قداری برگ ریحان خشک شده را بکوبید تا به شکل پودر درآید و آن را با روغن خردل ترکیب کنید تا یک محصول طبیعی و موثر برای سفید کردن دندان‌ها در خانه شکل بگیرد. همچنین، شما می‌توانید برگ‌های تازه ریحان را به شکل یک خمیر درآورده و دندان‌های خود را با آن مسواک بزنید. ریحان به محافظت از لثه‌ها کمک می‌کند، در شرایطی که روغن خردل دارای ویژگی‌های ضد باکتری، ضد قارچ، و ضد التهاب است که به بهبود سلامت دهان و دندان کمک می‌کند.

سرکه سیب

سرکه سیب دارای فواید سلامت مختلفی است، اما بسیاری آگاه نیستند که این ماده می‌تواند به عنوان یک سفیدکننده دندان طبیعی نیز استفاده شود. مسواک زدن دندان‌ها با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب به از بین بردن لکه‌ها کمک می‌کند و غرغره کردن آن در بهبود بوی دهان و کشتن باکتری‌های اطراف لثه‌ها نقش دارد.

نمک دریایی و جوش شیرین

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم به عنوان یک سفیدکننده دندان طبیعی شناخته شده است، زیرا از ویژگی‌های قلیایی سود می‌برد و همچنین به عنوان یک ساینده ملایم به پاکسازی لکه‌های روی دندان کمک می‌کند. افزودن نمک دریایی به جوش شیرین یک لایه بردار دندان ضد باکتری را شکل می‌دهد که اسید‌های موجود در دهان را خنثی کرده و همچنین به از بین بردن باکتری‌ها کمک می‌کند.

پودر زردچوبه

زردچوبه به عنوان یک سفیدکننده دندان طبیعی استفاده می‌شود، زیرا دارای خواص ضد میکروب، ضد التهاب و حاوی آنتی اکسیدان‌ها است که آن را به گزینه‌ای کارآمد برای درمان مشکلات دهان و دندان مانند بیماری لثه تبدیل می‌کند. در حالت پودر، زردچوبه به عنوان یک ساینده ملایم عمل می‌کند و به از بین بردن لکه‌های روی دندان و سفید کردن دندان‌ها کمک می‌کند.

خمیردندان سفیدکننده خانگی

با ترکیب چند ماده سفیدکننده که پیش از آن به آن‌ها اشاره شد می‌توانید خمیردندان سفیدکننده خانگی خود را تهیه کنید. روغن نارگیل را با جوش شیرین، اندکی آبلیمو و یک قطره روغن نعناع فلفلی ترکیب کنید تا یک ترکیب قدرتمند برای از بین بردن لکه‌ها با خواص ضد التهاب و ضد باکتری شکل بگیرد که عطر و طعم لیمو و نعناع سود می‌برد.

منبع: عصرایران

انتهیا پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ارائه راهکارهای خردمندانه محیط زیستی در توسعه صنایع و رشد اقتصادی کشور به خصوص در سواحل مکران در دست اقدام است که با مشارکت مردم و جوامع محلی راه‌اندازی و فعال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، مجتبی ذوالجودی با تبریک «روز ملی خلیج فارس» در تشریح اهمیت توجه به زیستگاه‌های دریایی به‌ویژه خلیج فارس اظهار کرد: خلیج فارس سومین خلیج بزرگ جهان است و مساحتی به بزرگی ۲۳۷ هزار کیلومتر مربع دارد و به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین منطقه تأمین انرژی جهان با برخورداری از ۴۰ درصد ذخایر نفتی جهان و از طریق تردد سالانه بیش از ۴۰ هزار کشتی، بیش از ۲۳ درصد نفت تولیدی جهان را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه مرجان‌های خلیج فارس تا تغییرات روزانه ۹ درجه و تغییرات سالانه ۲۰ درجه را تحمل می‌کنند، بنابراین به عنوان منابع بالقوه ژنتیکی برای افزایش تاب‌آوری در برابر تغییر اقلیم مورد توجه هستند، افزود: کیفیت نفت‌های خام در جهان مشابه هم نیست و ذخایر نفتی خلیج فارس دارای ویژگی‌هایی چون سهولت استخراج، هزینه پایین تولید، امکان تولید مازاد بر ظرفیت و کیفیت‌تر بالا است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: خلیج فارس با تنوع و غنای زیستی و تولید بالا و برخورداری از جزایر بی‌نظیر و ارزشمندترین زیستگاه‌های حساس ساحلی مانند جنگل‌های حرا، آبسنگ‌های مرجانی، بسترهای علفی، مناطق تخم گذاری لاکپشت‌ها، پهنه‌های جزر و مدی، خوریات و مصب‌های متنوع و ذخایر عظیم آبزی، یکی از اکوسیستم‌های دریایی منحصربه‌فرد آب‌های گرمسیری جهان محسوب می‌شود و نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور و معیشت مردم بومی منطقه دارد.

ذوالجودی اضافه کرد: محیط زیست دریایی خلیج فارس و دریای عمان مشترک بین ایران و هفت کشور عربی همسایه با برخی از چالش‌های زیست محیطی مواجه هستند که صید بی‌رویه و غیر مسئولانه از منابع آبزی، تخریب و ایجاد تغییرات فیزیکی مناطق ساحلی، ریزش نفت ناشی از اجرای عملیات اکتشاف و استخراج و حمل‌ونقل نفت از جمله آن‌ها است.

وی ادامه داد: آلودگی‌های با منشأ خشکی در خلیج فارس شامل فاضلاب‌های شهری و روستایی، پساب‌های صنعتی و کشاورزی، آلودگی‌های صنایع مستقر در مناطق ساحلی، عملیات عمرانی و توسعه غیراصولی در سواحل مانند استحصال و خشک کردن دریا، انباشت پسماندها از جمله زباله‌ها و پلاستیک و میکروپلاستیک در نواحی سواحلی می‌شوند که نیازمند مدیریت اصولی است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت توجه به زیست بوم خلیج فارس گفت: این منطقه به لحاظ غنا و تنوع زیستی بالا و ارتباط با دریای عمان و آب‌های باز اقیانوسی (اقیانوس هند) از ظرفیت‌های بسیار بالای اکولوژیک در تولید آبزیان، گردشگری و طبیعت گردی، پرنده‌نگری، تولید انرژی پاک و حمل‌ونقل دریایی و بسیاری از زمینه‌های دیگر اقتصادی برخوردار است که با برنامه‌ریزی اصولی می‌توان برای بهره‌برداری و توسعه متوازن و خردمندانه از این ثروت بی‌نظیر و نعمت خدادادی در راستای توسعه و ایجاد شغل و درآمد پایدار جوامع محلی اقدام کرد که معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در جهت سیاست‌های ابلاغی توسعه دریامحور مقام معظم رهبری و دستور اکید رئیس جمهوری در سال جاری برنامه‌های ویژه‌ای جهت دستیابی به اهداف این سیاست‌ها از طریق فعال‌سازی ظرفیت‌های اکولوژیک و زیست‌محیطی محیط‌های دریایی و تالاب‌ها و ارائه راهکارهای خردمندانه محیط زیستی در توسعه صنایع و رشد اقتصادی کشور به خصوص در سواحل مکران را در دست اقدام دارد که با مشارکت مردم و جوامع محلی راه‌اندازی و فعال خواهد شد.

کد خبر 749041

دیگر خبرها

  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!