Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از برگزاری مسابقه حفظ، ترجمه و مفاهیم خطبه فدکیه ویژه بانوان در حرم مطهر رضوی خبر داد. ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شجاع اظهار داشت: در ایام دهه فاطمیه و شهادت جانسوز دختر رسول الله(ص) مسابقه حفظ، ترجمه و مفاهیم خطبه فدک ویژه خواهران در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی به منظور آشنایی بیشتر زائران و مجاوران با مفاهیم ارزشمند سخنان حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه برای اولین بار مسابقه حفظ، مفاهیم و ترجمه این خطبه ارزشمند را ویژه زائران خواهر در حرم رضوی برگزار کرد.

حجت الاسلام شجاع با بیان اینکه ثبت نام این مسابقه 2 تا 20 دی ماه در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی انجام شده بود، اظهار کرد: بیش از 350 خواهر در رشته ترجمه و مفاهیم و 50 نفر نیز در رشته حفظ خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) ثبت نام کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه این گروه از شرکت کنندگان در 50 جلسه کلاس حفظ، ترجمه، مفاهیم خطبه فدکیه که به همت واحد تفسیر و حدیث دارالقرآن الکریم در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار شده بود، شرکت کردند، عنوان کرد: در این کلاس ها کارشناسان برتر دینی و اساتید برتر حوزه و دانشگاه همچون خانم ها  ملکیان، طالبی، نجاتی، کرمی، محمد زاده و حسینی کتاب «صدای فاطمی» نوشته محمد تقی انصاری و سید حسین سجادی را تدریس کردند.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی افزود: این گروه فراگیران روزهای 28 و 29 بهمن ماه در آزمون کتبی حفظ و ترجمه و مفاهیم خطبه فدکیه با یکدیگر به رقابت پرداختند که به هشت نفر از برگزیدگان در مراسم اختتامیه هدایای نفیسی اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه‌ای این مسابقه نیز 17 اسفندماه با حضور ابوالفضل بهرام‌پور؛ مفسر قرآن کریم در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ع

R41347/P1494/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر حیدری نسب بیان کرد: اگر بنا باشد سبک زندگی اسلامی با نگاه تمدنی  در مقابل سبک زندگی غربی جاری گردد باید به مفاهیم اصیل اسلامی رجوع کنیم و نهج البلاغه منبعی مهم برای  این موضوع است. وی افزود: در بین مجموعه آثاری که از اهل بیت به جا مانده زیباترین مفاهیم در عالی‌ترین غالب‌ها در پهنه موضوعات مختلف در نهج البلاغه بیان شده به گونه‌ای که نهج البلاغه به عنوان دومین کتاب ارزشمند و مقدس بعد از قرآن کریم، چراغ هدایت انسانها است.

دبیر جشنواره استانی گفت: ما معتقدیم که احیاء و تبیین معارف باید فراگیر شود و اگر با نگاه فرا مذهبی و حتی فرا دینی نگاه شود همه بشریت از آن بهره خواهند برد از این رو مقام معظم رهبری فرمودند:احیاءنهج البلاغه فقط وظیفه ما شیعیان نیست بلکه وظیفه همه مسلمان هاست.

وی بیان کرد: جشنواره ملی رسا «نهج البلاغه دانشگاهیان کشور» جمع کثیری از جامعه خصوصا جامعه نخبگانی را مخاطب خود قرار داده است و مخاطب جشنواره رسا اساتید(اعم از هیئت علمی و مدعو) و کارکنان(اعم از رسمی،پیمانی، قرار دادی، شرکتی و حتی طرحی)، دانشجویان حتی دانشجویان بین الملل و خانواده اساتید و کارکنان دانشگاهی است و دبیرخانه ملی جهت هماهنگی متولیان دانشگاهی در هر استانی دبیرخانه ای دارد.

دبیر جشنواره استانی ادامه داد: محورهای جشنواره عبارتند از خانواده، مدیریت و حکمرانی، آرمان‌گرایی و دشمن‌شناسی و جشنواره شامل ادبی در قالب «داستان، شعر، نمایش‌نامه‌ و فیلم‌نامه»، هنری در قالب «نقاشی، پوستر، اینفوگرافی، خوشنویسی و عکس‌نوشته»، رسانه در قالب «نماهنگ (کلیپ)، پادکست، موشن‌گرافی و رسانه مجازی»، معارفه در قالب« مفاهیم نهج البلاغه، حفظ نهج البلاغه، کتــابــخــوانـی و آموزش مجازی» و پژوهش در قالب «رسانه مکتوب، تدوین کتاب و مقاله با رویکرد میان رشته‌ای، ارائه محتواهای آموزشی و تربیتی» است.

 وی اظهار کرد: علاقمندان جهت شرکت در جشنواره ملی رسا می‌توانند در محورهای بیان شده فوق شرکت کرده و آثار خود را با ثبتنام در سایت رسا http://rasanahad.ir ارسال نمایند
 اطلاع رسانی در هر دانشگاه از طریق شورای نهج البلاغه همان دانشگاه و بستر فضای مجازی 
https://eitaa.com/khademanenahjoalbalagheh
https://splus.ir/khademanenahjoalbalagheh و یا با شماره دفتر نهاد رهبری پیام نور استان سیستان و بلوچستان۰۵۴۳۳۲۹۴۸۸۵
است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • نقدی بر پنج ترجمه از کتاب «فصوص الحکم» ابن عربی
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد